Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

18-02-2009 om 20:09

Nog wat mafs meegemaakt met de kinderen?

Ik wel!

Oudste vierde anderhalve week geleden zijn verjaardag op zondag. Op vrijdag had hij een spel gekregen met een paar kleine onderdeeltjes. Zondag was het tamelijk druk en dat spel is ook door verschillende mensen gespeeld (kan individueel). 's Avonds bleven er twee mensen eten en toen ik begon met koken was jongste het spel aan het doen. Even later nam hij het mee naar de bank maar liet heel veel onderdeeltjes, wat hij op dat moment niet nodig had, liggen op tafel.

Even later was er een onderdeeltje weg! Nou als jullie me half kennen weten jullie dan dat ik GEK word dan. Hele kamer afgezocht, onder de bank gekeken, op de gekste plekken gekeken, zelfs bij het eten nog goed gekeken of het niet tussen de macaroni zat maar nee. De volgende dag WEER de hele kamer op zijn kop maar nee... Jammer maar helaas, al WIST ik dat er iets heel geks moest zijn gebeurd...

Zojuist zaten we te eten.. weer macaroni en ik voel iets hards in mijn mond... juist!

Idioot toch? Ik heb die avond de macaroni staan afwegen bij de tafel, en een deel daarvan in een bak gedaan omdat het teveel was voor die avond. Ik voelde ook al aan die avond dat het in de macaroni had kunnen zitten (al zat iedereen me uit te lachen toen ik er in ging roeren) maar het zat dus wel in de macaroni alleen dus in de bak. En dan te bedenken dat ik mijn tweede bordje niet eens helemaal heb leeggegeten EN dat Pelleman teveel macaroni had gekookt en het laatste deel gewoon later heeft weggegooid!

Maar: GEVONDEN!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Film

3 weken geleden gingen wij een weekendje naar Eurodisney. Vroeg vertrokken, in de file bij Antwerpen.

In de auto was het lekker rustig: de kinderen mochten achterin een filmpje kijken. Koptelefoontjes vergeten, dus geluid gewoon aan.

Voorbij Gent werd het gelukkig rustiger op de weg. Wij voegen in op een snelweg en voor ons is zover als we kunnen kijken helemaal niemand. "Lekker rustig" zegt mijn man. En net voordat ik dat kan beamen klinkt uit de DVD speler op de achterbank (ik weet niet meer welke film het was): "inderdaad lekker rustig!"

ik heb tot Lille de slappe lach gehad

Marlies

Natalia

Natalia

19-02-2009 om 10:28

Worstjes weg

Half en half indirect met de kinderen, ja....... Week of wat geleden belde ik mijn man (die was thuis), nog vlees nodig ofzo? nee zei man, ik haal wel wat uit de vriezer. Door de telefoon hoor ik hem daad bij woord voegen, zo worstjes uit de vriezer op bordje in de keuken. Enfin, kom ik thuis wacht mij dit verhaal: na opgehangen te hebben gaat man terug naar de huiskamer, na kwartiertje ofzo weer keuken in want dorst en de worstjes zijn weg. Het bordje staat er nog wel. Man: ??????????. H e l e keuken afgezocht, in de koelkast, in de vriezer, keukenkastjes, achter het fornuis, in het wasgoed en ga zo maar door maar niente, geen worstjes. Dochter zei nog volgens mij is papa gek en waren er helemaal geen worstjes, dat heeft ie maar gedroomd wat nog extra olie op de hilariteit en licht hysterisch gelach was.
De worstjes hebben we terug gevonden uiteindelijk. Ongeveer 3-4 dagen later in de snoeppot en je wilt niet weten hoe ze eruit zagen, aaaaargh. Wat was het geval, vlak na pa was mn zoontje de keuken in gegaan voor een snoepje maar die hijst dan altijd de hele pot leeg en toevallig waren er veel plastic zakje en zo in die pot dus toen hij alles terug de pot in hees, hees hij de worstjes mee..............

margje van dijk

margje van dijk

19-02-2009 om 18:58

Ha!

Ik ben een week op vakantie, maar internetverslaafd als ik ben lees ik nu toch snel even bij, en als ik dan geroepen word moet ik natuurlijk wel even reageren

Maar ja, heb ik wel iets mafs meegemaakt? Nou, uuuhm, ik geloof hetniet. Wel genoeg grappigs (althans, zelf vind ik het grappig), elke dag wel.

Bijvoorbeeld dat we een paar dagen geleden zo'n 20 kilometer gingen fietsen (langs de zeekust, en het was heel koud). Mijn middelste riep steeds dat hij zulke zere tenen had. Wat is er dan met je tenen, zijn ze koud, of zitten ze klem, of wat? Dat wist hij niet, hij kon er echt niets van zeggen, wat waren dat trouwens voor moeilijke vragen, hij had gewoon ont-zet-tend zere tenen. Hij bleef maar mekkeren, dus op een gegeven moment zei ik: Nou, laat dan maar eens zien, die tenen.

We stoppen, en in de vrieskoude wind laat ik hem zijn schoen uittrekken. Het lukt niet echt, dus ik help een beetje. En wat merk ik? Zeiknatte schoenen heeft hij aan! Ik roep dat ik nou niet meer verbaasd ben dat hij zere tenen heeft. "Nee joh, mijn schoenen zijn alleen maar van buiten nat, maar van binnen niet hoor, want ze zijn waterdicht!". Bij nadere inspectie blijkt hij echter ook drijfnatte sokken te hebben, so far voor waterdicht.

We gaan maar weer naar huis, hij moet toch maar doorfietsen, en thuis wordt-ie weer warm. Ik herinner mij dat wij de dag tevoren aan zee hadden gestaan en dat zoonlief telkens net te ver de zee in ging, "want ik heb toch waterdichte schoenen". Ik bespreek dat nog eens met middelste, en die geeft dan toe dat hij inderdaad wat te ver was doorgelopen en dat hij zo ver de golven in gegaan was dat het water van boven in zijn schoenen was gelopen....

Vandaag hebben we weer gefietst en had hij zijn droge bergschoenen en droge sokken aan. Bij de zee heb ik hem goed in de gaten gehouden en ik kon tot mijn genoegen vaststellen dat hij wel wat geleerd had van de ervaring, want hij bleef angstvallig buiten de waterlinie (en zijn schoenen zijn nog steeds droog).

Margje

Marmar

Marmar

19-02-2009 om 23:00

Oh wee.

Dochter belde me vanuit haar vader's auto: ze staan in de file op weg naar wintersport. Ze jammert: 'Ik mis je zo en ik heb zo'n ontzettende heimweeeeeee....'
Ik reageer onthutst: 'Maar liefje, hoe kan dat nu, je bent nog niet eens aangekomen!'
Zij: 'Da's waar ook. Nou, dan bel ik je straks wel als we er zijn omdat ik dán vast heimwee heb. Maar ik kan nu niet lang praten want ik moet verder met m'n DS....'
Tot nu toe heb ik nog geen 'heimwee'-telefoontje meer gehad. Wel enthousiaste verhalen. Denk dat 'heimwee' mee 'filewee' was.

mee1977

mee1977

19-02-2009 om 23:15

Gouden ringetje

Een paar jaar geleden raak mijn dochter haar gouden ring kwijt bij het buitenspelen in de achtertuin. We hebben alles afgezocht maar niet meer te vinden.
Flink balen, ze had dat ringetje voor haar 2de verjaardag van opa en oma gekregen. Elke dag als ik in de tuin zat keek ik toch steeds rond, wie weet zie je hem ineens.

Maar nee na een jaar nog altijd niet gevonden.. Toen ging de hele tuin op de schop, omdat we een nieuw riool kregen, de halve tuin heeft open gelegen..

En toen weer een jaar later, zie ik ineens op het gedeelte dat dus helemaal open gegraven is geweest, iets glinsteren.
Ik ga kijken en vind ineens in een voeg, het ringetje van mijn dochter!! Nou dan moet je wel heel veel geluk hebben, om 2 jaar later het ringetje terug te vinden, in een tuin die afgegraven is geweest en helemaal omgeploegd...
Jullie begrijpen dat ik helemaal blij was, en nog altijd blij ben als ik het ringetje zie.

Wilma

Wilma

21-02-2009 om 17:38

Pelle, vraagje

Is 't datzelfde onderdeeltje wat ik ook kwijt ben ?? Van datzelfde spelletje?? Vond ie 't spelletje eigenlijk wel leuk trouwens ??

Groetjes,

Wilma

Wilma

Wilma

22-02-2009 om 18:06

Toevallig zeg, pelle

'k Moet er wel om lachen. Misschien heeft 't hier ook ooit tussen de macaroni gezeten .

Leuk dat ie 't leuk vindt. Dat met die boeven hebben wij ook zien staan. Nu hebben we inmiddels Rush Hour, ook érg leuk bevonden door zoon en vriendjes, dus ik ben zowiezo al blij dat ik toen meegelezen heb.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.