Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 17:13

Nee zeggen tegen logeren.


Lekker laten logeren. Mocht zoon het niet naar zijn zin hebben, kun je hem altijd nog ophalen. 

Battle-Royale schreef op 18-08-2022 om 05:25:

[..]

Nou ja dit is de eerste keer dat hij bij een vriendje gaat logeren dus zo logisch vond ik het niet en ze is inmiddels niet meer mn vriendin maar mn vrouw.

Gefeliciteerd mijnheer en mevrouw Battle Royale! En natuurlijk ook Battle Royale junior. Wat een mooi nieuws. Veel geluk samen!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 06:40

Mija schreef op 18-08-2022 om 22:56:

[..]

Gefeliciteerd mijnheer en mevrouw Battle Royale! En natuurlijk ook Battle Royale junior. Wat een mooi nieuws. Veel geluk samen!

Dankjewel Mija! 

Laat dat kind gewoon logeren. Wat doe je weer moeilijk om niets. Misschien verheft die moeder haar stem een beetje, daar krijgt je kind echt geen PTSD van. En als zijn moeder het goed vindt wie ben jij dan om er iets van te zeggen. Niet zo moeilijk doen!!!

Mona-xxx schreef op 19-08-2022 om 07:32:

Laat dat kind gewoon logeren. Wat doe je weer moeilijk om niets. Misschien verheft die moeder haar stem een beetje, daar krijgt je kind echt geen PTSD van. En als zijn moeder het goed vindt wie ben jij dan om er iets van te zeggen. Niet zo moeilijk doen!!!

Hij is de vader. Lijkt mij dat hij dus evenveel zeggenschap heeft!

Maar ik zou zoon ook gewoon laten logeren als hij dat zelf ziet zitten. Hartstikke leuk en soms ook nog leerzaam door andere gewoonten en gebruiken in andere gezinnen. Hier werd ook over en weer veel gelogeerd van jongs af aan. Eerst bij opa en oma en ooms en tantes, later ook bij vriendjes en vriendinnetjes. Nooit een probleem geweest. Daardoor vonden ze het ook leuk om op kamp te gaan bijvoorbeeld. Kinderen worden er ook wat flexibeler van als ze leren slapen in andere omstandigheden. Kunnen ze later nog profijt van hebben.

Mona-xxx schreef op 19-08-2022 om 07:32:

Laat dat kind gewoon logeren. Wat doe je weer moeilijk om niets. Misschien verheft die moeder haar stem een beetje, daar krijgt je kind echt geen PTSD van. En als zijn moeder het goed vindt wie ben jij dan om er iets van te zeggen. Niet zo moeilijk doen!!!

Sommige kinderen raken wel in paniek als je, niet kwaad, gewoon luid, je stem verheft. 

Ik zat eens in de organisatie van een kinderkerstfeest en toen ik wilde beginnen was het enorme herrie van roepende en spelende kinderen. Dus ik verhef mijn stem (met ademsteun door zangles) en roep boven het rumoer uit "Aandacht, we gaan beginnen!". Breekt er een kind in bitter geween uit en moeder van het kind helemaal kwaad omdat ik zo geschreeuwd had en of ik niet vervangen kon worden.

Battle-Royale zal wel enig idee hebben of zijn kind daar ook toe behoort, de groep van kinderen die snel in paniek raken, maar ik heb het idee dat de communicatie tussen pa en moe Battle-Royale eigenlijk de reden voor de vraag is.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 10:35

Jonagold schreef op 19-08-2022 om 09:52:

[..]

Hij is de vader. Lijkt mij dat hij dus evenveel zeggenschap heeft!

Maar ik zou zoon ook gewoon laten logeren als hij dat zelf ziet zitten. Hartstikke leuk en soms ook nog leerzaam door andere gewoonten en gebruiken in andere gezinnen. Hier werd ook over en weer veel gelogeerd van jongs af aan. Eerst bij opa en oma en ooms en tantes, later ook bij vriendjes en vriendinnetjes. Nooit een probleem geweest. Daardoor vonden ze het ook leuk om op kamp te gaan bijvoorbeeld. Kinderen worden er ook wat flexibeler van als ze leren slapen in andere omstandigheden. Kunnen ze later nog profijt van hebben.

Ja hij gaat er straks heen. 

Dan wens ik hem veel plezier en jou veel gemoedsrust 😜.
Probeer er ook een beetje van te genieten. Tijd alleen met je partner is zeldzaam en kostbaar en ook gewoon heel noodzakelijk. Zeker voor jullie als nog enigszins beginnend stel. Maak er een fijne avond van saampjes. En laat je telefoon aan voor het geval zoon toch heimwee heeft.

Interessante openingsposting, draaide het nu om het logeren an sich, het logeren bij dit gezin of het feit dat moeder had toegezegd zonder vooraf met jou te overleggen?

Logeren vind ik niet echt een big deal (maar dat is persoonlijk) en zeker als het jongetje al diverse keren bij jullie gelogeerd heeft, was het denk ik wachten tot het moment waarop het andersom eens zou gaan gebeuren. Wat dat betreft had je er op kunnen anticiperen.

Auwereel schreef op 19-08-2022 om 10:00:

[..]

Sommige kinderen raken wel in paniek als je, niet kwaad, gewoon luid, je stem verheft.

Ik zat eens in de organisatie van een kinderkerstfeest en toen ik wilde beginnen was het enorme herrie van roepende en spelende kinderen. Dus ik verhef mijn stem (met ademsteun door zangles) en roep boven het rumoer uit "Aandacht, we gaan beginnen!". Breekt er een kind in bitter geween uit en moeder van het kind helemaal kwaad omdat ik zo geschreeuwd had en of ik niet vervangen kon worden.

Battle-Royale zal wel enig idee hebben of zijn kind daar ook toe behoort, de groep van kinderen die snel in paniek raken, maar ik heb het idee dat de communicatie tussen pa en moe Battle-Royale eigenlijk de reden voor de vraag is.

Nou ja, een leerkracht op school of een trainer bij sport verheft toch ook wel eens zijn stem? Als een kind daar al helemaal van in tranen is mag er best aan de weerbaarheid van het kind gewerkt worden hoor. Dan ga je niet meteen iemand 'vervangen'. Of moeder plakt een sticker met 'breekbaar' op zijn hoofd, kunnen mensen daar rekening mee houden.

Let wel: stem verheffen en schreeuwen zijn verschillende dingen en hoeven ook niet heel de dag door.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

20-08-2022 om 17:53

MamaE schreef op 19-08-2022 om 14:05:

[..]

Nou ja, een leerkracht op school of een trainer bij sport verheft toch ook wel eens zijn stem? Als een kind daar al helemaal van in tranen is mag er best aan de weerbaarheid van het kind gewerkt worden hoor. Dan ga je niet meteen iemand 'vervangen'. Of moeder plakt een sticker met 'breekbaar' op zijn hoofd, kunnen mensen daar rekening mee houden.

Let wel: stem verheffen en schreeuwen zijn verschillende dingen en hoeven ook niet heel de dag door.

Nou hij is er geweest, zo leuk vond hij die heel strenge mama niet dus hopelijk heeft ie voorlopig genoeg gehad. Wij zijn in elk geval blij dat ie komende nacht bij ons slaapt.

Battle-Royale schreef op 20-08-2022 om 17:53:

[..]

Nou hij is er geweest, zo leuk vond hij die heel strenge mama niet dus hopelijk heeft ie voorlopig genoeg gehad. Wij zijn in elk geval blij dat ie komende nacht bij ons slaapt.

Zie je wel, het regelt zich vanzelf.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-08-2022 om 21:02

Bakblik schreef op 20-08-2022 om 18:46:

[..]

Zie je wel, het regelt zich vanzelf.

Hij vond het vooral niet leuk dat later opblijven niet tot de mogelijkheden behoorde net als cola en snackjes/chips. Heeft ie dat ook eens gezien hoe het bij anderen buiten opa en tante gaat. 

Battle-Royale schreef op 23-08-2022 om 21:02:

[..]

Hij vond het vooral niet leuk dat later opblijven niet tot de mogelijkheden behoorde net als cola en snackjes/chips. Heeft ie dat ook eens gezien hoe het bij anderen buiten opa en tante gaat.

Dus dat schreeuwen was helemaal niet van toepassing. Waarom doe jij er dan zo moeilijk over?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

23-08-2022 om 21:11

Mona-xxx schreef op 23-08-2022 om 21:06:

[..]

Dus dat schreeuwen was helemaal niet van toepassing. Waarom doe jij er dan zo moeilijk over?

Eh nee dat is wel van toepassing als mn zoon die moeder streng noemt en dat ze hard praat. Gelukkig is ie er voor nu even van genezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.