Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Opa geeft kleinzoon tik


MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-08-2023 om 19:24:

[..]

Wat wil je dan dat ze doen??? Negeren is niet goed en ermee in ‘discussie gaan’ is niet goed , wat wil je? Dus ze moeten wegwezen uit de winkel? Dat is de enige oplossing? Lekker egoistisch. Houdt je als winkelier gewoon met jezelf bezig en niet met kinderen en/of ouders.

Je kind even stevig beetpakken en streng in de ogen kijken en zeggen : en nu is het klaar!

Mom of princes je kunt wel heel geirriteerd de hele tijd opmerken dat jouw kind nou eenmaal autisme heeft en je niks kunt doen als je kind de boel bij elkaar krijst en iedereen dat maar moet accepteren, maar bedenk je dat veel mensen hier last van hebben. 

In mijn geval heb ik een gehoorschade waardoor dat gegil enorm pijn aan mijn oren doet. Ik kan in een restaurant niet naast gillende kinderen zitten en in een winkel loop ik er heel snel vandaan. Ja en met name daarom heb ik een enorm hekel aan dat gegil en vind ik dat als je kind dat echt vaak doet, je maar zonder je kind boodschappen moet gaan doen. 

libelletje75 schreef op 30-08-2023 om 08:50:

[..]

Je kind even stevig beetpakken en streng in de ogen kijken en zeggen : en nu is het klaar!

Mom of princes je kunt wel heel geirriteerd de hele tijd opmerken dat jouw kind nou eenmaal autisme heeft en je niks kunt doen als je kind de boel bij elkaar krijst en iedereen dat maar moet accepteren, maar bedenk je dat veel mensen hier last van hebben.

In mijn geval heb ik een gehoorschade waardoor dat gegil enorm pijn aan mijn oren doet. Ik kan in een restaurant niet naast gillende kinderen zitten en in een winkel loop ik er heel snel vandaan. Ja en met name daarom heb ik een enorm hekel aan dat gegil en vind ik dat als je kind dat echt vaak doet, je maar zonder je kind boodschappen moet gaan doen.

Heb je dan geen oordoppen of koptelefoon? De wereld maakt meer lawaai dan een incidenteel gillend kind.

libelletje75 schreef op 30-08-2023 om 08:50:

[..]

Je kind even stevig beetpakken en streng in de ogen kijken en zeggen : en nu is het klaar!

Mom of princes je kunt wel heel geirriteerd de hele tijd opmerken dat jouw kind nou eenmaal autisme heeft en je niks kunt doen als je kind de boel bij elkaar krijst en iedereen dat maar moet accepteren, maar bedenk je dat veel mensen hier last van hebben.

In mijn geval heb ik een gehoorschade waardoor dat gegil enorm pijn aan mijn oren doet. Ik kan in een restaurant niet naast gillende kinderen zitten en in een winkel loop ik er heel snel vandaan. Ja en met name daarom heb ik een enorm hekel aan dat gegil en vind ik dat als je kind dat echt vaak doet, je maar zonder je kind boodschappen moet gaan doen.

Nogmaals, ze is verstandelijk beperkt. Iets wat -jullie- niet lijken te begrijpen foei hey. Stoppen nu is het klaar tegen een geestelijke gehandicapt kind , recht in de ogen kijken bij een kind die je niet kan aankijken ga je inlezen aub 😂 en ik neem mijn prinses lekker mee in haar daarvoor aangepaste wagen en ik blijf mijn ding doen, oordopjes doen wonderen. En een glas wijn misschien ook geen slecht idee wat een opgefuckte mensen tegenover een zorgenkind en daarbij komende problemen ik zou bijna zeggen ik hoop dat je het zelfde meemaakt dan praat je wel anders maar dat gun ik een ander kind niet 🤝🏻

MMcGonagall schreef op 30-08-2023 om 08:59:

[..]

Heb je dan geen oordoppen of koptelefoon? De wereld maakt meer lawaai dan een incidenteel gillend kind.

Ja hoor heb ik wel bij me voor dat soort situaties. Omdat met name hoge schrille tonen mij pijn doen, heb ik van andere alledaagse geluiden veel minder last

Goedemorgen, een en al gezelligheid hier.... 

Yumi schreef op 30-08-2023 om 09:20:

Goedemorgen, een en al gezelligheid hier....

Ja heerlijk, not. Vind het ook wel genoeg en wil ook dat het einde discussie over mijn kind is. Zoals eerder aangegeven.

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 30-08-2023 om 09:06:

[..]

Nogmaals, ze is verstandelijk beperkt. Iets wat -jullie- niet lijken te begrijpen foei hey. Stoppen nu is het klaar tegen een geestelijke gehandicapt kind , recht in de ogen kijken bij een kind die je niet kan aankijken ga je inlezen aub 😂 en ik neem mijn prinses lekker mee in haar daarvoor aangepaste wagen en ik blijf mijn ding doen, oordopjes doen wonderen. En een glas wijn misschien ook geen slecht idee wat een opgefuckte mensen tegenover een zorgenkind en daarbij komende problemen ik zou bijna zeggen ik hoop dat je het zelfde meemaakt dan praat je wel anders maar dat gun ik een ander kind niet 🤝🏻

De enige die hier opgefuckt is is de moeder van een prinses. Mag duidelijk wezen dat het algemeen over gillende kinderen gaat zonder autistische of lichamelijke beperkingen. Ik heb het hier niet over jouw kind. En net zoals de wereld niet om mij draait en ik mij inderdaad moet aanpassen met oordopjes (wat in een restaurant echt heel vervelend is omdat ik anderen daar niet versta en het gegil van kinderen zo uit het niets kan komen) draait de wereld ook niet om jouw autistisch kind. Alsof wij allemaal tegen JOUW kind zijn. Het draait in dit topic niet om jou!

Ik hoop dat je hetzelfde meemaakt vind ik echt een ondermaatse opmerking. Je komt echt heel vervelend over. Ik wens jou toch ook geen gehoorschade?

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 30-08-2023 om 09:25:

[..]

Ja heerlijk, not. Vind het ook wel genoeg en wil ook dat het einde discussie over mijn kind is. Zoals eerder aangegeven.

Je kan het ook negeren en het bij de discussie over opa houden.

Ouders van zorgenkinderen mogen zich ook best wel eens inleven in anderen hoor..
Nee, ze kunnen er waarschijnlijk niks aan doen. Maar constant dat gegil om je heen is ook zeker geen feest!

libelletje75 schreef op 30-08-2023 om 09:27:

[..]

De enige die hier opgefuckt is is de moeder van een prinses. Mag duidelijk wezen dat het algemeen over gillende kinderen gaat zonder autistische of lichamelijke beperkingen. Ik heb het hier niet over jouw kind. En net zoals de wereld niet om mij draait en ik mij inderdaad moet aanpassen met oordopjes (wat in de Restaurant echt heel vervelend is omdat ik anderen daar niet versta en het gegil van kinderen zo uit het niets kan komen) draait de wereld ook niet om jouw autistisch kind. Alsof wij allemaal tegen JOUW kind zijn. Het draait in dit topic niet om jou!

Ik hoop dat je hetzelfde meemaakt vind ik echt een ondermaatse opmerking. Je komt echt heel vervelend over. Ik wens jou toch ook geen gehoorschade?

libelletje75 schreef op 30-08-2023 om 09:27:

[..]

De enige die hier opgefuckt is is de moeder van een prinses. Mag duidelijk wezen dat in het algemeen het over gillende kinderen gaat zonder autistische of lichamelijke beperkingen. Ik heb het hier niet over jouw kind. En net zoals de wereld niet om mij draait en ik mij inderdaad moet aanpassen met oordopjes (wat in de Restaurant echt heel vervelend is omdat ik anderen daar niet versta en het gegil van kinderen zo uit het niets kan komen) draait de wereld ook niet om jouw autistisch kind. Alsof wij allemaal tegen JOUW kind zijn. Het draait in dit topic niet om jou!

Ik hoop dat je hetzelfde meemaakt vind ik echt een ondermaatse opmerking. Je komt echt heel vervelend over. Ik wens jou toch ook geen gehoorschade?

Nou super toch, fijn dat dat duidelijk is. 🤩


ik ga ook niet met haar naar een restaurant dat is voor alle partijen niet leuk en dat snap ik. En ik wens je het ook niet toe maar alleen dan zul snappen hoe het werkt met zo’n kind maar je hebt nu duidelijk gemaakt dat je het dus niet over zulke kinderen hebt en dat vind ik heel fijn om te horen, bedankt daarvoor! 

libelletje75 schreef op 30-08-2023 om 09:27:

[..]

De enige die hier opgefuckt is is de moeder van een prinses. Mag duidelijk wezen dat in het algemeen het over gillende kinderen gaat zonder autistische of lichamelijke beperkingen. Ik heb het hier niet over jouw kind. En net zoals de wereld niet om mij draait en ik mij inderdaad moet aanpassen met oordopjes (wat in de Restaurant echt heel vervelend is omdat ik anderen daar niet versta en het gegil van kinderen zo uit het niets kan komen) draait de wereld ook niet om jouw autistisch kind. Alsof wij allemaal tegen JOUW kind zijn. Het draait in dit topic niet om jou!

Ik hoop dat je hetzelfde meemaakt vind ik echt een ondermaatse opmerking. Je komt echt heel vervelend over. Ik wens jou toch ook geen gehoorschade?

Het draait om opa die zijn kleinkind een tik geeft.

Misschien een nieuw topic openen, voor gillende kinderen.... al die gillende kinderen op een plek is makkelijker te ontwijken

Decibel88 schreef op 30-08-2023 om 09:28:

Ouders van zorgenkinderen mogen zich ook best wel eens inleven in anderen hoor..
Nee, ze kunnen er waarschijnlijk niks aan doen. Maar constant dat gegil om je heen is ook zeker geen feest!

Constant gegil om iemand heen gebeurd niet, ik hou al veel rekening met andere door onze leven aan te passen, echter in de winkel etc kan het even niet anders. Ik snap dat keihard gegil niet fijn is. Zullen we nu allemaal verder want zolang het over mijn kind gaat kan ik het niet negeren. 

En bedankt voor je begrip in dikgedrukte zin!

Laten we het ook even in proportie zien en niet doen alsof we de hele dag tussen allerlei soorten gillende kinderen zitten. Ik woon in een gemiddelde wijk en ik maak zelden een gillend kind mee (wel of niet in supermarkt). 

Het begon trouwens met die opa, en dat kind gilde niet eens.

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 30-08-2023 om 08:10:

[..]

Niks aan te doen als in accepteren. De wereld kan niet op mute. We hebben het hier over een kindje met een zware vorm van autisme die infuus uit haar hand trekt omdat - het er niet hoort. Oordoppen koptelefoon etc vliegt binnen 2 tellen weg. Je kan vanaf een jonge leeftijd weinig leren aan een kind met een verstandelijke beperking zonder taalbegrip. Maar zoals ik al zei kunnen jullie dit niet begrijpen want alleen ik leef mijn leven en jullie zijn buitenstaanders op internet in mijn leven dus prima 👍🏻

Overal van overprikkeld raken lijkt me ook geen leven namelijk..

Bovenstaande erg gevoelloze opmerking maar oke ..

❤️gelukkig is zij ondanks al haar beperkingen vaak ook een vrolijk lief grappig kindje er zijn er veel dingen die ze wel kan en leuk vind. En ze is in het laatste jaar een stuk (je) vooruit gegaan in haar ontwikkeling ❤️


nogmaals genoeg over mijn kind we zijn 2 dagen verder…..

Je begon zelf over je kind, meen ik (misschien heb ik het verkeerd: ik heb het niet opgezocht maar wie zou anders over jouw kind beginnen?) en je voerde het hoogste woord want je gaarde onwil en onkunde onder 1 noemer.. tot boos en zelfs agressief toe. Het ging helemaal niet meer over TS. Wij begrijpen jou niet.. dat kan (weet ik niet, vind ik een flinke uitspraak maar we zitten hier niet in een wedstrijd wie wie het beste begrijpt of wie een bewerkelijker kind heeft) .. en dan nu vinden dat de opmerking (overal van overprikkeld raken, is ook geen leven) gevoelloos is. Mijn klompen breken. 

Begin je eigen topic en ga daar tekeer ipv dat van een ander te kapen, het om jou te laten draaien, je daarover te beklagen (na boos, agressief en intimiderend gedrag) met als uitsmijter dat het aan ons ligt dat wij jou niet begrijpen (wat kan, maar niet afdwingbaar is en dus een vreemd verwijt lijkt). Met als klap op de vuurpijl dat wij het niet over jouw dochter moeten hebben. Hehe, zullen we het eens niet over jouw onderwerp hebben maar over het onderwerp waar het over begon?

Genoeg over jouw kind inderdaad. Ik stel voor dat we het niet meer over jouw prinses hebben en dat als jij je aangesproken voelt, dat niet zal zijn omdat jij aangesproken wordt maar omdat het bij jou iets triggert.. wat niet de bedoeling is.. 

Ik snap niet dat er vanuit het forum ingegrepen wordt.. of krijg ik de correctie omdat ik dit schrijf.. 🙈  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.