Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Natuurlijke kindershampoo en crèmespoeling die niet prikt

Ik ben op zoek naar een voedende, natuurlijke shampoo en conditioner voor mijn kind van 5. Ze gebruikte Kevin Murphy van mij, eigenlijk ideaal, want lekker voor haar haren en prikte niet, maar ja... het is geen leuke kindershampoo. Iemand tips?


Dat is het dus volgens mij, mannen hebben geen ander haar, mannen hebben iha korter haar. Omdat ik dun fluthaar heb, draag ik het kort, want lang lijkt het nergens op. Ik was mijn haar dagelijks met goedkope shampoo. Nooit touwig, nooit klitten, en dat is gewoon omdat mijn haar daar te kort voor is.

Maar ja, kort haar bij een klein meisje doet praktisch niemand. Dus dan maar aan de smeersels. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 08:27

Temet schreef op 06-05-2022 om 08:24:

Dat is het dus volgens mij, mannen hebben geen ander haar, mannen hebben iha korter haar. Omdat ik dun fluthaar heb, draag ik het kort, want lang lijkt het nergens op. Ik was mijn haar dagelijks met goedkope shampoo. Nooit touwig, nooit klitten, en dat is gewoon omdat mijn haar daar te kort voor is.

Maar ja, kort haar bij een klein meisje doet praktisch niemand. Dus dan maar aan de smeersels.

Jongens kunnen ook lang haar hebben.

Junio schreef op 05-05-2022 om 23:12:

[..]

Dit! Hoe vaker je wast, hoe sneller het vet wordt. Geldt ook voor volwassenen. Maar als je gel etc in de haren smeert is wassen wel wenselijk denk ik.



Gel kan je er ook met water uitspoelen. Sowieso gewoon geen gel gebruiken, maar goed, ik ben een ordinaire sloeber die nog steeds een paardenstaart draagt in zelfgeknipt haar. 

Ik gebruik trouwens wel shampoo, man (lang haar) helemaal niet tot 1x per jaar en dochter (nog langer haar) maximaal 1x per paar maanden. 

Beterlaat2021! schreef op 05-05-2022 om 18:25:

Kinder shampoo en conditioner, hou toch op met die flauwekul!!

Ik gebruik mijn hele leven al 'gewone' shampoo zonder toestanden.

Van mijn Marokkaanse kapper krijg ik altijd het compliment : 'móói haar!'

Zelfs de dokter die laatst acupunctuur naaldjes plaatste op mijn hoofd (...) zei spontaan : 'wat een leuk haar heeft u!'

en komt dat mooie haar nu door de shampoo zonder toestanden of gewoon omdat je mooi haar van jezelf hebt?

Waarschijnlijk omdat ik tevreden ben met mijn haar en geen toeters en bellen nodig heb, dus nooit gebruikt heb.
(Mensen met blond haar willen donker haar,  mensen met donker haar willen blond zijn. Mensen met stijl haar willen krullen, mensen met krullen willen stijl haar enzovoorts).

Beterlaat2021! schreef op 06-05-2022 om 14:25:

Waarschijnlijk omdat ik tevreden ben met mijn haar en geen toeters en bellen nodig heb, dus nooit gebruikt heb.
(Mensen met blond haar willen donker haar, mensen met donker haar willen blond zijn. Mensen met stijl haar willen krullen, mensen met krullen willen stijl haar enzovoorts).

Tja, ik vind acupunctuur dan weer onzin. Zo vindt iedereen weer wat anders.

Als mensen hier tips vragen dan draagt het weinig bij om te roepen dat je het allemaal onzin vindt.

Bij een natuurvoedingswinkel eens kijken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-05-2022 om 15:20

Wat voor haar heeft het kind?  

mijn kind gaat trouwens helemaal los op badschuim. Van de Lush toevallig. 
Af en toe koop ik weleens een zo’n schuimgel ding van de Rituals waar ze mee mag kliederen. 

Bijtje82

Bijtje82

07-05-2022 om 07:36

Lush is wel echt mijn guilty pleasure ❤️

Als je kind klitten heeft van droog haar door zwemles, helpt een beetje haarolie nog wel eens.
Ik heb het van de HEMA. Ruikt ook lekker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.