Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maaike

Maaike

29-06-2009 om 19:26

Naturisme

Hai mede forum bezoek(st)ers,

Ik ben alleenstaande moeder van een heerlijk knulletje van 4, Tim...

Ik ben zelf Naturiste en ben dus als het even kan bloot. Tim neemt dit natuurlijk over want het is natuurlijk lekker rond huppelen in je blootje

Nu mijn vraag:

A.) Vinden jullie dit kunnen?

B.) Kan dit later nadelig zijn?

C.) Zijn hier eventueel meer ouders met dezelfde levenstijl?

Ik zie graag jullie Mening(en)/ideeën tegemoet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reactie

Mijn mening:

A: Ja! Als jullie je daar goed bij voelen: gewoon doen. Waarom zou het niet kunnen? Zolang je zoontje het thuis doet en je hem leert dat het niet zo slim is om bijvoorbeeld op school ook in je blootje te gaan lopen

B: Lijkt me sterk. Zolang je je knulletje niet dwingt en hij het doet omdat hij zich er prettig bij voelt en niet omdat hij denkt dat het "zo hoort", kan ik me niet voorstellen dat hij er iets aan overhoudt.

C: Ik niet, maar misschien zijn er wel meer mensen met deze levensstijl. Succes!

Groetjes, Esmee

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2009 om 21:40

Ja - nee - ja

1. De kinderen (1 en 4) lopen ook bloot in de achtertuin, prima hoor. Als er een vriendje komt trek ik de oudste de laatste tijd wel een zwembroekje aan. Zelf draag ik ook een badpak als ik in het badje erbij kruip, maar onze tuin is erg zichtbaar voor buren en achterburen.
2. Volgens mij niet.
3. Ja. Hoewel wij zelf thuis niet de hele dag bloot lopen. Wel rondom slapen en douchen, maar we gaan aangekleed naar beneden. In de vakanties kamperen we op naturistenterreinen.

Maaike

Maaike

30-06-2009 om 13:18

Ja denk ik ook

Zijn alle 3 de kids van jezelf?

Mathilde

Mathilde

30-06-2009 om 15:50

Meen je dat nou?

Zijn dit serieuze vragen? Ik neem aan dat als je jezelf naturiste noemt, je ook overtuigd bloot loper bent. Dus het lijkt me niet dat je jezelf dit soort dingen afvraagt. Maar goed, mijn antwoorden:
A. Waarom zou dit niet kunnen? Natuurlijk kan dat.
B. Wat zou er nadelig aan kunnen zijn? Kan me werkelijk geen nadelen voorstellen.
C. Wij zijn geen naturisten maar lopen wel regelmatig bloot, gaan naar de sauna, af en toe naar een naturisten strandje en deze zomer naar een naturisten camping, de kids gaan zonder badkleding aan in het badje in de tuin.
Ik heb gewoon weinig schaamtegevoel denk ik . Bloot is gewoon geen 'big deal'. En ik haat badkleding .

Maaike

Maaike

30-06-2009 om 17:28

Tuurlijk serieus

Hai,

Ja natuurlijk meen ik dit...

Ik ben idd naturiste maar betekend niet dat Tim ook naturist moet worden...

Hoe oud zijn jouw kinderen?

Groetjes, Maaike

Precies als bij mathilde

Bloot is gewoon bloot en verder geen issue. En zo ben ik ook opgevoed.

Mathilde

Mathilde

07-07-2009 om 22:11

Leeftijd

Mijn kinderen zijn 6 en 3.
Eerlijk gezegd, ik geloof niet zo in dat 'natuurlijke' schaamtegevoel. Volgens mij is dat meer een cultuurkwestie. Zoals met alles in de opvoeding. In mijn ouderlijk huis was het volkomen normaal en natuurlijk als de hele familie zich in de badkamer bevond, de een in bad, de ander op de wc en nog een op de badrand of aan de wastafel. Hele leuke, bijzondere gesprekken hadden we dan. Daar heb ik echt geen trauma van opgelopen, integendeel ik denk er nog graag aan terug.
Je mag er ook wel op vertrouwen dat je kind zelf aangeeft wat hij wel of niet prettig vindt wat betreft het bloot lopen. Als je daarin meegaat, denk ik dat je weinig verkeerd kan doen. Maar meestal werkt het wel zo, dat als de ouder iets normaal vindt, het kind dat ook heel normaal vindt. Mijn kinderen vinden het normaal om mij of hun pappa bloot te zien en ze vinden het ook normaal om naar het naaktstrand te gaan of in hun blootje in de tuin te lopen. Mijn oudste past zich op school aan en gaat bijvoorbeeld bij de bso met haar onderbroek in het tuinbadje. Ik vind het dan geen probleem om haar zonder onderbroek onder haar rok naar huis te laten fietsen. Zij trouwens ook niet.
Dat doet me trouwens denken aan de opmerking 'ik kan je onderbroek zien', die schoolkinderen onderling nog wel eens maken. Oh, wat vonden sommigen dat erg zeg! Ik trok me daar geen zier van aan.
Mathilde

Mathilde

Mathilde

09-07-2009 om 09:50

Maar dat geeft toch niet?

Pubers doen nu eenmaal niet alles wat hun ouders doen . Als je gaat aandringen, komt hij straks thuis met een volledig bedekt en orthodox meisje, alleen maar om jullie te stangen haha. Hij vindt er vast zijn eigen weg wel in.

Maaike Derksen

Maaike Derksen

09-07-2009 om 15:10

Info

Dankje voor je reactie,

Mag ik vragen waar jullie naakt recreëren?

an200

an200

09-07-2009 om 19:29

Re:

Zolang zoon(tje) of dochter(tje) het zelf leuk/prettig vind om bloot te lopen, waarom er dan zo moeilijk over doen? Voor de buitenwereld??

Mijn zoontje van 11 loopt 's zomers graag bloot thuis, zwemt in ons zwembad ook het liefst in zijn blootje. Een vriendje van hem heeft er ook geen moeite mee en zwemt hier, ongedwongen, ook bloot. Wanneer deze logeert gaan ze bijvoorbeeld ook samen in bad en spelen ze na afloop ook wel bloot op de kamer en slapen ze 's zomers ook bloot in 1 bed. Ook met nichtjes doucht en baadt hij zonder problemen samen.

Ik douch en baad ook wel eens met mijn zoon, we gaan af en toe naar de sauna of een naaktstrand. Zo lang hij het zelf wil en hem niets wordt opgedrongen is het geen probleem. Mijn zoontje is 11 en hij krijgt inmiddels ook af en toe "last" van spontane erecties. Ook hier doen we heel ontspannen over en meestal maak ik er een grapje over.

We gaan hier dusdanig ontspannen met bloot zijn om dat hij soms wel eens vergeet dat hij niet alleen is (bijvoorbeeld wanneer hij aandachtig naar een tv-programma zit te kijken en ondertussen met een hand aan zijn piemel aan het draaien en friemelen is, zonder dat hij het door heeft). Ik leer hem wel dat dit soort dingen beter op zijn slaapkamer kunnen en masturberen doet hij of in bad of in zijn slaapkamer al hoewel ik het onschuldig 'piemelen' zonder dat hij er erg in heeft geen groot probleem maak, het is soms nog een grappig gezicht ook. Overigens zelfs als ik per ongeluk binnen loop wanneer hij in zijn kamer of in bad masturbeert maakt hij er geen groot probleem van en ik kan me er ook niet aan storen. Meestal maak ik een grapje en loop weer weg.

an200

an200

10-07-2009 om 20:03

Re anders

Wij leggen er niet de nadruk op en maken er eerder een grapje over wanneer het hem gebeurd. Mijn zoontje gaat er zelf ontspannen mee om en maakt het echt niet uit of hij per ongeluk een erectie heeft/krijgt. Hij ziet het iets al wat kan gebeuren bij een jongen en niet als iets waar je heel moeilijk over moet doen. Tijden het douchen gebeurd het hem ook wel eens, maar door er een grapje over te maken (hee je mastje staat weer in top..) blijft het ontspannen.

Hoe doe jij dat bij jouw zoons als ik vragen mag?

an200

an200

11-07-2009 om 14:30

Re:

Zie je de oudste nog wel bloot? Gaan je zoons mee naar de sauna of je oudste niet meer?

Hoe gat je qua masturberen met de oudste om? Het lijkt er op dat jij weet dat hij het doet en dat je weet dat hij wel vaker bloot is op zijn kamer.

Hoe gaan de beide jongens met elkaar om qua bloot? Vind de een het van de ander niet vreemd dat deze wel eens bloot loopt in bijvoorbeeld de woonkamer?

PS hoe is het met je nichtje nu afgelopen? Mag deze weer logeren bij jullie en hoe gaan jullie er mee om?

Mathilde

Mathilde

13-07-2009 om 14:38

Maaike

Wij gaan naar de sauna of met het gezin naar een recreatieplas hier in de buurt van Staatsbosbeheer. Het eerste deel van het strand is 'textielstrand', het tweede (onofficieel) naaktstrand. Al ruim dertig jaar, schat ik zo. Dit jaar gaan we voor het eerst naar een naturistencamping. Als je op zoek bent naar tips, bij sommige zwembaden kun je ook via een naturistenvereniging naar speciale zwemuurtjes zonder badkleding.

Maaike Derksen

Maaike Derksen

13-07-2009 om 15:43

Mail

Dankjewel Mathilde,

Zou je wellicht een keer willen mailen met mij?

Ben zelf nog op zoek naar meer gezinnen die naturisme beoefenen...

Groetjes, Maaike

Mathilde

Mathilde

14-07-2009 om 12:41

Oeh

Gewetensvraag! Ik geloof dat ik het liever op OOL houd, veilig en vertrouwd . Misschien is er in je woonplaats wel een naturisten vereniging? Via hen kun je ook met anderen in contact komen.
Mathilde

Tijgeroog

Tijgeroog

14-07-2009 om 20:59

Anders forum

Kijk anders eens op dit forum: http://www.naturistenforum.nl/forum/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.