Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Moet een kind bij jullie altijd een heel sportseizoen afmaken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

26-08-2009 om 10:53

Sorry, tiepfout

"die ik niet al betaald heb" moet natuurlijk zijn, "die ik NET al betaald heb"

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-08-2009 om 14:18

Zwalken

Nou, ik vind 7,8 of 9 jaar oud en dan twee sporten hebben gedaan ook beslist niet zwalken hoor. Ik ken kinderen van die leeftijd die aan hun vijfde of zesde sport begonnen zijn. Ik denk ook dat je er rekening mee moet houden dat kinderen lichamelijk en geestelijk enorm groeien in die tijd en er steeds beter achter komen wat ze wel en niet leuk vinden en lichamelijk/geestelijk aankunnen. Mijn zoontje bijvoorbeeld had anderhalf jaar geleden echt geen interesse in voetbal en moet je hem nu zien, complete passie. Zwalken is ergens aan beginnen omdat het je wel leuk lijkt en dan na drie maanden ofzo afhaken en dan iets anders beginnen en dan weer na een tijdje ermee stoppen omdat het toch niet zo leuk is als je dacht.

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2009 om 19:16

Zwalken?

Wat een negatieve benaming. Dat heet "orienteren". Kom op zeg, een beetje kind kan uit 10-15 sporten kiezen. En dan heb ik het nog niet over toneel, muziek, koor, scouting, kookclub, knutselclub.......
Ik vind het nogal star om tegen een kind op de basisschoolleeftijd te zeggen: zo. Gekozen is gekozen, hoppetee. Voor je het weet zijn ze van school af, hebben aan twee sporten geroken en willen/durven niks anders meer wat dat is "stom" (op die leeftijd). Láát ze toch lekker.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

26-08-2009 om 23:23

Regelmatig doornemen

Ik neem regelmatig de clubjes door met de kinderen, of het nog leuk is, dat je ook kunt stoppen of veranderen, etcetera.

IngridT, in jouw geval zou ik het kind onmiddellijk laten stoppen.

Mijn middelste zwalkt een beetje qua muziekles: dan weer supergemotiveerd, dan weer helemaal niet. Maar dan ben ik wel hard: nee, wat je begint maak je af (en dan hak ik het jaar in tweeen, evt. kunnen we in de kerstvakantie heroverwegen), maar je gaat niet de opportunist uithangen. Ik ben net zo streng met trainingen waar ze soms geen zin in hebben: je gaat gewoon. Tenzij we echt weg zijn of iets dergelijks.

Overigens moet ik zeggen dat mijn kinderen bijna alles wel met plezier doen en zich in elk geval niet laten weerhouden door bv. regen. Althans, ik zie het wel eens anders. Niet dat het mijn verdienste is maar het is voor ons wel lekker makkelijk dat ze meestal niet zo moeilijk doen.

Margje

Zwalken kwam van ingrid af

Ho.ho,ho..........nu wordt er schijnbaar gedacht dat ík begon over 'zwalken'....Maar ik reageerde alleen op wat ingrid zelf schreef in d'r eerste berichtje/oproepje nieuwe discussie en waar ze het woord letterlijk gebruikt. Lees het zelf maar na.
En tsja ik heb blijkbaar andere normen qua zwalken. Misschien komt het ook omdat ik niemand ken die na 2 á 3 maanden al van sport veranderd en dat maar blijft doen. Ik ken wel kinderen die elk jaar een andere sport doen. en in die context vindt ik dat dus wel zwalken. Ik vindt ook dat een kind van 9 waar je in de vakantie nog mee gepraat hebt, zo van wil je door of niet en dan aangeeft wél door te willen niet meteen z'n zin hoeft te hebben als die na 3 weken (?toch?) aangeeft opeens van mening te zijn veranderd. Ik zou minstens de reden willen weten. Wat heeft z'n mening veranderd in die 3 weken? Hééft ie er überhaupt wel goed over nagedacht toen je ernaar vroeg vóórdat je betaalde? Weet hij wel om hoeveel geld dat gaat? Ongeveer zoveel als een DS? Wat maakt dat ie het nú wél zeker weet? Of wil hij over 3 weken wéér terug? Ik zou eerst deze vragen beantwoord willen zien....en pas dan een beslissing willen nemen. En zowiezo nog een 'tijdje' doorgaan en het 'aan willen zien' hoe serieus de sportwissel is. Gewoon omdat ik niet het risico wil lopen op nóg een ondoordacht begin van een seizoen wat niet doorgaat en wel betaald is en ook omdat ik vindt dat je dat enigzins niet kan maken tegenover een club (=vereniging=vrijwel alleen vrijwilligerswerk=mensen die zich onbetaald inzetten voor joúw kind) en ook omdat ik vindt dat een kind van 9 best wat serieuzer over dit soort dingen kan nadenken en beslissingen nemen en ook de consequenties (veel geld weg) best mag weten. En pas als ik de réden weet, die misschien best een hele goede reden kan zijn, zou ik een beslissing willen nemen. Een heel jaar met tegenzin door laten gaan zou mij weer te gek zijn. Ik zou denk ik een half jaar beiden doen en dan nog 's bekijken hoe de vlag erbij staat.
Wel ben ik het ermee eens dat kinderen groeien en daardoor misschien 'andere' sporten op dat moment beter voor ze zijn/beter bij ze passen. Maar mijn indruk in z'n algemeenheid is toch dat er ook veel kinderen zonder dat er over nagedacht is wát het nu werkelijk inhoud zomaar op een sport worden gedaan omdat het kind in kwestie het zo graag wil...omdat de vriendinnetjes erop zitten ofzo of omdat het zo lekker dichtbij is of omdat er van die leuke bingo's zijn zo nu en dan. Ik vindt wél dat een sport bij je moet 'passen' dat je erover moet nadenken of het wel wat voor je kind is en desnoods probeer je het eerst een tijdje uit. Hier kan dat bij elke verenging, kan je proefdraaien voor 3 maanden voor erg weinig geld. Dan denk ik doe dat dan eerst......
groeten albana

Plien

Plien

27-08-2009 om 13:44

Hier

... tot nu toe alleen sportclubs gehad waar je per 3 maanden betaalt. Als het dan niet meer bevalt kun je op redelijk korte termijn stoppen. Voor een heel jaar tegelijk betalen zou ik niet zo blij mee zijn eigenlijk.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-08-2009 om 22:10

Albana

helemaal eens!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.