lisbeth
08-10-2012 om 12:59
Mooi cadeau voor 8 jarige
Een beetje een luxeprobleem. We kopen onze kinderen normaal met kerst een mooi groot cadeau. Nu kunnen we voor onze 8 jarige dochter echt niets verzinnen en dochter weet ook niets. Ze speelt nauwelijks. Het belangrijkste voor haar zijn haar ipod en boeken. Iemand enig idee waar je een 8 jarig meisje echt een lol mee doet. Bij voorkeur iets waar ze lang wat aan heeft.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth
11-10-2012 om 10:02
Reactie
het zit eigenlijk zo, we hebben voor kleine broer een mooi cadeau in gedachten waarvan we zeker weten dat hij dat wil en ook echt heel veel mee doet. Alleen dat kost dik 100 euro. Voor dochter willen we voor het zelfde bedrag dus ook iets. Een boek is leuk maar voor ruim 100 euro moet ik al veel boeken kopen.
maar we hebben wat ideeen
een tijdschrift vond dochter wel leuk, de national geographic junior bijvoorbeeld. Daar kan ik haar dan een bon van uitdraaien.
daar kan ik dan kaarten voor een theatervoorstelling bijdoen. dat vind ze ook wel leuk denk ik.

Mach
11-10-2012 om 18:14
Bedrag
Ik let eigenlijk nooit of de cadeau' s voor de kinderen een zelfde bedrag vertegenwoordigen. Als jij voor je dochter iets heel leuks bedenkt van 50 euro geeft dat toch niet? Een ander jaar is het misschien weer net andersom.
Mijn kinderen wisten over het algemeen helemaal niet hoe duur hun cadeau's waren toen ze op de basisschool zaten. Ze vroegen er ook niet om en wij hadden het er niet over.

FayW
12-10-2012 om 06:23
Mooi lisbeth
Ik heb wel bewondering voor het feit dat jij in oktober al een mogelijk decemberstress vraagstuk hebt opgelost. Knap staaltje van vooruit denken .

lisbeth
12-10-2012 om 08:53
Haha
Ik hou van plannen en structuur, dat brengt de chaos in mijn hoofd ook tot rust. Als ik pas eind november zou weten wat ik als kerstcadeau zou kopen zou ik allang gek zijn geworden.
Mach, mijn dochter weet precies wat alles kost. Erg prijsbewust
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere
12-10-2012 om 10:57
Maar lisbeth, prijsbewust
Jij hoeft toch niet mee te gaan in haar idee dat de kado's voor beide kinderen een vergelijkbare waarde moeten hebben? Je kunt dat toch prima uitleggen? Toen mijn oudste zoon een DS kreeg, kreeg zijn broer echt niet ook iets van 130,-. En toen de jongste later een eigen DS kreeg, kon ik dus prima aan oudste uitleggen dat hij nu niet óók iets duurs kreeg. Zo ook met andere kado's, het ene jaar krijg je iets duurders dan het andere jaar.
Nstional Geografic Junior: het is best een leuk blad, maar het gaat niet heel diep. Misschien is voor haar een iets moeilijker tijdschrift geschikter.

Anneque
12-10-2012 om 11:00
Lisbeth, tijdschrift
Zou dit iets voor haar zijn? "Zo zit dat": http://www.zozitdat.nl/magazine/

lisbeth
12-10-2012 om 11:20
Prijs
vorig jaar hebben ze samen een WII gehad, na een paar weken bleek dochter er maar heel weinig mee te hebben, had ik ook wel kunnen bedenken eigenlijk Maar ja het kerstcadeau van vorig was was dus ook al niet echt een succes vandaar dat we dit jaar in ieder geval voor haar wel iets moois willen.
Anneque, dat is wel een heel leuk blad

Annet
12-10-2012 om 13:46
Ook 'zo zit dat'
Wij hebben dit tijdschrift sinds kort ook voor 10-jarige in groep 8. Inderdaad leuk om een jaar te doen.

Mach
12-10-2012 om 15:01
Lisbeth
Mijn kinderen weten ook best wat alles kosten. Maar ze hebben nooit het idee gehad om bij een cadeau uit te zoeken hoe duur het was. En al helemaal niet om hun cadeau te vergelijken met die van hun zus.
Gaat je dochter na haar verjaardag of sint ditect op internet zoeken hoe duur alle cadeaus's van iedereen waren? Lijkt me niet erg gezond. En ik denk dat een kind dat alleen doet omdat jjij laat blijken dat het precies afgwogen moet zijn.
Wij doen qua kadoos en prijzen van kadoos eigenlijk maar wat. Altijd gedaan. En het heeft nooit problemen gegeven. En als je de afgelopen 16 jaar optelt en het gemiddelde neemt komt het vast wel zo ongeveer gelijk uit.
Als jij geen punt maakt van die prijs doet je kind dat hopelijk ook niet . En zo wel: tijd voor een goed opvoedkundig gesprek over de waarde van geld en de waarde van een onbetaalbaar kado.

Tesah
12-10-2012 om 15:18
Waarde
mijn moeder heeft daar ook een handje van. Alle kleinkinderen moeten voor precies hetzelfde bedrag een cadeau krijgen. En als ik dan zeg dat iets goedkoops echt prima is en het kind dat ding graag wil hebben, is het niet goed genoeg. Dan moet er iets anders bij tot het bedrag bereikt is. Het lijkt bijna alsof ze bang is dat iemand zou denken dat ze een lievelingskleinkind heeft.
Wijzelf doen maar wat met de verjaardagen, Sint en Kerst, hoe het uitkomt. Ik let uiteraard wel op de prijs, maar niet of het ongeveer even duur is. En ook hier twee kinderen die echt wel weten wat dingen kosten. En vooral dochter kan over dingen (waarom mag grote broer dat wel) echt enorm zeuren. Maar ze weten ook dat soms de een toevallig iets duurders krijgt en de andere keer de ander. En soms geen van beiden. En soms allebei. En ze hebben er nog nooit iets van gezegd. Ook dochter niet. Maar dit jaar is zij toevallig de ontvanger van een wat duurder cadeau.
Tesah.

gabbertje
14-10-2012 om 21:45
Kinderboekenmuseum
Als ze veel van boeken houdt een moeder-dochterdagje naar het kinderboekenmuseum in Den Haag, Gezellig samen met de trein, ligt vlakbij centraal station.
Of een e-reader?