Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-08-2022 om 17:13

Nee zeggen tegen logeren.


Ik vind dat ook niet 'moeilijk doen' hoor. 

Ik had een goede kennis waar vaak gedoe was, aan tafel over je bord leeg eten, in de hoek moeten staan, ruzie en  huilen. Zij vroeg regelmatig of mijn dochter eens kon komen logeren. Maar hoewel ze echt ook een lieve moeder kon zjin en onze kinderen ook wel samen speelden, wilde ik mijn kind niet zó lang aan die gezinsynamiek blootstellen en heb ik (dus) vaak een smoes verzonnen.

TrefleQ schreef op 23-08-2022 om 22:58:

Ik vind dat ook niet 'moeilijk doen' hoor.

Ik had een goede kennis waar vaak gedoe was, aan tafel over je bord leeg eten, in de hoek moeten staan, ruzie en huilen. Zij vroeg regelmatig of mijn dochter eens kon komen logeren. Maar hoewel ze echt ook een lieve moeder kon zjin en onze kinderen ook wel samen speelden, wilde ik mijn kind niet zó lang aan die gezinsynamiek blootstellen en heb ik (dus) vaak een smoes verzonnen.

Het is toch allemaal goed gekomen. Daarnaast gedragen ouders zich veel makkelijker als er een 'vreemde' is. En dan nog, je kind krijgt geen PTSD als het even anders gaat dan thuis. Waarom zo zeuren over iets wat geen probleem is?

Geen idee of dit zo onschadelijk is, wanneer een kind al een moeilijke eter is bijvoorbeeld. Dwingen om te eten is niet van deze tijd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.