Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 17:13

Nee zeggen tegen logeren.


Ik vind het zelf ook wel fijner als vrienden van zoons hier komen logeren dan andersom hoor! 
Maar het zou mij ook kunnen overkomen dat ik niet overleg met partner en ja zeg als ze bij een vriend willen logeren. Andersom net zo.

Vind je het sws spannend dat hij uit logeren gaat? Afgezien van dit gezin?

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 17:23:

[..]

Eh wettelijk gezien is die gewoon van mij en ik heb evenveel te zeggen als haar wat zoon betreft.

Excuses ik geloof dat ik je verward heb met een andere forummer.

Ik zou het gesprek nu meer laten gaan over het feit dat je vriendin dit al toegezegd heeft, zonder overleg. Dat zou ik ook niet fijn vinden.

Mag hij daar wel spelen?

Hoe kijkt je kind er tegen aan? 

Waarom zou je argumenten geven, terwijl 3 letters voldoende zijn?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 19:29

Mischa83 schreef op 17-08-2022 om 19:03:

Ik vind het zelf ook wel fijner als vrienden van zoons hier komen logeren dan andersom hoor!
Maar het zou mij ook kunnen overkomen dat ik niet overleg met partner en ja zeg als ze bij een vriend willen logeren. Andersom net zo.

Vind je het sws spannend dat hij uit logeren gaat? Afgezien van dit gezin?

Hij gaat wel vaker logeren maar dat is dan bij familie, niet bij vreemden. 

En ja volgens mij heeft ie er wel eens gespeeld maar ze treffen elkaar meestal buiten. Of ze gaan elkaar ophalen.


Logeren hoort bij het grote proces van loslaten. Ik zou dit vooral bij je zoon laten, hij is oud en mondig genoeg, dus als hij zin heeft in dat logeerpartijtje zou ik het gewoon door laten gaan.
(Ik geloof dat ik dat zelf ook niet zo'n grote beslissing zou vinden dat hier beslist van te voren door beide ouders over overlegd zou moeten worden, bij een peuter of kleuter is dat misschien nog logisch, maar die leeftijd is jouw zoon al ontgroeid.).

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2022 om 19:33

Zolang die vrouw alleen een beetje luidruchtig is en het huishouden gewoon normaal, dan zou ik me er niet te druk om maken. Zou het zelf minder prettig vinden als het er erg vies is ofzo.

Battle-Royale schreef op 17-08-2022 om 18:20:

[..]

Ja zij ziet er dus echt geen probleem in, zij zegt gewoon dat het een aardige vrouw is en dat ze wel moet schreeuwen om boven al die kinderen uit te komen en dat ze graag had dat het een beetje gelijk op ging. Zoon vind al die kinderen daar wel gezellig dus die heeft er wel zin in maar ik wou maar dat ze eerst even overlegd had en het niet gewoon meedeelt. Tis ook de eerste keer dat hij bij een vriendje gaat logeren.

Oh, dan zou ik gewoon nu tegen je vriendin zeggen: “Ik vind het fijn als we het er de volgende keer eerst even over kunnen hebben voor je zoiets toezegt.” Dat geeft jij ook tijd om het even met haar door te praten en er wat over na te denken. Nu voel je je wat overvallen. Dat is niet zo fijn. En zij kan best zeggen tegen mensen: “Ik overleg het even met Battle en ik kom er bij je op terug.”

In sommige gezinnen wordt er wat harder gepraat. Op zich niet zo gek met vier kinderen. Als je zoon er geen last van heeft zie ik het probleem niet. Misschien praat hij daar ook wel harder dan hij thuis doet. Tja.. Hij zal in de toekomst wel meer verschillen tussen huishoudens gaan ervaren en dat is toch alleen maar goed voor z'n ontwikkeling.

Ach, hier screeuwen ze, bij een ander wordt weer gevloekt, of ze krijgen teveel snoep, bij weer een ander staat de tv de hele dag aan. Het is nergens zo ideaal als thuis. 

Ja zij ziet er dus echt geen probleem in, zij zegt gewoon dat het een aardige vrouw is en dat ze wel moet schreeuwen om boven al die kinderen uit te komen en dat ze graag had dat het een beetje gelijk op ging. Zoon vind al die kinderen daar wel gezellig dus die heeft er wel zin in maar ik wou maar dat ze eerst even overlegd had en het niet gewoon meedeelt. Tis ook de eerste keer dat hij bij een vriendje gaat logeren.

@battle royale

Hoezo overleggen het is haar kind als stiefmoeder heb je dan toch minder te zeggen en aan je zeggen en houding had je waarschijnlijk nee gezegd dus hoezo overleggen?

Mijn ervaring is dat het zich vanzelf regelt. Kind gaat erheen om te spelen,  vindt het toch niet zo leuk en wil en volgende keer niet meer.  Kind gaat logeren, vindt het geschreeuw niet zo gezellig en besluit dat hij toch niet wil en vraagt of hij naar huis mag en dan haal jij hem op. 

lovessss schreef op 17-08-2022 om 20:03:

Hoezo overleggen het is haar kind als stiefmoeder heb je dan toch minder te zeggen en aan je zeggen en houding had je waarschijnlijk nee gezegd dus hoezo overleggen?\

Zoals al eerder gezegd is hier geen sprake van 'stief', topicstarter is net zo goed ouder als de moeder van zijn kind.

lovessss schreef op 17-08-2022 om 20:03:

Ja zij ziet er dus echt geen probleem in, zij zegt gewoon dat het een aardige vrouw is en dat ze wel moet schreeuwen om boven al die kinderen uit te komen en dat ze graag had dat het een beetje gelijk op ging. Zoon vind al die kinderen daar wel gezellig dus die heeft er wel zin in maar ik wou maar dat ze eerst even overlegd had en het niet gewoon meedeelt. Tis ook de eerste keer dat hij bij een vriendje gaat logeren.

@battle royale

Hoezo overleggen het is haar kind als stiefmoeder heb je dan toch minder te zeggen en aan je zeggen en houding had je waarschijnlijk nee gezegd dus hoezo overleggen?

Uh, Battle is de vader en heeft er net zoveel over te zeggen.

Battle had je er anders op gereageerd als het om een ander vriendje ging, waar er thuis niet wordt geschreeuwd? Of heb je gewoon wat moeite met loslaten? Ik zou hem gewoon laten gaan, maar wel tegen vriendin zeggen dat je het fijn vindt als ze het de volgende keer even met jou overlegt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 20:12

Schemerlampje schreef op 17-08-2022 om 20:08:

[..]

Uh, Battle is de vader en heeft er net zoveel over te zeggen.

Battle had je er anders op gereageerd als het om een ander vriendje ging, waar er thuis niet wordt geschreeuwd? Of heb je gewoon wat moeite met loslaten? Ik zou hem gewoon laten gaan, maar wel tegen vriendin zeggen dat je het fijn vindt als ze het de volgende keer even met jou overlegt.

Ik heb er over nagedacht en waarschijnlijk het laatste. Wel tegen vrouw gezegd dat ze het eerst moet overleggen of in elk geval voor ze ja zegt op zulke dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.