Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

24-04-2009 om 14:28

Moederdag

Het duurt natuurlijk nog even, maar omdat we twee weken vakantie hebben had dochterlief van de week al haar moederdagcadeau gemaakt. Omdat dat natuurlijk een verrassing moet blijven, hing er op het schoolhek een bordje met 'verboden voor moeders'. Toen alle kindjes met de juf naar buiten kwamen, liep dochter (net 4) enthousiast op me af en riep 'Mam, ik heb een bord voor jou geschilderd!'. Dag verrassing
Kunnen jullie kinderen het wel geheim houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

24-04-2009 om 14:36

Ja hoor

Ze zegt wijsneuzerig dat ze iets heeft gemaakt, en verstopt het in de kast op haar kamer. Daar mag ik dus niet in kijken de komende weken. Intussen is er al minstens 5 keer iets in de kast verstopt. Het wordt dus een stortlading aan moederdagknutsels, dat weet ik dan weer wel.

Schattig toch!

Ilva

Ilva

24-04-2009 om 22:28

Hihi

Mijn zoontje zei: Mama je mag niet de klas in want je mag niet zien dat we een ketting maken voor jou.

Hij kon ook niet wachten dus heb ik de ketting nu al om. De schat. Het is z'n eerste moederdag op school dus ik vind het wel lief.

Sjillie

Sjillie

25-04-2009 om 10:56

Prima

Hier kan dochter van 4 goed haar mond houden over wat ze gemaakt heeft.
Ze heeft het echter onder de boekenkast in de huiskamer gelegd terwijl ze zei: "Mama, jij mag niet weten wat ik gemaakt heb zegt de juf. Ik verstop het onder de kast, dan weet jij niet waar het ligt...."

Heerlijk, je kon mij opvegen.

Trouwens zoon van 6 heeft zijn werkje in de boekenkast gelegd met de tekst: "Dat is voor jou, maar je mag er nog alleen naar kijken. Pas met moederdag mag je het uitpakken."

Gr Sjillie

Vic

Vic

25-04-2009 om 14:48

Hihi

Het is wel een geweldig kind hoor Ze kwam van de bso met haar handen vol met verf, die er met flink boenen niet vanaf ging. Ik maakte daar een opmerking over en toen zei ze dat het glasverf was, voor een theeglas, maar dat ik dat eigenlijk niet mocht weten Mijn dochter van 9 was zwaar geïrriteerd want nu wist ik ook háár cadeautje van de bso.

En hier

staat het pontificaal op de kast, wel in inpakpapier. Nee, zoonlief (5) wilde het niet op zijn kamer onder het bed verstoppen, want "dan wist ik waar het lag". Haha, geweldig !!

Hier ook hoor...

Hoe het gefrobel eruit ziet, is niet bekend. Wel waar het ligt, dit werd in mijn oor gefluisterd. Ben benieuwd of hij op moederdag ook nog weet waar het ligt, hihi!

Linda

dochter van 4 laat regelmatig het ingepakte doosje zien, maar ze mag niet vertellen dat het een heeeeeel mooi doosje is met een zelfgemaakte armband. of wil ik 'm misschien vandaag al hebben? ik moet moeite doen om 'm niet te krijgen

daarnaast zingt ze regelmatig het liedje
geef de dikste klapzoen die je kent
aan de allerliefste mama
aan de allerliefste mama
geef de dikste klapzoen die je kent
het is moederdag dus mama wordt verwend!

heerlijk om daar nu 2 weken van te mogen genieten!

oudste van 7 kan heel goed geheimen houden, en begint er helemaal niet over ondanks dat ze ook een versje heeft geleerd en een mooi knutselwerkje heeft meegenomen. ben benieuwd!

heerlijk he

Gruffalo

rozenstruikje

rozenstruikje

28-04-2009 om 14:24

Hier

Hier hebben ze op school niets (!!) gemaakt. Jammer hoor.
Ik zal dan ook wel helemaal niets krijgen (alleenstaand) want ex gaat echt niet iets met dochterlief kopen/knutselen.

Rozenstruikje

Mathilde

Mathilde

01-05-2009 om 14:10

Ik heb het al

Gisteren (Koninginnedag) vroeg oudste (5): is het vandaag een zondag? Dus ik zeg argeloos: eh, ja zo zou je dat wel kunnen zeggen ja. Joepie, dan mag je je cadeau uitpakken! riep ze enthousiast. Tja, dan kun je niet meer terug, toch? Ze had een vaasje met bloemen geknutseld van papier. Vind je die kleuren mooi mamma? Ja, heel mooi! Zie je wel, ik wist wel dat je van roze en goud houdt! Haha.
Het leukste was toen ze ermee thuis kwam. Mamma, ik heb iets voor je gemaakt voor moederdag, maar je mag het nog niet weten. Ik: ben ik dan jarig? Zij: neehee, het is voor moederdag. Ik: maar wat is dat dan? Zij: nou je krijgt gewoon een cadeautje tussendoor, ik krijg van jou toch ook wel eens iets tussendoor? Inderdaad .
Mathilde

Leuk hè die 'verrassingen'

Leuk hè, die moederdagcadeau's. Vorig jaar moest ik de armbandjes direct na het uitpakken weer inleveren. Ze hadden blijkbaar niet door dat ik de cadeautjes ook mocht houden. Ze waren zó ontsteld dat ik ze de armbandjes maar weer terug heb gegeven. Iedereen blij.

Dit jaar kwamen ze geheimzinnig thuis met allerlei dingen. Ik mocht niet kijken en dan gingen zij het verstoppen. Nu ligt er dus pontificaal naast de tv en onder mijn bed een cadeau. "Jij weet niet waar het ligt hè?".

Nee, natuuuuuurlijk niet. Ben wel benieuwd wat erin zit. En of ik het dit jaar wel mag houden

Groetjes en fijne moederdag a.s. zondag,
Linda

Vic

Vic

11-05-2009 om 14:22

En het was

Het geschilderde bord bleek een bonbonnière. Zo heet toch een bonbon-standaard van twee borden boven elkaar? Erg leuk in ieder geval, met daarop mini-marsjes en milky ways, die niet exclusief voor mama waren Van de BSO heb ik (in tweevoud) beschilderde theeglazen gekregen. Die staan te pronken op de schouw, want mogen niet in de vaatwasser.

misteatske

misteatske

11-05-2009 om 17:31

Geen moederdag cadeau

de school van mijn dochter had besloten om moederdag en vaderdag er niet meer aan mee te doen. En dus moet ik vanaf nu dus mijn verassingen missen. Als alleenstaande moeder was dit het enige moment waarop ik een cadeau kreeg waarvan ik niet wist wat het was. Toen ik het hoorde voelde ik me erg verdrietig. Vanaf nu dus niet meer dat blije koppie te zien wanneer ze mij de cadeau geeft, niet meer aftellen naar het moment toe. Dat was voor mij moederdag bij uitstek....een heel leeg gevoel heb ik gisteren gehad. Mijn moeder (oma) heeft gelukkig nog wat met haar gekocht, maar dat is wel heel anders. Dus geniet er maar van...

Toke

Toke

13-05-2009 om 01:14

Zelf laten uitzoeken

Hier twee kinderen met alleen een moeder. Ik kan je verzekeren dat het ook heel erg leuk is om je kind een cadeautje voor je te laten uitzoeken terwijl je zelf in de buurt bent om te betalen of om het een beetje te begeleiden (weet niet hoe oud je dochter is?). Dit jaar voor het eerst samen op pad gestuurd en oudste jongste zien overtuigen dat een Cars-autootje toch echt niet zo'n geschikt cadeautje voor mama's is. Hahaha.
Maar zonder gekheid: ze kregen allebei een tientje en mochten dat in een van de winkels in het winkelcentrum besteden, dus Blokker, Kruidvat of bloemenwinkel. Resultaat is een leuke mok, een bos prachtige roze rozen en een spatscherm voor op de pan, want de jongste dacht dat dat een tennisracket was. Ze hebben ook nog een kaart gekocht en die vol hartjes en kusjes getekend. Echt leuk, je hebt school helemaal niet nodig om je kind op het spoor van moederdag te zetten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.