Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mamv3

mamv3

17-11-2009 om 14:18

Nog cadeautips voor 5/12?

Wie heeft er nog leuke ideetjes voor 5 dec? Ik heb 3 meiden (4-7-9) die het liefste de hele dag alleen maar kleuren. Er staan hier kasten vol speelgoed wat nauwelijks wordt gebruikt. Spelletjes worden nog wel gedaan, maar ook daarvan hebben we genoeg. De kids hebben natuurlijk weer een verlanglijstje gemaakt met Babyborn poppen waar ze niets mee doen, poppentweelingbuggy's waar geen plaats meer voor is een Wii die ik veel te duur vindt en allerlei andere prullaria. Ik weet het, het is van den zotte dat je niet meer weet wat je je kinderen moet geven, maar toch hoop ik dat iemand een goed idee heeft!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon

spul om mee te kleuren. Papier, stiften, verf, tekenprojector, stickers etc

Een schoolbord bijvoorbeeld is misschien ook wel een idee, met krijtjes en een wisser. MIjn dochter van 7 heeft zo'n ouderwetse waar aan 2 kanten je kan krijten, wordt erg veel meegedaan nu ook met schrijven, schooltje spelen etc.

Ise

Ise

17-11-2009 om 14:34

Boeken?

Hier krijgen de kinderen altijd een leuk boek van sinterklaas. En bij ons staat ook altijd een spel op het verlanglijstje. Voor iedere leeftijd zijn er immers weer andere leuke spellen. Vooral de spellen van drein magier vinden ze hier geweldig.
Nu zijn mijn kinderen al weer iets ouder en ben ik op zoek naar een leuke usb-stick, omdat ze regelmatig werkstukken van school mee naar huis moeten nemen en vise versa. Nu wordt daar altijd 'mijn' stick voor gebruikt.

Bon

voor een keer zwemmen in centerparcs (hier dichtbij heb je zandvoort, mag je na 5 uur goedkoop in ook als je geen gast bent).

dat soort dingen kan natuurlijk ook nog, een leuke activiteit.

mamv3

mamv3

17-11-2009 om 14:47

Ja manda

een bon voor een leuke activiteit is een leuk idee!

Stiften etc. hebben ze ook in overvloed en krijtbord ook...Wat een verwende kinders zijn het eigenlijk....

sint

sint

17-11-2009 om 16:31

Dit jaar....

heb ik de kinderen de intertoys gids laten uitpluizen. Vaak kocht ik door het jaar heen al een en ander, maar vorig jaar riepen ze, we krijgen nooit wat we vragen....en dat klopte, want ik kocht soms al dingen waarvan ik dacht dat ze het leuk vonden....dit jaar dus anders gedaan....voor de zoons is er een grote doos van playmobiel en dochter krijgt een doos van Anna Aardbei. Toevallig waren ze bij de Makro in de aanbieding en dat scheelde soms wel 10 euro op een doos! Daarnaast nog wat kleine dingen....maar wel meer in de wens van de kinderen zelf....ik weet nog hoe erg ik het zelf vond, een verlanglijstje maken en er niks van krijgen....

mamv3

mamv3

17-11-2009 om 16:38

Sint

de kids pluizen hier ieder jaar weer opnieuw de speelgoedfolders uit en knippen de dingen uit die ze graag willen. Ieder jaar krijgen ze wat ze zelf uitgekozen hebben, maar als het speelgoed dan vervolgens weer ergens in een hoekje verdwijnt heb je er ook niet veel aan.....
dit jaar was ik dus eens niet van plan om toe te geven aan hun wensen (wel wat natuurlijk, maarn iet de grote dure dingen)

mamv3

mamv3

17-11-2009 om 16:40

Girls only mom

Leuk idee! ik denk dat ik het ook maar in die richting ga zoeken!!

mamv3

mamv3

17-11-2009 om 16:41

Boeken en spellen

hebben we ontzettend veel (krijgen veel van oudere neefjes en nichtjes) en daarnaast gaan we ook vaak naar de bieb, dus dat zal het dit jaar wel neit worden.

maan.

maan.

17-11-2009 om 16:44

Altijd weer lastig

Mamv3: bij Kruidvat zag ik hier een set deurkleurrollen liggen.. twee rollen papier kun je aan je deur ophangen en dan een deurposter van maken. Misschien iets voor je meiden? Verder als ze graag kleuren.. misschien glittertjes en al dat spul is ook erg leuk.

Ise: hier hadden wij ook al bedacht een USB stick te geven (en lol.. hij is niet leeg maar vol!) Kijk eens bij Bart Smit daar hebben ze 'berenpootjes'vorm.

En ik heb weer een dochter een geval apart.. heeft een verlanglijstje gemaakt staan maar drie dingen op, ja sorry mam ik weet niks meer. Ik heb niks nodig. Ik ben blij met de dingen die ik heb. Erg geweldig en lief maar daar vul je geen zakken mee en de oma's zeuren al drie weken om suggesties..

sint

sint

17-11-2009 om 17:12

Maar

als ik dingen koop die ze niet gevraagd hebben en er dan niet mee spelen, vind ik het nog veel erger....als ze het zelf gevraagd hebben en ze spelen er dan niet mee, kan ik ze tenminste nog wijzen op dat ze het ZELF gevraagd hebben en dus wilden hebben....

mamv3

mamv3

17-11-2009 om 17:20

Daarom

wil ik dit jaar eens een keer iets anders. Wrsch zal het een bon ofzo worden voor een pretpark o.i.d. MET wat kleine (goedkopere) cadeautjes die ze zelf hebben uitgezocht. Maar ik ga dit jaar zeker geen dure dingen kopen met het risico dat ze na 1x spelen niet meer aangeraakt worden, ook al kan ik ze er dan mee confronteren dat ze het zelf gevraagd hebben, dat vind ik gewoon zonde.

Nee nee sticker

op de brievenbus, mijn dochter heeft nog nooit een sinterklaaskadogids (grutjes wat een woord) gezien, volgens mij kent ze het bestaan er niet eens van

ze heeft een lijstje gemaakt van wat ze wil hebben maar dat zijn dan dingen zoals "boek, playmobil, speelgoed paard", sommige dingen krijgt ze wel andere niet.

Dit jaar vieren we het met familie, geen idee nog wat ik kan verwachten en hoe we het dan moeten doen, ik heb alle kadootjes voor haar al, dit is de eerste keer dat we het met andere vieren.

Tuin

hoi
je vraag had die van mij kunnen zijn mamv3. hier 2 meiden van 5 en 7 die meer dan genoeg speelgoed hebben maar eigenlijk alleen maar kleuren of met strijkkralen spelen.
op school zitten ze de hele tijd op het duikelrek. zij krijgen daarom samen een duikelrek voor in de tuin: 2 palen met een stang er tussen. lekker simpel maar waarschijnlijk een grote verrassing.

Groetjes
gruffalo

Chantelle

Chantelle

17-11-2009 om 22:13

Doe eens gek...

Ik zou die meiden samen een Wii geven. Waarschijnlijk ben je dan maar net iets duurder uit dan ieder een een groot cadeau en wat kleinere kadootjes. Maar het is iets wat ze echt graag willen, iets wat ze nog niet hebben en iets wat niet ergens onderin de kast beland maar waar jarenlang mee gespeeld wordt. Maar okee, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 10:40

Chantelle

Wij doen dit jaar ook zo gek. Is zóó praktisch: de argumenten die Pelle al aangeeft en je bent lekker snel klaar met Sintinkopen. Nu nog wat verzinnen om een beetje een aangeklede sinterklaasavond te krijgen. De speurtocht van Pelle ben ik van plan en de kinderen hebben aangegeven dat ze een hapjesbuffet willen met allemaaal lekkere luxe hapjes. Lijkt me een strak plan!

Juf duke

Juf duke

18-11-2009 om 12:25

Wii en sinterklaas

pfffffffffff sorry meiden....
Ik vind het steeds gekker worden met Kado's...
Kinderen tegenwoordig houden niks te wensenover zo lijkt het met al die dure kado's...

hier geen WII met sint....
maar wel kleinere pakjes...

sint

sint

18-11-2009 om 13:10

Juf duke

jeetje....wij hebben vorig jaar sint gevierd, en toen kregen ze met de kerst ook nog een wii....wat onverantwoord he?

Puck2

Puck2

18-11-2009 om 14:49

Tjeetje sint (en pelle)

Nou Sint, DAT is wel helemaal de bloody limit! 2x in 1 maand kadootjes.
En verder ben ik het (heel saai maar weer eens) helemaal met Pelle eens. De kinderen willen dat graag en voor 1 kind valt het sowieso altijd buiten het budget en met z'n 2-en is het al een stuk haalbaarder. En ik heb liever dat ze 1 groot cadeau krijgen waar ze veel mee doen dan dat ze de zoveelste playmo of lego of barbie krijgen.

Chantelle

Chantelle

18-11-2009 om 16:44

Juf duke

En je punt is? Groterer cadeaus komen er bij jullie niet in? Nooit? Een harde opvoeding is een goede opvoeding? Jarenlang smachten naar iets maakt je een tevreden persoon?

Juist met Sinterklaas kregen de kinderen de meestal zeer verantwoorde en duurdere cadeau's samen. De grote Duplotrein, een Bergskelter, een kist Kapla, de grote Legotrein en vorig jaar de Wii kwamen allemaal van Sinterklaas. Dit waren 'toevallig' ook de dingen waar nog steeds het meest mee wordt gespeeld (verantwoorde noot: Wii alleen als het buiten te slecht weer is om buiten te spelen).

"Kinderen houden tegenwoordig niets te wensen over" vin ik zo'n enorme dooddoener. Als jij iets heel erg graag wilt hebben (een mooi paar laarzen, een nieuwe wasmachine, een nieuwe bank, een mooi boek) dan koop je het meteen of zet het dan op je verlanglijstje? Of kieper jij je droom wens uit principiele overtuiging - je moet iets te wensen over houden - overboord? Stel dat het - tegen je principiele overtuiging in - op je verlanglijstje is beland, vindt je het dan leuk om te krijgen of is het voor je mentale toestanden beter om het vooral niet te krijgen en het jarenlang op een verlanglijstje te zetten?

Nog tip misschien? leuk spel!

Bij de Aldi hebben ze voor een prikje (ben even kwijt hoe duur, maar het was wel goedkoop) een heel leuk spel! Een van de meest gespeelde spellen alhier in de basisschooltijd. Het is een duits spel. Hier heet het sprookjesspel, maar ik weet niet of het spel bij de aldi ook zo heet. Het bestaat uit een bordspel met pionnetjes en onder die pionnetjes zitten gezichten uit sprookjes, die je dus niet kan zien als je speelt....je krijgt wat kaartjes en moet de gezichten van de kaartjes verzamelen qua pionnetjes door over het bord te 'lopen' (met dobbelsteen), je kan ook profiteren van anderen die eronder mogen kijken, je moet dus onthouden onder wélk pionnetje wélk gezichtje zit. Een soort memorie met een bordspel dus. Als je al je kaartjes hebt gevonden mag je op weg naar de schat...maar pas, op want je kan ook een nieuw kaartje krijgen....
Je kan het met 4,6 of 8 man spelen en ook met z'n 2-en. En het leuke is dat jonge kinderen hier erg goed in zijn...(qua onthouden) en wij volwassenen snappen de regels beter en hebben tactieken dus gelijke kansen voor elke leeftijd! Het duurt niet te lang voor kleintjes en is elke keer weer 'anders'(omdat de pionnen anders staan. Hier is het bijna kapot gespeeld...en tussen dochters zit 4 jaar en die speelden het heel vaak. In vakanties mocht je naar de B.s.o. hier altijd spelen meenemen en nadat oudste dit spel ooit meebracht kreeg ze elke vakantie het verzoek om het weer mee te nemen. Zo sloeg het aan. Daar hebben ze het op een gegeven moment maar aangeschaft.Zelfs man vindt het een leuk spel...en dat wil wat zeggen want hij houd helemaal niet van spelletjes!
Ik heb het ooit op een beurs voor mijn werk gekocht. En heb het nooit zien staan in winkels...wel 's in Duitsland dus (maar dan is de gebruiksaanwijzing weer in het duits). En nu is het te koop bij de aldi.
Dus mocht je nog een goedkoop leuk spel zoeken dan is dit een aanrader!
groeten albana

Albana, bedoel je

Rara Tuin? "Communicatiespel waarbij de speler wint die de meeste plaatjes heeft geraden". Voor 6,- nu bij de Aldi? In de omschrijving staat dat je "door handig te vragen dichterbij de gezochte afbeelding komt". De afbeeldingen zien er idd sprookjesachtig uit, en je speelt het vanaf 4 jaar met 2-6 deelnemers. Is dat jouw spel? Dan heb ik het goede te pakken.
Groetjes,
Anneque

Ja, ja ja!

Jaha dat is 'm! Het is alleen een andere versie dan wat wij hebben, maar ik heb de gebruiksaanwijzing (op de achterkant) gelezen en het principe is hetzelfde! En van 2 tot 6 spelers komt w.s. door de pionnen, maar je kan er net zo goed nog wat pionnen neer zetten en ook met 8 spelen (hebben wij regelmatig gedaan....).Helaas zijn mijn meiden er nu een beetje te 'groot' voor....héél soms komt ie nog uit de kast. Maar ja die zijn beiden ook al niet meer écht in de basisschoolleeftijd. Wel spelen we het soms nog met neefje (en dan doen de pubers ook wel weer mee) die 8 is en het ook het leukste spel hier in huis vindt.
Ik hoop dat het spel bij jullie net zo succesvol is als bij ons....doe wel even je best om het spel te begrijpen. De eerste keer snapten wij er niks van en dan is het wat minder leuk...Pas toen we de clou door hadden kan je tactieken bedenken en dat maakt het voor volwassenen stukken leuker, anders winnen de kinderen met gemak, hahaha.
En ach, voor 8 euro kun je je geen buil vallen toch? De meeste spelen die ik zie kosten het 5-voudige of nog meer...En vaak vallen die ook nog tegen. Ons spel heeft zelfs afgesleten sprookjesfiguren...daar hebben we met pen opgeschreven wie het is...('r-kapje') zo veel bespeeld is het.
groeten albana

Leuk!

Mijn zoons (4 en 6 ) zijn alvast enthousiast! Leuke tip!

Guinevere

Guinevere

20-11-2009 om 12:16

Bedankt

Bedankt voor de tip, heb gelijk mijn man naar de Aldi laten gaan om het spel te halen. Komt die zak van Sinterklaas nóg voller dit jaar, pffff, wat een schandalige verwennerij wordt het.

madelief

madelief

21-11-2009 om 18:02

Hebben jullie ook nog jongenstips?

Ik zit in hetzelfde schuitje voor mijn zoon van 6. Hij knipt allerlei dure dingen uit en speelt er nooit mee. Hij speelt met autootjes en kapla, de rest staat in de kast. Nu krijgt hij voor zijn verjaardag ( januari) al gekleurde kapla en heb ik een doos tweedehands kapla gekocht maar dat krijgt hij van oma. Ik ben dus ook naar iets opzoek waar hij wel heel blij van wordt maar rond de 25 euro kost. ( geen DSI dus die hij bovenaan zijn lijstje heeft...)

groetjes Madelief

Chantelle

Chantelle

22-11-2009 om 12:33

Madelief

Een proefjesdoos, een microscoop (HEMA), een goocheldoos, discolamp, CD-speler, tweedehands fototoestel, bouwen met echte steentjes (geen idee hoe het heet).

MRI

MRI

28-11-2009 om 10:28

Madelief

En ook nog: van die wieltjes die je onder je schoen kan binden en die dan licht geven. Airhockey is ook populair. Bouwen met echte steentjes heef teifo. Als hij van Kapla houdt, vindt hij dat ook leuk.

Denkspelletjes

Denkspelletjes zoals hide and seek zijn hier populair. Of zo'n grote knutsledoos...

Goedkope lego

Nog een leuke tip voor iedereen, misschien ook voor de kerst: Sluban. Dit is een soort van Lego, past ook op Lego, maar veéééééél goedkoper! En ze hebben eigenlijk ook l;eukere setjes dan Lego. Lego heeft bv niet zo veel voor meisjes, maar Sluban wel. De kwaliteit is prima, en ik denk dat je al snel zo'n 70% goedkoper uitbent.
Kijk bv maar eens op de volgende site: [reclame verwijderd door Forumbeheer] zij verkopen het en gaan komende dagen ook het assortiment uitbreiden.

Ise

Ise

04-12-2009 om 14:19

Sluban...lego

Ook wij hebben wat van die goekope lego. Oom is militair en heeft laatst wat landmacht-sluban voor de jongens meegenomen. Leuk om naar te kijken, maar als je er mee speelt breekt het af of valt het uit elkaar. Vooral de wielen zijn een ramp. Voor ons dus maar weer wat meer neertellen en dan goede kwaliteit...lego dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.