Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Nieuwe schoenen (lang verhaal)

Mijn zoon moet binnenkort weer nieuwe schoenen. Ik heb altijd goede schoenen gekocht, omdat hij maar één paar per keer heeft (winter en zomer) en ik het belangrijk vind dat die gewoon heel goed zitten en niet gelijk kapot gaan. Nu krijgt hij steeds een grotere maat en dan worden de schoenen ook duurder... Ik heb altijd de Trackstyle schoenen van Bunnies. Deze zijn best prijzig, maar heel goed. Maar de prijs begint me nu wel tegen te staan, volgens mij verdienen ze er aardig op! Ik heb een keer Dolcis schoenen gekocht, die zaten voor geen meter en wilde mijn zoon niet meer aan en ook een keer Scapino schoenen, maar die gingen toch veel sneller kapot dan de "goede" schoenen.
Ik wil best een keer een ander en goedkoper merk kopen, maar alleen in de winkel waar ik nu koop, vind ik dat ze de voeten goed opmeten. Ze meten de voeten, en hebben van alle schoenen de binnenruimte gemeten zodat je altijd de schoenen koopt met de maximale groeiruimte. Een schoen moet dan altijd aan de binnenkant 6 tot 18 mm langer zijn dan de voet. Ik koop dan vervolgens alleen schoenen die dicht bij die 18 mm zitten, want dan hoeft mijn zoon niet snel weer nieuwe schoenen.
Bij andere winkels merk ik dat de voet wordt gemeten, die lengte staat dan voor die en die maat, en vervolgens loopt het kind even rond, teen voelen, en ja hoor: past. Terwijl je dan een schoen te pakken kunt hebben die nog maar een groeiruimte heeft van 5 mm ofzo. Ik vind dat zo slecht en als je de verkoopster daar dan op aanspreekt, weten ze niet waar je het over hebt. Ook in winkels waar je Geox enzo kan krijgen. Vind ik dus slecht.

Anyway, ik ben misschien een zeurpiet, maar ik wil gewoon goede schoenen mét goede service, maar ik wil er geen 100 euro voor moeten betalen! Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe ik dat doe?

Nou niet dus. Inderdaad naar de winkel waar ik goed geholpen wordt en dus veel geld neertellen. Maar dan heb ik wel de schoenen (laarzen voor een meisje met hele smalle platte voeten in mijn geval) die een heel seizoen meegaan. Tel de "goedkopere" varianten eens op en kijk dan wat je uitgeeft. Dan kom je meestal (ik wel tenminste) op hetzelfde bedrag. Als je wilt dat ze er minder op verdienen dan moet je ze in de uitverkoop kopen en anders daar gewoon maar niet over nadenken.

amk

amk

21-09-2009 om 10:40

Meerdere paren schoenen

hier idd gewoon meerdere paren schoenen. Bij de Scapino met het dr Visser logo. Kwamen destijds als beste schoenen uit de bus volgens de orthopeed bij Kassa.

Ik trek voor we de schoenenjacht openen eerst op een kartonnetje de voeten van dochterlief om. En die stop ik in de schoen die ik op het oog heb. Inspecteer de binnenkant op ruimte en dan mag dochterlief passen.

Gemiddeld ben ik zo'n 20-25 euro per paar kwijt.

angel3

angel3

21-09-2009 om 11:03

Hier ook alleen duur

ik heb ook paar keer goedkopere schoenen voor kids gekocht en dan hadden ze ineens blaren. terwijl ze dat normaal nooit hebben of inderdaad binnen no time kapot. Hier dus ook duur. Helaas.
1 paar per seizoen en in zomer vaak nog wat erbij qua slippertje/croc of iets dergelijks.
Heb geen slechte ervaringen met reguliere opmeet techniek. Ze steekt altijd haar vinger achter bij de hiel ertussen en als dat gaat dan is ie goed. Heb nooit het gevoel dat ze er extra snel uit gegroied zijn...

Sascha2

Sascha2

21-09-2009 om 11:24

Ook dure

Ook hier de duurdere variant schoenen, want hopeloze voeten. Gelukkig heeft 'onze' schoenenwinkel geregeld uitverkoop. Twee paar voor één prijs bijv en dan maakt de combinatie niet uit (dochter en zoon blij). Op die manier kan ik de kosten een beetje in bedwang houden. Maar het is inderdaad een flinke kostenpost.
Wel koop ik er inmiddels voor mijn zoon een paar wat goedkopere schoenen bij, die hij een of twee keer per week naar school aan krijgt. Dochters zitten beiden nog op het kdv en lopen daar meestal op sokken rond. Voor hen kan ik met één paar per keer vooruit.
Ik denk er maar niet teveel over na. Maar ik ben altijd wel erg blij als de voeten pas weer gegroeid zijn tegen de tijd dat de kinderbijslag wordt gestort

Yta Chalne

Yta Chalne

21-09-2009 om 12:34

Ach ja

Hier geen dure kinderschoenen. Ik heb in een ver verleden zaterdags in een dure kinderschoenenwinkel gewerkt, dus kijken of een schoen past kan ik zelf beter, en verder verkopen dure schoenen vooral op 'u wilt toch ook het beste voor uw kind' sentiment, je krijgt geen betere voeten/rug/houding van schoenen boven de 100 euro in vergelijking met bv. ecco, elefanten of dr. Visser. Hier hebben we kinderen met alle soorten voeten, en met uitzondering van wijdte 1 (oudste) hebben alle kinderen gewone scapino/van haren/dolcis etc. schoenen aangekund.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-09-2009 om 12:41

Ook duur

Hier ook dure schoenen, rond de 70 euro voor maat 25. Ik denk dat goedkope schoenen ook prima zijn, maar ik betaal graag voor het goede meten van de schoenen en de voeten. Maar ik heb ook slechte ervaringen met (iets goedkopere) schoenenwinkels.

angel3

angel3

21-09-2009 om 13:26

Pelle

nee dat stuk gaan op zich is in relatie tot dit verhaal van minder belang....al geef ik schoenen nog goed door en dat kan bij die goedkope dan weer niet...Maar het gaat meer om materiaal. Kids krijgen echt blaren dan. (ikzelf ook trouwens. Ik koop er ook nooit....)

angel3

angel3

21-09-2009 om 21:24

Stugheid

balren komen hier bij de kids blijkbaar door de stugheid van het materiaal. Tja ik weet niet maar de paar keer dat ik toch voor goedkoper ging hadden ze kapotte voeten en met de dure variant niet. Kan toeval zijn.

mama

mama

21-09-2009 om 21:35

Outlet

Wellicht een tip: ik koop schoenen altijd in de uitverkoop (de dure dus) of via internet schoenwinkels. Opmeten kan prima zelf en dan ga je ze daarna bestellen of kopen. Ben zo meestal tussen 25 en 50 euro kwijt voor schoenen die normaal het dubbele zijn. Denk ook vooruit bij uitverkoop, koop ik vast een maat groter.

100%mama

100%mama

22-09-2009 om 09:20

Ook duur

Hier altijd goed aangemeten schoenen eigenlijk met uitzondering van de vakantie schoenen. Die koop ik zo goedkoop mogelijk en gooi ik na de vakantie weer weg (zijn ze meestal ook niet meer te dragen). Dus ja, gemiddeld geven we 90,= per paar uit mits er uitverkoop is natuurlijk, want daar haal ik ook veel weg! Welliswaar misschien geen ruime keus meer, maar in ieder geval genoeg keus. Ik laat de voeten altijd opnieuw meten in lengte en breedte, want daar komt zo snel verandering in!

amk

amk

22-09-2009 om 09:47

Blaren

blaren zijn een reactie op een schurende beweging. De schoenen zijn dan te wijd of niet goed genoeg aangesnoert. het heeft opzich niets met het materiaal te maken. Wel met de afwerking, want als er iets uitsteekt heb je meer kans op schuren.

ayla

ayla

22-09-2009 om 09:53

Aanvullende vraag, hoeveel paar schoenen

ik koop altijd vrij dure schoenen maar ik zorg ook altijd dat ik een minder duur paar ernaast heb. Voor als ze een keer in de sneeuw willen spelen of voor als ze op de slee gaan of voor jongste met zijn loopfietsje. doen jullie dat ook?

amk

amk

22-09-2009 om 11:41

2-4

Hangt er een beetje vanaf. Ik heb zelf een schoenentic en dat blijkt wat erfelijk te zijn.

Voor de winter streef ik naar 1 paar nette laarzen voor onder rokjes, 1 paar gewone schoenen voor onder lange broeken, 1 paar rubberlaarzen voor plassenstampen en schaatsen.

In de zomer worden de nette laarzen vervangen door teva's, en dan wel de echte, en volgend jaar komen daar ook nog een paar goede bergschoenen bij en waarschijnlijk ook gympen.

Inge N

Inge N

22-09-2009 om 21:45

2-4 paar schoenen.

Ik koop voornamelijk schoenen in de uitverkoop en via internetwinkels die meestal wel schoenen in de aanbieding hebben.

Voor de winter 1 paar goede laarzen voor onder een rokje, 1 paar laarzen die ik voor 6 euro niet kon laten staan, 1 paar schoenen voor onder broeken en 1 paar rubberlaarzen. Voor dit seizoen was ik €100,00 kwijt voor 4 paar. In de zomer 1 paar lage schoenen, 1 paar teva's en 1 paar gympen.] Ik wil gewoon graag een kloppend plaatje.

lukke

lukke

22-09-2009 om 21:58

3 paar per seizoen

Hoi,

Ik koop voor ieder seizoen drie paar schoenen (dus naast eventuele regenlaarzen). Meestal is er één paar favoriet en dan ergens aan het eind van het seizoen wat minder en/of wat aan de kleine kant en dan ga ik over op het andere paar. Verder heb ik een paar voor de mooi.

Drie paar schoenen is inderdaad aan de prijs. Nou werken wij allebei en hebben we maar één kind, maar anders wordt het wel moeilijk. Ik denk dat ik anders één goed paar zou doen, en dan nog een paar goedkope prinsesseschoentjes voor feestjes enzo. Beter goed en lelijk geworden (zolang ze nog passen) dan minder goede schoenen.

Jongensmama

Ik koop bijna altijd dure schoenen, maar dan bij voorkeur wel in de uitverkoop. Meestal komt dat neer op twee paar per jaar. Verder hier crocs en teva's voor de zomer.

Overigens heb ik het idee dat je voor een meisje eerder meer schoenen koopt dan voor een jongen, maar misschien is dat onzin?

Chris

Sascha2

Sascha2

24-09-2009 om 14:09

Hoop het niet, chris

Op dit moment koop ik voor mijn dochter niet meer schoenen dan voor mijn zoon. Maar mijn zoon is 4, dochter 3 en tweede dochter loopt sinds kort parmantig op de eerste stappers van haar zus. Maar ik hoop niet dat het in de toekomst zo zal zijn dat je voor dochters meer schoenen koopt. De derde dochter is hier namelijk onderweg en ik vind de prijzen van schoenen al zo hoog

Sacha

Ach troost je Sacha, jij hebt straks 3 dochters! Kan je altijd kiezen of je het bij 1, 2 of 3 paar per seizoen houdt, heb je zelf in de hand
Ik heb 1 dochtertje (1 paar per seizoen) en 2 zonen. De jongens slijten hun schoenen, niet normaal, ook de duurdere paren. Daar gaat een hoop geld in zitten! En, ja hoor, hier is 3e zoon onder weg.

Sascha2

Sascha2

24-09-2009 om 15:05

Haha sharon

Mijn zoon heeft standaard twee paar schoenen, alleen al door al het gevoetballerij en geklim slijten ze hard genoeg, blijkt (en hij is pas 4,5...). Dochterlief heeft de neiging om groot te worden en heeft dan ook grote voeten, zit nu op maat 27 en is nog geen 3,5. Dat belooft wat. Dochter twee is vrij gemiddeld van lengte (voor nu dan, weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt), is nu anderhalf en draagt de schoenen van oudste dochter. Maar met vier maanden vertraging.
We zullen zien. We kunnen natuurlijk over een jaar of 12 eens contact opnemen met elkaar om te achterhalen welk geslacht nu de meeste schoenen slijt

Okee, ik begin alvast

mijn record van afgelopen 8 maanden voor oudste zoon (6 jaar) ligt op 5 paar versleten schoenen. Hij is dus nu met paar 6 bezig. Ik ben benieuwd hoe lang deze het volhouden...

Kiki

Kiki

24-09-2009 om 20:16

Waaat sharon, bewaar me zeg

kom ik dalijk aan met mijn knullen.
Ik vind het zo duur die schoenen en ze doen er maar zo kort mee

Maar inderdaad maar wel bij een kinderschoenenzaak. Maar misschien als hij ouder is ga ik ook wel naar de goedkopere zaken. Als 5 versleten paren mijn voorland is

Tappertje

Tappertje

24-09-2009 om 20:29 Topicstarter

Veel reacties

Schijnbaar is dit onderwerp voor veel mensen actueel gezien de hoeveelheid reacties.
Als ik het een beetje kan rekken, dan koop ik de schoenen ook zeker in de uitverkoop. Je hebt het alleen niet altijd in de hand.
Op dit moment heeft mijn zoon dus die Scapino schoenen, Dr. Visser waar sommigen het over hadden, maar die vind ik niet erg sterk. Als dat dus het beste merk van de Scapino is, vind ik dat niet erg bemoedigend. Zeker omdat mijn zoon er eigenlijk wat maat betreft nog tot december mee kan doen, terwijl ze nu dus gewoon "op" zijn.
Wat die mm's betreft (iemand stelde daar een vraag over): 18 mm is niet ruim, want je trekt er 6 mm vanaf die de voet sowieso nodig heeft om af te rollen in de schoen en dan blijft er dus maximaal 12 mm over om te groeien. Kan dus inderdaad wel overeenkomen met een vinger achter de hak.
Via Internet kopen durf ik niet zo goed, want dan ben ik toch bang dat ik een verkeerde maat koop of een verkeerde breedte. Bij de Trackstyle hebben ze namelijk 3 breedte maten voor kinderschoenen.
Ach, dan maar weer de "gewone" duurdere schoenen die ik altijd koop en gewoon even de andere kant opkijken bij het afrekenen. Maar ik blijf me afvragen hoeveel ze verdienen op 1 paar. Volgens mij best veel...

Tappertje

Tappertje

24-09-2009 om 22:41 Topicstarter

Pelle

Oh ja, is waar. Dank je.

sw23

sw23

25-09-2009 om 12:58

Pelle

als ik dan toch ecco schoenen zou kopen, dan toch liever bij een goede schoenenzaak dan bij Scapino. Ik word tenminste hier in de buurt beter in de duurdere zaken geholpen dan bij Scapino. Wil ik sowieso goedkopere schoenen dan Ecco (bv zomersandalen of zo), dan ga ik wel naar Scapino.

Durlinger

Ik ga met mijn kinderen vaak naar Durlinger en die winkel bevalt mij het beste. Ze nemen de tijd om te meten en te voelen en ik kom er altijd met goede schoenen vandaan. Soms zijn ze aan de ruime kant maar wordt dit zolang opgelost met een goed zooltje. Mijn kinderen hebben ook maar een paar per zomer en winter. En dochter heeft af en toe nog wel eens van die goedkope prulletjes van H&M voor erbij omdat ze ze zo mooi vindt.

Tappertje

Tappertje

06-10-2009 om 20:20 Topicstarter

Toch gewoon goede schoenen gekocht...

na vele winkels in en uit te zijn geweest, dat wel. Ik heb in mijn schoenentocht de meest vreselijke schoenen gezien (heel plastic-achtig en/of niet geschikt voor de winter). Ben bij de Schoenenreus, de Bristol, Scapino en Shoe Time geweest. Nu toch gewoon weer de dure Track Style schoenen gekocht, maar wat een opluchting: ze zitten gewoon goed, zijn duurzaam, stevig en modieus! Ik heb dus besloten om vooralsnog gewoon voor de goede merkschoen te gaan.

Jakiro

Jakiro

08-10-2009 om 09:41

Verbazing

Ik lees hier dat er goede (lees dure) schoenen gekocht worden ivm de goede pasvorm en het goede meten etc., maar dat daarna de schoenen doorgegeven worden...
Euh, is dan die goede pasvorm etc.alleen voor de eerste belangrijk en de tweede mag schoenen aan waar de vorm van een ander kinds voet in zit en waar niet naar de perfecte pasvorm is gekeken ?
Gaat er bij mij niet in.
Ik koop hier voor de kinderen één goede schoen, bij de winkel waar ik die schoen vindt en dat mag max. € 70,00 zijn en het merk maakt me niks uit. Daarnaast 1 paar leuke schoenen, waarvan ik denk dat ze goed passen bij het kind en die onder de € 25,00 is.
Ik heb 3 kinderen en 2x per jaar € 300,00 vind ik genoeg geld voor alleen schoenen.
Jakiro
PS Ik heb net trouwens goede, ongedragen schoenen gekocht via Marktplaats, voor nog geen 1/3 van de winkelprijs. De maat aangehouden die ze hebben en gecontroleerd met passen toen ze binnen kwamen. Ze waren allemaal goed en als ze niet goed waren geweest, had ik ze gewoon weer op marktplaats gezet. Bijvoorbeeld hele nieuwe, ongedragen, echte Lelli Kelly schoenen voor 12,50. Mijn dochtertje heeft de eerste nacht met deze schoenen op haar kussen geslapen

Hinkelen?

Jakiro ik hoop maar dat je kinderen goed kunnen hinkelen op 1 goede schoen
Hier ook trouwens 1 paar(!) goede schoenen en dan nog 1 paar erbij voor de leuk.
Zoon liep de hele zomer op zijn crocs ondanks de goede sandalen die we voor hem kochten, die kunnen ook praktisch ongedragen op marktplaats...

Lionne

Jakiro

Jakiro

08-10-2009 om 17:43

Lionne

Gelukkig heb ik een tweeling met dezelfde schoenmaat; ik koop een unisex PAAR goede schoenen en allebei mogen ze om en om 1 goede schoen (rechts/links) en 1 van een goedkoper paar
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.