Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Natuurlijke kindershampoo en crèmespoeling die niet prikt

Ik ben op zoek naar een voedende, natuurlijke shampoo en conditioner voor mijn kind van 5. Ze gebruikte Kevin Murphy van mij, eigenlijk ideaal, want lekker voor haar haren en prikte niet, maar ja... het is geen leuke kindershampoo. Iemand tips?


Kinder shampoo en conditioner, hou toch op met die flauwekul!!

Ik gebruik mijn hele leven al 'gewone' shampoo zonder toestanden. 

Van mijn Marokkaanse kapper krijg ik altijd het compliment : 'móói haar!'

Zelfs de dokter die laatst acupunctuur naaldjes plaatste op mijn hoofd (...) zei spontaan : 'wat een leuk haar heeft u!'

Bijtje82

Bijtje82

05-05-2022 om 19:25

Na het zwemmen even de chloor eruit snap ik idd. Dat kan zo stinken. 
Ik was het haar van m'n dochters misschien eens per maand echt. Ze zwemmen nog niet.
Gewoon ff het lijfje wassen met een neutrale douche gel en dan met het afspoelen even met de handen door hun haar. Bij de oudste dochter een heel klein drupje conditioner door de puntjes voor het makkelijk doorkammen en we zijn klaar. 

Fiorah schreef op 05-05-2022 om 17:29:

[..]

Ja ook daar, waarom niet? Werking en smaak is eerst belangrijk. Maar als je een draak of een prinses of een leeuw op je tube tandpasta wilt, waarom dan niet?

Voor mezelf is dit de fijnste shampoo die ik ooit gehad heb. Maakt mijn haar niet zwaar waardoor het goed valt, proefdiervrij, SLS- en parabenenvrij, je doet er lang mee. Dus ik stap zeker niet over.

Ik was haar haren wel zo min mogelijk hoor, Bijtje. Alleen het chloor mag er best even uitgewassen.

SLS vrij... dat is ook maar een marketing kreet. Volgens dochter die scheikunde studeert zorgt SLS voor het schuimen van het product en heeft het een iets ontvettende werking. Voor pubers, die wat meer talg produceren,  onmisbaar maar er is steeds minder shampoo te krijgen waar het nog in zit. Pas had ik een nieuwe fles van mijn eigen shampoo in gebruik genomen en toen zat mijn haar niet lekker meer. Het is nu SLS vrij dus ik ben op zoek naar iets waar het nog wel in zit en dan niet voor €25 per fles. 

Bijtje82

Bijtje82

05-05-2022 om 19:39

Ik vergeleek laatst mijn fles shampoo met die van de hond... Was 95% hetzelfde. 

Bijtje82

Bijtje82

05-05-2022 om 19:41

Het enige wat dure shampoo echt doet is een filmlaagje over het haar heen leggen. 
Haar is door en zal nooit gevoed worden. De enige manier om je haar te voeden is door goed voor jezelf te zorgen. Opletten wat je eet dus. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 20:32

OnherkenbaarAnoniem schreef op 05-05-2022 om 19:33:

[..]

SLS vrij... dat is ook maar een marketing kreet. Volgens dochter die scheikunde studeert zorgt SLS voor het schuimen van het product en heeft het een iets ontvettende werking. Voor pubers, die wat meer talg produceren, onmisbaar maar er is steeds minder shampoo te krijgen waar het nog in zit. Pas had ik een nieuwe fles van mijn eigen shampoo in gebruik genomen en toen zat mijn haar niet lekker meer. Het is nu SLS vrij dus ik ben op zoek naar iets waar het nog wel in zit en dan niet voor €25 per fles.

Die zitten gewoon in goedkope shampoos hoor, andrelon elke dag bijvoorbeeld.

Battle-Royale schreef op 05-05-2022 om 20:32:

[..]

Die zitten gewoon in goedkope shampoos hoor, andrelon elke dag bijvoorbeeld.

Ook goedkopere shampoos worden steeds meer SLS vrij. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-05-2022 om 20:44

OnherkenbaarAnoniem schreef op 05-05-2022 om 20:38:

[..]

Ook goedkopere shampoos worden steeds meer SLS vrij.

Duurdere shampoos zijn steeds vaker zonder sulfaten of siliconen, maar goedkopere hebben over het algemeen wel sulfaten. En zijn gewoon te koop bij de kruidvat.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-05-2022 om 22:00

Fiorah schreef op 05-05-2022 om 17:20:

[..]

Jij bent man toch? Jullie hebben ander haar denk ik 😂.

Mijn dochter gaat met haar vader naar zwemles en komt als een ragebol thuis, ja, gewassen met douchegel, dat schuimt toch ook? Ja schuimen wel ja, maar klitten ook.

...

Die klitten komen gewoon van het gebrekkig kammen en hebben niets met het product te maken. 
Echt al die shampoos en zeepjes zijn gewoon marketing waarmee ze een probleem veroorzaken en vervolgens een product promoten om dit probleem te verhelpen. Ons lichaam heeft al die producten niet nodig, dat regelt zichzelf zolang we het niet verstoren. 

Bijtje82

Bijtje82

05-05-2022 om 22:16

Valdemar schreef op 05-05-2022 om 22:00:

[..]

Die klitten komen gewoon van het gebrekkig kammen en hebben niets met het product te maken.
Echt al die shampoos en zeepjes zijn gewoon marketing waarmee ze een probleem veroorzaken en vervolgens een product promoten om dit probleem te verhelpen. Ons lichaam heeft al die producten niet nodig, dat regelt zichzelf zolang we het niet verstoren.

Is niet helemaal waar. Het heeft oa te maken met het type haar. 

Wat ik al eerder zei is dat zo'n product een laagje om het haar legt. Hierdoor glijdt het of makkelijker van elkaar, of krijgt een beetje extra glans, of voelt dikker aan. 

Haar breekt trouwens wel sneller als je het nat borstelt. Het is dan iets elastischer en klit makkelijker met alleen een normale shampoo omdat het stroever is. Het vettige laagje is eraf gewassen.

Droog haar plakt wat minder aan elkaar en is makkelijker te kammen. 

Valdemar schreef op 05-05-2022 om 22:00:

[..]

Die klitten komen gewoon van het gebrekkig kammen en hebben niets met het product te maken.
Echt al die shampoos en zeepjes zijn gewoon marketing waarmee ze een probleem veroorzaken en vervolgens een product promoten om dit probleem te verhelpen. Ons lichaam heeft al die producten niet nodig, dat regelt zichzelf zolang we het niet verstoren.

Typisch een mannenopmerking. Heb je ook lang haar, tot halverwege je rug? Dat ook nog eens heel fijn is, maar wel heel veel? Zo nee, dan mag je wat mij betreft echt niet meepraten hier.

In heb dat dus wel, lang, fijn en veel haar. Als ik het alleen met een willekeurige shampoo was kan ik het echt niet met goed fatsoen doorkammen. Gewoon niet.  Er is echt een speciaal product voor nodig om het doorkambaar te maken na het wassen. Ik gebruik altijd minstens een conditioner. Soms een masker. Maar ik kan niet zonder.

Gebruik verder geen speciale shampoo, gewoon iets dat goed schuimt en lekker ruikt. Wat in de aanbieding is. Maar dus wel altijd een verzorgend product.

Bijtje82 schreef op 05-05-2022 om 17:15:

Kinderen hebben ook eigenlijk nog niet eens shampoo nodig. Is vaak ook veel te agressief voor hun huid.

Dit! Hoe vaker je wast, hoe sneller het vet wordt. Geldt ook voor volwassenen. Maar als je gel etc in de haren smeert is wassen wel wenselijk denk ik.



Wij gebruiken de shampoo bars van Beesha. Ze hebben ook barren voor kinderen, die zijn iets kleiner en daardoor makkelijk in de hand. Deze bars prikken niet. 
Van Happy soap werd mijn haar ook touw. En kreeg ik jeuk. Van deze niet. 

Fiorah

Fiorah

05-05-2022 om 23:57 Topicstarter

PinkFlower schreef op 05-05-2022 om 23:20:

Wij gebruiken de shampoo bars van Beesha. Ze hebben ook barren voor kinderen, die zijn iets kleiner en daardoor makkelijk in de hand. Deze bars prikken niet.
Van Happy soap werd mijn haar ook touw. En kreeg ik jeuk. Van deze niet.

Oh ja, de jeuk, dat was ik vergeten, dat was nog erger. Maar dit merk ken ik niet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 06:31

Jonagold schreef op 05-05-2022 om 23:01:

[..]

Typisch een mannenopmerking. Heb je ook lang haar, tot halverwege je rug? Dat ook nog eens heel fijn is, maar wel heel veel? Zo nee, dan mag je wat mij betreft echt niet meepraten hier.

In heb dat dus wel, lang, fijn en veel haar. Als ik het alleen met een willekeurige shampoo was kan ik het echt niet met goed fatsoen doorkammen. Gewoon niet. Er is echt een speciaal product voor nodig om het doorkambaar te maken na het wassen. Ik gebruik altijd minstens een conditioner. Soms een masker. Maar ik kan niet zonder.

Gebruik verder geen speciale shampoo, gewoon iets dat goed schuimt en lekker ruikt. Wat in de aanbieding is. Maar dus wel altijd een verzorgend product.

Whut? Mannen worden uitgesloten omdat ze geen lang haar hebben? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.