Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Naar de film geweest, iets te realistisch

zoon is met oma en opa naar Anubis geweest. Heeft enorme indruk gemaakt blijkt achteraf. Hij durfde vannacht niet alleen te slapen en nu overdag wil hij niet alleen zijn. Wat we ons nu afvragen is hoe wij moeten reageren. Oma heeft het geprobeerd te ontkrachten maar moeten we dat volhouden? We denken dat het vooral veel indruk heeft gemaakt omdat het echte kinderen zijn, tot nu toe alleen naar animatie films geweest. O ja zoon is 7.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elenna

Elenna

03-01-2010 om 16:24

Anubis

Er wordt aangegeven dat de film 6+ is. Wij zijn met zeven 8-jarigen geweest. Drie vonden de film eng. Ik vond hem ook behoorlijk spannend.
Ik zou duidelijk aangeven dat het een film was. Dat het niet echt was, maar goed gespeeld door iedereen. Misschien speelt hij zelf ook wel eens iets na. Dat deden deze kinderen ook.

Linda99

Linda99

03-01-2010 om 17:07

Wij niet

Afgelopen week met dochter van 8 naar de film geweest en we hadden de keus tussen Anubis en Alvin & de chipmuncks. We kozen de laatste, gelukkig maar als ik zo lees. Ze wil hem wel graag zien als ie op dvd uit is maar daar zal ik dan nog maar even geen haast mee maken tegen die tijd.

En verder: blijven herhalen dat het niet echt was en ter afleiding een hele leuke animatie film thuis laten kijken?

Sancy

Sancy

03-01-2010 om 17:46

Zoek eens

op de site van Nickelodeon of daar toevallig een "Making of" staat. Mijn kinderen hadden dat eerst gezien (was op tv) en hebben wisten dus heel goed dat het nep was. Dat scheelt.

Zus

Zus

03-01-2010 om 21:10

Ja, eng inderdaad

Mijn dochter van net 7 heeft het ook gezien en die vond het achteraf ook eng. Vooral dat de mensen worden veranderd in poppen, met die starende ogen. Maar ze heeft het er alleen maar de eerste avond over gehad, dus het viel nog mee. Maar ik zou het ook niet aanraden voor 7 jarigen nu.

janeausten

janeausten

03-01-2010 om 21:34 Topicstarter

Handige tip sancy

ga inderdaad eens kijken op het internet of er achtergrondmateriaal is dat we samen kunnen kijken. Net zoals dochter van zus wordt ook hier gesproken over de kinderen die zombies zijn.
Nou ja, opa en oma vinden het echt vreselijk dat zoon zo ontzettend onder de indruk is, hij heeft zelf om Anubis gevraagd maar als zij (en wij) dit geweten hadden. Misschien moeten we maar samen naar Ice age 3 kijken, die dvd had ik liggen als cadeautje voor de voorjaarsvakantie als we op vakantie gaan. Misschien maar eerder tevoorschijn halen.

Carmen

Carmen

03-01-2010 om 21:44

Even nagevraagd

Mijn dochter van net tien heeft de film vorige week gezien. Ze zegt dat hij inderdaad eng is (maar wel heel leuk!). Zij zou hem als 9+ classificeren.

Carmen

Anubis hier geen succes

In de kerstvakantie zijn mijn dochters van 9 en 12 tijdens een kinderfeestje naar Anubis geweest. Vooral de oudste is een grote Anubisfan probeert alle afleveringen te zien en heeft vorig jaar een Anubisfeest met haar verjaardag gehad. Juist zij was zo onder de indruk dat ze 's nachts om half 1 naast mijn bed stond te huilen dat ze niet durfde te gaan slapen, buikpijn had en dat ze bij mij in bed wilde. Heb 10 minuten bij haar in bed gelegen om haar te kalmeren en ben daarna weer naar mijn eigen bed gegaan (manlief moest er de volgende dag vroeg uit om te werken). Achteraf is ze later bij haar zusje van 9 in bed gekropen en heeft daar de rest van de nacht geslapen.
Toen wij de trailers van deze film op internet zagen hebben we ons erover verbaasd dat de filmkeuring 6+ was, gezien de uitwerking op onze meiden. 9+ was een stuk beter geweest, misschien zelfs 12+?
Vandaag op school bleek dat de andere kinderen (allemaal 9+) die meegeweest waren naar de film, 's nachts slecht/nauwelijks hadden geslapen. Ik snap niet waarom een film zoveel enger moet zijn dan de tv serie en de eerste film. Scheepsjongen van Bontekoe (9+) en Narnia (12+) waren hier geen enkel probleem.
Groetjes, Margot

Bastet

Bastet

04-01-2010 om 16:44

Margot

Ik denk dat het voor ieder kind weer anders is,12 + vind ik weer ver gaan,mijn bijna tienjarige dochter vond het erg spannend maar sliep er prima op.
Groetjes,Bastet

Het blijft altijd een gok

Onze 7 jarige dochter vond hem wel spannend, maar nog wel binnen de grenzen zal ik maar zeggen.

En mijn zus is ooit met onze oudste (toen 6 jaar oud) halverwege Nemo naar buiten gemoeten omdat ie het niet meer trok....

En we hebben ook weleens met een hartverscheurend huilend kind bij een Poehfilm gezeten.

Hadden vooraf ook allemaal niet verwacht. Soms is het gewoon moeilijk inschatten zo'n film.

inge123

inge123

07-01-2010 om 21:43

10 jaar

mijn 10 jarige dochter kiest er zelf al voor om er niet naar te kijken. Op tv dan. Dat vind ze al veel te eng.

Mathilde

Mathilde

08-01-2010 om 11:50

Mijn oppas

Toevallig vertelde onze oppas deze week dat ze ook naar de Anubis film was geweest en 'm ook behoorlijk eng vond. En onze oppas is 15! Ze vond het zelf absoluut een 12 plus film en misschien wel een 16 plus film (maar ik durfde niet te vragen of er dan ook heftige sexscenes in zitten, haha).

Lou

Lou

08-01-2010 om 12:08

Poppen

Mathilde, er zit geen sex in hoor

De engerd maakt levensechte poppen van mensen en dat is echt best griezelig om te zien. Mijn dochter van 8 leek nergens last van te hebben aanvankelijk, maar heeft nu, een paar weken later, toch nog geregeld enge dromen, die meermalen blijken te gaan over engerds die poppen maken van mensen.

Zomersproet

Zomersproet

08-01-2010 om 13:25

Tja

Toch verschilt het echt per kind. Ik ben samen geweest met mijn dochter van 8 (8.5 om precies te zijn) en die vond 'm heel spannend maar niet echt eng en ze is zeker geen stoere meid. Ik vind de kwalificatie 6+ wel passen. Ik denk persoonlijk dat vooral het grote scherm + hard geluid het extra spannend/eng maken. Thuis met DVD komt het allemaal een stuk minder binnnen lijkt me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.