Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
herfst

herfst

10-02-2012 om 17:12

Nonchalanter zijn?

Zucht...
Wat ben ik toch een on-coole moeder. Zoon 7 jaar klaagde gisteren dat hij zo weinig vriendjes heeft. Ik meteen bezorgd een mailtje naar juf gestuurd met de vraag 'hoe gaat het'?
Vandaag kwam hij blij uit school en regelde helemaal zelf een playdate.
Zat ik er maar relaxter in en had ik maar niet gelijk een berichtje gestuurd... Zucht.
Toen ik het vertelde aan wat anderen, bleek dat het vrij normaal is nog zo, en die andere moeders waren er vrij nonchalant over - ik maakte me meteen beetje zorgen en voel me zo on-cool..

Hoe kom ik ervanaf? Zou wel nonchalanter willen zijn, en is voor zoon ook beter lijkt me..

Herfst

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

10-02-2012 om 19:26

Simpele tip

Voortaan er altijd eerst twee nachtjes over slapen, en met anderen er polsend over praten (hier op het forum bijv.), dan pas actie.
Maarre...heet dat tegenwoordig echt een playdate? Wat een weerzinwekkend woord!

Irene

Irene

10-02-2012 om 20:25

Heksenvet (volkomen ot)

Wij noemen onze nogal onstuimig etende (3 jarige) dochter voor de grap wel "knoeipoes". Straks hebben we dan een knoeipoes met een playdate. Whoeha.

herfst

herfst

10-02-2012 om 21:17

Buitenland

Ik woon niet in Nederland mijn Nederlands is niet meer wat het ooit geweest is blijkbaar ..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

10-02-2012 om 22:10

Herken het wel

Ik kan ook weleens iets te overbezorgd reageren. Soms is het ook nodig heb ik het idee. Dan mail ik iets en dan krijg ik als reactie terug van de juf dat zij dat ook zo ziet (en vraag ik me vervolgens weer af of ze dat al zag of dat ze door mij tot dat inzicht is gekomen). Het gaat dan meer om leerproblemen en niet zozeer sociale situaties. Daar mail ik niet zo snel over, want 7-jarigen roepen wel vaker wat (ik vind X niet meer aardig, want hij heeft .... gedaan. En de volgende dag spelen ze weer samen). Maar misschien is dit jouw eerste kind en dan ben je sowieso wat bezorgder.
Had je nog een reactie van juf gekregen eigenlijk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.