Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Nieuwe school en nieuwe vriendjes

Mijn zoon van 9 zit sinds 2 weken op een nieuwe school , in groep 5. Door het overlijden van zijn vader woont hij nu bij mij en bij mijn nieuwe partner en kon hij niet op zijn oude school blijven omdat het reizen teveel gedoe en onrust gaf.
Eerst was dat minder aan de orde ivm co-ouderschap.

Nu ben ik best een onzekere moeder en ben soms bang dat hij alleen overblijft. Vorige week heeft hij ma en di met een jongetje gespeeld en wo en do met een ander jochie wat vlakbij ons woont. Gisteren is hij bij die jongen geweest.
Nu zou je zeggen ; gaat al goed maar voor vanmiddag had hij niks afgesproken en dan ben ik gelijk al aan t piekeren !! Stom , weet ik maar kom er niet vanaf.

Omdat hij al best veel heeft meegemaakt de laatste tijd , wil ik graag dat hij gelukkig is op zijn nieuwe school.

Hoe kom ik van die onzekerheid af ?? Spelen jullie kids elke vrije middag ??
Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mara

Mara

14-09-2011 om 16:46

Nee joh

Nee hoor, mijn 9 jarige zoon speelt echt niet elke middag! Daar heeft hij geen zin in. En hij heeft vriendjes genoeg, dus daar ligt het echt niet aan. Ik snap je onzekerheid, maar hij heeft in die 2 weken dus al 5 afspraakjes gehad? Lijkt me meer dan genoeg. Van je onzekerheid kan ik je natuurlijk niet afhelpen maar ik hoop dat dit je een beetje geruststelt.
Sterkte!

koentje

koentje

14-09-2011 om 16:53

Nee joh

Natuurlijk spelen ze niet iedere middag samen. Kinderen hebben soms ook behoefte aan een rustige middag...

Fiorucci

Fiorucci

14-09-2011 om 18:10

Welnee

Mijn kinderen hebben heel vaak helemaal geen zin in spelen met anderen, zoals jongste zoon ooit zei: Ik zit al de hele dag tussen andere kinderen..

Alcedo atthis

Alcedo atthis

14-09-2011 om 20:04

Nee hoor

Onze zoon van 9 spreekt zelden na schooltijd iets af met klasgenoten. Ik vind 5 speelafspraakjes in 2 weken dus erg veel. Volgens mij ligt je zoon lekker in de groep!

Snuggle's

Snuggle's

14-09-2011 om 20:32

Ook niet

Ik vind 5 keer ook al behoorlijk veel. Hier ongeveer 1 à 2 keer per week. Gaat prima dus denk ik, maar ik snap in deze situatie je onzekerheid, niet zo gek lijkt me.

Snuggle's

Leandra

Leandra

14-09-2011 om 21:48

Hier veel vaker, maar wel normaal

Hoi,

Als ik het vergelijk met hierboven, lijkt me dat prima. Ze hoeven niet elke dag af te spreken. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn oudste van 10 bijna elke dag afspreekt en vaak ook nog wel in het weekend. Dan loopt hij bv ook naar de overbuurjongen en vriendjes wonen vlakbij. Schijnbaar is hij een uitzondering. Jongste van 5 speelt ook wel 4 keer in de week. Niet dat ze zo populair zijn hoor! Bij oudste is het verdeeld over 3-4 vriendjes waarvan 2 heel vaak en bij jongste is het vooral buurjongetje en tevens klasgenootje. Oudste baalt al als hij niet kan spelen .Ze kunnen trouwens ook prima alleen spelen.
Maar ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Volgens mij ligt hij prima in de groep. Komt hij ook met enthousiaste verhalen thuis? Dat kan je ook al een indruk gegeven over hoe hij zich voelt in de klas.
Veel sterkte en geluk voor jou en je zoon!

Groetjes Leandra

koentje

koentje

15-09-2011 om 10:27

Zo american....

gerustgesteld?☺

Steun en veiligheid

Los van of het "normaal" is of niet om vaak af te spreken, denk ik dat jouw zoon misschien meer dan een ander kind op dit moment behoefte heeft aan veiligheid en steun.
Zijn vader is overleden, jij bent de enige die hij nog heeft. Voor een kind heeft dat natuurlijk een gigantische impact. Alleen al de angst en de onrust dat jij óók dood kunt gaan! Geef hem de gelegenheid te rouwen, en geef hem de rust en de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie. Jij bent even zijn enige vertrouwde en veilige factor. Misschien dat hij over een tijdje wat meer open staat voor nieuwe contacten, maar nu is het al heel wat dat hij überhaupt afspreekt met vriendjes, vind ik!
n@nny

*bella*

*bella*

15-09-2011 om 13:58

Ook even geruststellen

Mijn kinderen hebben zat vriendjes. En zouden bijna iedere dag wel willen afspreken. Maar of het lukt is een heel ander verhaal. Vriendjes willen meestal wel, maar hebben óf met een ander afgesproken, en vaak mogen of kunnen ze niet. In de praktijk spreken ze dus lang zo vaak niet af als ze zouden willen, maar dat is hier dus geen slecht teken. Alleen soms niet zo leuk iid, dan lukt het nét op woensdagmiddag niet om af te spreken, terwijl dat nu juist de leukste dag is natuurlijk enz.
Verder kun je best wat invloed uitoefenen, het scheelt als je contacten hebt met andere ouders. Dan is afspreken soms net wat eenvoudiger, en kun je over en weer eens incidenteel opassen bijv.

+ Brunette +

+ Brunette +

16-09-2011 om 12:09

Net als bella

Ook mijn dochter ligt niet slecht in de groep en is niet verlegen maar soms heeft ze pech en is iedereen al bezet of mag niet. Het liefst zou ze 24/7 kinderen om zich heen hebben maar ze legt zich er, soms na wat strijd, altijd wel weer bij neer dat het niet elke dag feest kan zijn. Ik ben het met de anderen eens dat jouw kind het helemaal niet slecht doet, na twee weken al zoveel speelafspraakjes! Wees er blij mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.