Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
predje72

predje72

24-05-2009 om 21:06

Om alles huilen

Hoi,

Wij hebben een schat van een dochter van net 4 jaar, lief, sociaal, vrolijk, knuffelig, gewoon een heerlijk kind. Ik zit alleen met een vraag. Ze huilt heel snel. Als ze haar zin niet krijgt, als het tegen zit (ze mag niet meteen op de schommel, ze mag nĂș geen snoepje, een kindje wil niet met haar spelen etc) is het brullen geblazen en heeft ze een erg kort lontje. Ze lijkt gewoon erg snel van haar stuk. Soms heeft het denk ik te maken met vermoeidheid, maar soms ook gewoon dat ze haar zin niet krijgt, om de kleinste dingen.
Voor de rest is het echt een topkind! Heel zelfstandig, kon alles al heel snel zelf. lopen, zindelijk, aankleden,haren wassen, fietsen etc etc

Herkenbaar? Tips? Hoe gaan jullie ermee om? Ik vind het soms maar lastig. Neregen, straffen, troosten....pfff

gr
predje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rustig blijven en huilen op zich negeren

ik zou proberen het huilen op zich te negeren maar wel iets te doen met of te zeggen over haar "probleem" op dat moment. Misschien heeft ze juist vaak last van frustraties omdat ze al zo zelfstandig is en toch veel behoefte heeft aan warmte, bevestiging en aandacht. Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie haar geen aandacht geven hoor maar kinderen hebben soms nog meer nodig en op andere momenten dan waar wij bij stil staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.