Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

28-06-2009 om 22:28

Nieuwe schoenen

zoon heeft twee weken geleden nieuwe schoenen die toen ruim leken te zitten. Hij klaagt er nu over dat hij toch maar beter een maatje groter moet, want volgens hem zijn ze te klein. Ik verdenk hem ervan dat hij het alleen zegt omdat hij achteraf niet tevreden is over de aankoop kwa uiterlijk.
Maar misschien zit hij in een groeispurt. Zou een voet echt zo snel kunnen groeien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

28-06-2009 om 22:29

Sorry

hij is volgende week 11 jaar, klein van stuk, en is van maat 35 bnaar 36 gegaan, drie maanden geleden.

Prulletje

Prulletje

28-06-2009 om 22:41

Ha!

Hier thuis betekent dat meestal dat de schoenen heel erg mooi gevonden werden. Zo mooi, dat er gelogen is. "Ze zitten prima mam!" Om er na een paar keer dragen achter te komen dat ze toch te klein zijn gekocht. Daar ben ik twee keer ingetrapt en dat gebeurt me dus niet meer!

Prulletje

Jesse_1

Jesse_1

28-06-2009 om 22:48

Schoenwinkel?

Zijn zijn voeten opgemeten door iemand van de schoenwinkel? Zo ja; dan mag je er ook van uit gaan dat ze een deugdelijke maat schoenen hebben verkocht (en dat hij er niet na 2 weken al is uitgegroeid).
Je kunt sowieso even bij een goede schoenwinkel zijn voeten laten nameten en laten nakijken of de schoenen idd te klein zijn.
Verhaal van Prulletje zou ook op kunnen gaan als deze schoenen er niet waren in een grotere maat.
Jesse

Vera*

Vera*

29-06-2009 om 09:38

Vinger

Als je wilt weten of de schoenen te klein zijn dan moet je je platte voet staand zo ver mogelijk naar voren doen. Als je je vinger er achter nog kwijt kunt zijn de schoenen passend, heb je helemaal geen ruimte meer dan kun je gaan voor nieuwe schoenen.
Vorig jaar heeft dochter ook maar 4 weken met haar schoenen gedaan en toen kreeg ze een zere teen en mocht ze een maat groter.

Er wordt altijd gemeten

als ik hier naar de schoenenwinkel ga, ik kom ook altijd binnen met "kunt u even haar voeten meten, even kijken of we al weer toe zijn aan een maatje groter". En ik ga altijd naar een echte schoenenwinkel. Wel heb ik in de lente geleerd heel goed te luisteren naar gemok van dochter, die dure schoenen die ik haar heb opgedrongen (ze wou eigenlijk hele ordinaire rode met zilveren ellendig dure schoenen) weigert ze dus aan te doen. Ze loopt nu meestal op birckenstocks, had net zo goed die ellendige verantwoorde dingen niet kunnen kopen en meteen die birckenstocks kunnen doen.

Dus

ik zou terug gaan naar de winkel en opnieuw laten meten.

Pollewop

Pollewop

02-07-2009 om 11:36

Binnenzool

Kijk even of de binnenzool eruit kan, bij de meeste kinderschoenen is dit het geval. Zet je zoon daar dan op en als je nog een duim erbij kwijt kunt aan de voorkant zijn ze ruim genoeg. Lukt dit niet dan gewoon even terug, de meeste goede schoenenzaken hebben een speciaal meet-stokje waarmee ze de binnenkant kunnen meten, dit leg je dan even naast zijn voeten of je trekt 2 lijnen op papier en zet zijn voet ertussen en dan weet je het ook.
Het is best mogelijk dat je zoon toch ineens een groei spurt heeft gehad, ik heb het ooit gehad met 1 van de kinderen, in een week tijd een maat groter!!

Tip

Deze tip kreeg ik van de schoenenwinkel, teken de omtrek van de voet en knip dan een rietje op de grote teenmaat af. Snap je het nog? dit rietje kan je vervolgens in de schoen stoppen tot vooraan en zo zien of je nog ruimte over hebt. Doen ze in de betere schoenwinkel ook met zo'n rond meetgevalletje.
groet krik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.