Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
prinses01

prinses01

20-09-2009 om 21:52

Neus snuiten nog altijd moeilijk

Hoe leert je kind toch zijn neus te snuiten? Hier twee kids (6 en 7) bij wie het allebei niet lukt om de neus te snuiten. Iemand een trucje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-09-2009 om 21:59

Niet leren.

Gewoon neus op laten halen. Veel gezonder dan snuiten.
M.

Anderen

Anderen (juffen, oma's en buurvrouwen) zullen je kind vanzelf dwingen te snuiten. Ook al zeg je 1000 keer dat ze het niet mogen

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 08:39

Toch liever zelf leren

Helemaal met Dirksmama en Rembrand eens dat je je kinderen het beste kunt aanleren dat ze hun neus veel beter op kunnen halen dan dat ze snuiten. Dat is idd veel beter. Maar in de praktijk zijn er zat mensen die jouw kinderen hun neus willen laten leren snuiten en dan vind ik dat je het ze maar beste zelf kunt leren om het zo voorzichtig mogelijk te doen. Straks leren ze je kinderen nog trompetteren of met veel kracht te snuiten en dat is helemaal fout. Dan maar liever zelf toch aanleren voor noodgevallen. Sommige situaties lenen zich er nu eenmaal niet voor om je neus heerlijk op te halen omdat veel mensen dat onbehoorlijk vinden.
Neus snuiten is voor veel kinderen moeilijk, mijn jongste van bijna 8 heeft het nu eigenlijk net een beetje onder de knie. Gewoon een kwestie van oefenen. 1 neusgat dichthouden met een vinger en dan voorzichtig!!! zonder veel kracht snuiten. Komt er geen snot uit dan was het nog niet erg genoeg om te snuiten. Leer je kinderen aan dat ze nooit 2 neusgaten tegelijk mogen snuiten of dat ze veel kracht moeten zetten.

Fiegel

Fiegel

21-09-2009 om 11:56

Hier lukt het niet...

Mijn kinderen (10 en 12 jaar) kunnen allebei hun neus niet snuiten. Propjes of watjes weg laten blazen met hun neus hebben we jaren geleden al regelmatig geoefend, maar het mocht niet baten. Hopelijk helpt het bij jouw kinderen wel! Geen idee waarom het hier niet lukt, ze kunnen het écht niet. Misschien hebben ze het ooit ineens door. Ze kunnen gelukkig wél hun neus afvegen aan een zakdoek....

Hij kan het gewoon niet

mijn zoon is inmiddels 15 en heeft nooit zijn neus kunnen snuiten en kan het nog steeds niet. Het lukt hem gewoon niet. Nou ja jammer dan, dan maar opsnuiven

Fiegel

Fiegel

24-09-2009 om 16:14

Oooooh,

mijn kinderen zijn dus niet de enigen die hun neus niet kunnen snuiten!

Vageltje

Vageltje

25-09-2009 om 12:39

Haha

Hier eentje van 1 jaar die het al kan! Weet ook niet hoe ze het geleerd heeft. Als ik met een zakdoekje aankom "blaast" ze zelf al snot naar buiten.
Het zou kunnen doordat als ze een konijntje nadoet dat ze dan snuft met haar haar neusje. Soms komt er dan weleens iets mee Weet niet of het een idee is voor een 6-jarige. Wat doet een konijntje??

Groetjes Vageltje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.