Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Nintendo spel kinderen

Deze vakantie loopt het allemaal wat anders dan gepland, nou heb ik deze week helemaal vrij kunnen krijgen, maar volgende week moet ik 4 ochtenden werken. De kinderen zijn 9 en 11 en kunnen op zich wel alleen blijven, al vind de jongste het wel ongezellig. Twee ochtenden zijn door opa en oma gedekt, er is nog een vriendinnetje achter de hand en echt oppas inhuren is ook weer net niet nodig... Het hangt er een beetje tussenin. 
Nu dacht ik een nieuw Nintendo spel aan te schaffen voor de switch. Dan zijn ze ook lekker bezig 😁
Maar welke? We hebben nu alleen Mario kart en brain academie. Of is de switch uit, omdat alles op Roblox ook mogelijk is? 
Het zijn dure spellen, dus wel leuk als het aanslaat zeg maar...


Mijn kinderen zijn gek op minecraft, kunnen ze ook samen in 1 wereld spelen. Hier spelen ze het op de ipad, het kan ook op de switch, geen idee of dat anders is. 

8 jarige speelt vooral graag Minecraft en dan het liefst bed wars via een server (ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar online dus).
Verder houden de kinderen ook van de diverse Mario spellen, bijvoorbeeld Mario Odyssey en Bros. Dat kan langere tijd uitdagen. 

mijn dochter heeft laatst sport spel voor switch gekregen. Ze vindt het leuk om te tennissen bijvoorbeeld. Je kunt tegen elkaar, maar ook met elkaar een duo zijn. (Er zijn natuurlijk ook andere sporten te doen).   

Minecraft!

Hier spelen de kinderen lego world en lego harry potter. 
En animal crossing af en toe. luigi's mansion. 
en we hebben een nintendo abbo, dus online spelen we regelmatig ook, mario bros 3 bijvoorbeeld. 

Zelda, met de jonge Zelda

Mario Odyssey is hier een hit, net als Sports, Minecraft en Luigi's mansion. Just dance wordt er ook nog regelmatig bijgepakt!

ligt beetje aan t soort spellen wat ze leuk vinden.

Minecraft is hier het meest favoriet, daar kunnen ze echt uren/dagen achtereen mee bezig zijn.  Is trouwens ook niet zo duur maar je moet wel een beetje voorkennis hebben om er goed mee overweg te kunnen. Dat kan dmv filmpjes, boeken of een vriend die het al kent, maar in deze situatie wellicht dus niet ideaal? 

Mario Oddyssey is ook leuk, evenals Rayman (rond 20 euro, vrij goedkoop). 

Kirby en Yoshis crafted world zijn ook leuk om met z'n 2en te spelen, iets eenvoudiger dan 2 bovengenoemde.

 Sports of just dance voor wat actievere spellen, vinden ze hier ook leuk maar niet om echt uren achtereen te doen. 

Animal crossing is niet handig met zn 2en

Hier is ook Minecraft het meest populair. Zoon van 7 (voor wie we ‘m kochten) is daar uren druk mee, maar ook de pubers pakken de Switch nog regelmatig daarvoor.

Knus

Knus

27-04-2023 om 23:30 Topicstarter

Dank, wat een suggesties! 
Minecraft zie ik veel, dacht dat het meer jongens was met schieten enzo, maar bouwen vinden dochters zeker leuk. 
Iets sportiefs dacht ik ook aan, maar misschien meer als extra. We hebben hem twee jaar geleden aangeschaft en sindsdien niets nieuws erbij, dus er mag wel een spel bij.
Zo'n abbonement, voegt dat veel toe? 

Minecraft is een beetje vergelijkbaar met Roblox. (Of eigenlijk is het andersom). 
Wil je dat ze samen een spel kunnen spelen of maakt dat niet zoveel uit? 
Momenteel is hier Dreamlight Valley een enorme hit. Dat is een Disney-spel. Dat speel je alleen. 
Voor samen: Super Mario Bros U Deluxe, Just Dance, Kirby en de vergeten vallei

of je schaft een tijdelijk abonnement aan voor Nintendo Online en dan kunnen ze alle spellen van de oudere Nintendo consoles spelen zoals allerlei varianten van Mario, Zelda, kirby, donkey kong en veel meer. 

Just dance was hier een succes tijdens corona. Ze hebben bij mij beperkte schermtijd, maar just dance viel daar buiten. Omdat je daarbij ook lekker aan het bewegen bent. Een versie van een ouder jaar kost niet veel en is ook makkelijk tweedehands aan te komen. 

Dochter speelt geen minecraft. Wel Roblox op de iPad. Op de switch is vooral Mario party favoriet om samen te doen en inderdaad Mario kart. Verder speelt ze ook just dance regelmatig. Animal crossing ook, maar dat is niet samen te spelen. Ik zou voor Mario party gaan denk ik. Die blijft toch altijd leuk met alle minigames.

It takes two is ook leuk! Dit moet met z'n tweeën.

Hier zijn ze even oud en doen ze inderdaad Mario Party, Mario Odyssee, Just Dance, Mincraft en Animal Crossing samen. Animal Crossing kan samen, maar dan moet je wel allebei zelf het spel en een switch hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.