Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opa geeft kleinzoon tik


Je moest het eens wagen, je huilende kind een draai om de oren geven in de supermarkt. Ik denk dat er dan veel meer mensen verontwaardigd zullen zijn.

EmmaT schreef op 28-08-2023 om 16:45:

Je moest het eens wagen, je huilende kind een draai om de oren geven in de supermarkt. Ik denk dat er dan veel meer mensen verontwaardigd zullen zijn.

Inderdaad!

EmmaT schreef op 28-08-2023 om 16:45:

Je moest het eens wagen, je huilende kind een draai om de oren geven in de supermarkt. Ik denk dat er dan veel meer mensen verontwaardigd zullen zijn.

Gelukkig maar

Mija schreef op 28-08-2023 om 17:08:

[..]

Gelukkig maar

Ja, de tijd dat je ongegeneerd je 'kutkind' kon afrossen in de supermarkt is gelukkig voorbij  

Nu nog thuis en andere gelegenheden. 

EmmaT schreef op 28-08-2023 om 16:45:

Je moest het eens wagen, je huilende kind een draai om de oren geven in de supermarkt. Ik denk dat er dan veel meer mensen verontwaardigd zullen zijn.

Er zullen er toch ook zat zijn die blij zijn dat er eindelijk eens een ouder optreedt tegen zijn of haar gillende kinderen. Ik snap ook niet dat mensen met een kind wat de boel bij elkaar kwijkt gewoon rustig doorgaan met boodschappen doen. 

Nick90 schreef op 28-08-2023 om 18:23:

[..]

Er zullen er toch ook zat zijn die blij zijn dat er eindelijk eens een ouder optreedt tegen zijn of haar gillende kinderen. Ik snap ook niet dat mensen met een kind wat de boel bij elkaar kwijkt gewoon rustig doorgaan met boodschappen doen.

Als je kind niet kan stoppen na alles wat je hebt geprobeerd, dan is het niet anders. Je bent er niet voor niks, je hebt boodschappen nodig. Ik zou niet lekker langzaam doen nee maar ik vlucht niet de winkel uit omdat mijn kind gilt. Alle partijen ff doorbijten en we zijn uit de winkel 🤷🏼‍♀️  juist dikke respect naar die ouders het is echt niet makkelijk

Nick90 schreef op 28-08-2023 om 18:23:

[..]

Er zullen er toch ook zat zijn die blij zijn dat er eindelijk eens een ouder optreedt tegen zijn of haar gillende kinderen. Ik snap ook niet dat mensen met een kind wat de boel bij elkaar kwijkt gewoon rustig doorgaan met boodschappen doen.

Ik mag hopen dat maar heel weinig mensen blij zijn als ze zien dat er een kind wordt geslagen. 

AlisonH schreef op 28-08-2023 om 18:45:

[..]

Ik mag hopen dat maar heel weinig mensen blij zijn als ze zien dat er een kind wordt geslagen.

Ik zeg niet dat je je kind maar meteen moet aftuigen maar ik zie behoorlijk wat ouders die er gewoon helemaal niks aan doen in de supermarkt oid. 

die van mij (24) heeft ook wel eens een corrigerende tik gehad. Onmacht..niet kunnen opvoeden? Man man man..mijn kind is een Supergelukkig, zelfstandig en heel zelfbewust. Juist de kleine kinderen (en ouders) van tegenwoordig vind ik superirritant. Kinderen die in het openbaar lopen te krijsen en dan ouders erbij die het of negeren of uitgebreid ermee in discussie gaan. 

Opa heeft uitgezaaide kanker, heeft ws vaak pijn en zit niet lekker in zijn vel.. dan kan ik zijn reactie best wel voorstellen.

libelletje75 schreef op 28-08-2023 om 19:03:

die van mij (24) heeft ook wel eens een corrigerende tik gehad. Onmacht..niet kunnen opvoeden? Man man man..mijn kind is een Supergelukkig, zelfstandig en heel zelfbewust. Juist de kleine kinderen (en ouders) van tegenwoordig vind ik superirritant. Kinderen die in het openbaar lopen te krijsen en dan ouders erbij die het of negeren of uitgebreid ermee in discussie gaan.

Opa heeft uitgezaaide kanker, heeft ws vaak pijn en zit niet lekker in zijn vel.. dan kan ik zijn reactie best wel voorstellen.

Wat wil je dan dat ze doen??? Negeren is niet goed en ermee in ‘discussie gaan’ is niet goed , wat wil je? Dus ze moeten wegwezen uit de winkel? Dat is de enige oplossing? Lekker egoistisch. Houdt je als winkelier gewoon met jezelf bezig en niet met kinderen en/of ouders.

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-08-2023 om 19:24:

[..]

Wat wil je dan dat ze doen??? Negeren is niet goed en ermee in ‘discussie gaan’ is niet goed , wat wil je? Dus ze moeten wegwezen uit de winkel? Dat is de enige oplossing? Lekker egoistisch. Houdt je als winkelier gewoon met jezelf bezig en niet met kinderen en/of ouders.

Inderdaad kind oppakken en weggaan lijkt mij een heel redelijke oplossing. 

Nick90 schreef op 28-08-2023 om 19:28:

[..]

Inderdaad kind oppakken en weggaan lijkt mij een heel redelijke oplossing.

Oh ga jij de boodschappen doen en na bezorgen? Super oplossing 😁☑️

Voor de onverdraagzame stuurlui aan wal zal ik proberen het probleem te schetsen.

Je hebt een standaard peuter, laten we zeggen 3 jaar oud, die je noodgedwongen meeneemt naar de supermarkt.

Het kind wil, ik noem maar iets, Chocopops. Dat vindt de ouder niet goed. Het kind gaat blèren. De ouder zegt dat kind stil moet zijn. Peuter blèrt onverdroten voort. De ouder kan nu:
A) het kind slaan. Dan is die ouder een slechte ouder, bovendien gaat het kind vermoedelijk nog harder blèren.

Dreigen het kind te slaan. Als het kind nu stil is, is dat mazzel, maar zo niet, dan moet de ouder het dreigement wel uitvoeren (niet dreigen met consequenties die je niet waar kan maken), zie verder onder A

C) dreigen met een consequentie  die later komt. Geen toetje vanavond. Morgen niet naar de kinderboerderij. Maar een peuter heeft een horizon van twee minuten ofzo, dus dat werkt niet. Kind blijft blèren. 

D) het kind zijn zin geven. Dit stopt het blèren, maar leert het kind geen grenzen, dus dan ben je een slechte ouder.
 
E Het kind zoveel mogelijk negeren, zodat het kind leert dat blèren geen winst oplevert. Dit wordt algemeen gezien als de beste opvoedmethode, alleen zijn er dan mensen die ten onrechte denken dat je niet kan opvoeden, omdat ze niet zien dat het negeren juist onderdeel van dat opvoeden is.
Gelukkig zijn die mensen niet zo heel snugger, dus hoeven ouders zich van hun (ver)oordelen niet zoveel aan te trekken 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-08-2023 om 19:31:

[..]

Oh ga jij de boodschappen doen en na bezorgen? Super oplossing 😁☑️

Nooit gehoord van je boodschappen online bestellen? 

Ik zie nu dat een letter B in een emoji is veranderd. Oeps

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.