Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Nog steeds niet eten met bestek - bijna vier

Hallo allemaal

Mijn dochter wordt vier in oktober dus ik ben een beetje vroeg op dit forum. Maar wat ik graag wil weten is of er meer kinderen van bijna vier (of ouder natuurlijk) zijn die nog steeds niet met bestek eten. En dan bedoel ik niet eens ingewikkeld vork-en-mes maar gewoon eten met de vork. Mijn dochter weigert het consequent. TOen ze nog kleiner was dacht ik: nou ja, gewoon steeds herhalen en op een gegeven moment valt het kwartje wel en gaat ze ons kopieren. Mooi niks dus, ze eet met haar handen en gaat vreselijk piepen als ik er iets van zeg. Mijn man vindt het geloof ik niet zo erg, die zegt er nooit iets van. Maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ze pertinent weigert. Dat moet ze toch gewoon kunnen?
Nou is ze aan de tengere magere kant, en ik ben al blij áls ze iets eet, maar ik mag nu toch wel verwachten dat ze gewoon met haar vorkje eet? Heeft iemand tips?

Groetjes
Jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

17-07-2011 om 20:56

Belonen?

Of heb je dat al geprobeerd? Als ze bv. een x antal hapjes van haar boterhammetje met haar vork heeft gegeten mag ze een sticker plakken. Na zoveel stickers een grotere beloning (bv. patatjes eten met haar handen)

Mama_Lynn

Mama_Lynn

17-07-2011 om 22:28

Tja

Dochter van 4 kan het wel met vork en lepel eten, gaat nu ook brood smeren met een mes, maar warm eten probeert ze nog heel regelmatig met haar handen hoor. (Tja, ziet ze bij kleine broer van 17 mnd). Ik benoem het wel, maar ik ga er ook niet voortdurend een strijd van maken.
Heb je het idee dat ze het wel kan en niet wil? Of kan ze het ook niet?

Proberen te belonen idd. zou ik proberen en ook uitleggen dat grote meisjes van bijna 4 die bijna naar school gaan niet meer met de handen eten (misschien helpt dat, hier is dochterlief soms nog wel gevoelig voor dat argument, ook niet altijd trouwens, maar goed, wie weet helpt het.)

Lynn

dc

dc

20-07-2011 om 10:45

Vriendjes

Heel simpel, vaak voor eten vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen die wel met bestek eten. Geen woorden aan vuil maken verder. Als ze het steeds maar bij vriendjes ziet, dan zal ze een keer ook willen.

Enne, als ze al moeilijk eet, zou ik er niet nog een probleem bij creeren hoor. Het komt wel eens een keer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.