Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
-Wendy-

-Wendy-

22-03-2009 om 21:32

Opdrachten speurtocht

Over twee weken geeft mijn dochter (dan 6) haar kinderfeestje en ik wil dan een speurtocht doen. Nu ben ik op zoek naar leuke opdrachtjes, heeft er iemand tips?

Wendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fototocht

Hier gedaan toen onze derde 9 werd. Foto's gemaakt en die in de route gezet. Kinderen moesten van foto tot foto lopen. Tussentijds gevraagd wat ze zagen. Dat moesten ze opschrijven. Bijv. het huis op de foto wat die dingen zijn bij de deur (pompoenen) (was rond okt/nov). OF hoe het huis heet op de foto. De kinderen vonden het kei leuk. En wilde absoluut de foto's meenemen naar huis. Ouders van die kids waren ook enthousiast en zover ik weet zijn er al twee die het zelfde in een andere wijk hebben gedaan.
Het is wel eventjes werk, maar je hoeft geen officiële route uit te zetten.
gr. Rymcke

mama 78

mama 78

23-03-2009 om 12:48

Leuk!

dat wordt zeker een succes, dat kan ik je nu al vertellen. Kinderen zijn gek op speurtochten.

Toen mijn dochter 5 werd, heb ik een gekleurde stippenspeurtocht gehouden.In en om het huis gekleurde rondjes opgehangen. Ze hadden een lijstje waarop ze moesten kijken wat ze bij welke kleur stip moesten doen.
Was echt een succes. (maar misschien iets te kinderachtig voor jouw dochter van 6)
Ook heb ik een speurtocht door de buurt gehouden toen de oudste 8 werd. Ze waren ergens wezen knutselen en zijn toen d.m.v een speurtocht (gewoon de route beschreven en opdrachtjes bij mensen erbij) naar huis gelopen.

Overigens bestaat er ook een speurtochtenboek (Het grote speurtochtenboek, meen ik, even googlen misschien).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.