Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
meeuwtje

meeuwtje

22-01-2009 om 20:19

Niels holgerson iemand voorgelezen?

't is weer tijd voor een nieuw voorleesboek. Heeft iemand Niels Holgersons wonderbare reis weleens geprobeerd en bij hoe oud?
Hij staat hier in de kast (van mezelf van vroeger, toen nooit gelezen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-01-2009 om 21:36

Ja,

we hebben 'm een paar weken geleden gelezen. Ik ben hier volledig illegaal, dochterlief is bijna 3,5.
Ze vond 't erg leuk. Maar het hangt er wel vanaf denk ik of er veel of weinig plaatjes bij staan. Wij hadden een exemplaar met redelijk wat plaatjes.

groetjes,
Angela

Lietje

Lietje

23-01-2009 om 07:15

Niet zelf

Mijn moeder heeft me de dikke, lange versie voorgelezen toen in rond 11 jaar was en ziek. Heerlijk. Maar die versie is niet zo geschikt voor jonge kinderen.
Lietje

Meeuwtje

Ik heb het voorgelezen aan mijn zoon, maar had een beetje spijt dat ik er aan begonnen was. Het is mooi, maar toch wel wat ouderswets.

Hes@

Hes@

23-01-2009 om 13:12

8 jaar

Ik heb Niels Holgerson dit jaar voorgelezen aan mijn 8-jarige en ze heeft er van genoten.

Wat prachtig hè dat een boek van een eeuw oud een kind van deze tijd nog zo pakt.

Het hangt er denk ik erg af van hoe je kind is. Heeft het veel geduld? Er zitten hele spannende stukken in maar ook grote stukken beschrijving. De schrijfster was onderwijzeres en heeft het boek ook geschreven als een soort aardrijkskunde les. Er zit ook wat geschiedenis is. Dat moet je kind allemaal wel een beetje kunnen verwerken.

Bovendien is het een dik boek. (hoewel, na alle 7 delen HP is dat ook maar betrekkelijk)

Met een jonger kind zou ik er niet aan beginnen.

Maylise

Maylise

23-01-2009 om 17:27

Heel mooi boek inderdaad. Ik heb het twee jaar geleden voorgelezen aan mijn jongste die toen 7 was. Dat was wat leeftijd betreft prima. Het is wel een vrij dik boek maar dat was geen probleem. Hij vond het erg leuk. Mijn een na jongste heeft het rond die leeftijd ook gelezen en het is toen een van haar lievelingsboeken geworden.
Met 7, 8 jaar moet het prima kunnen.

Maylise

meeuwtje

meeuwtje

23-01-2009 om 18:54

Bedankt

bedankt voor jullie reacties, ik wacht dan nog even, lees ze alledrie gelijk voor en de jongste is 5.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.