Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

21-09-2011 om 10:18

Opeens niet meer zindelijk 's nachts?

Onze 4-jarige was al een tijdje kurkdroog 's nachts, maar nu heeft hij gedurende 2 nachten achter elkaar zijn bed volgeplast. Eén keer zonder luier en afgelopen nacht zoveel dat zijn luier het niet eens hield.
Hoe kan het dat iemand die het 's nachts droog houdt opeens liters urine laat lopen in zijn slaap? Voor de duidelijkheid: ik ga er niet moeilijk over doen, hij krijgt gewoon weer een luier aan totdat het over is, maar ik snap het gewoon niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

21-09-2011 om 10:37

Spanning, stress, vermoeidheid

Ik zou het op spanning/stress/vermoeidheid gooien.

Mijn zoon is wat ouder, maar als hij erg moe of gespannen is kan ik bijna de klok er op gelijk zetten dat het 's nachts fout gaat.

De luier snap ik trouwens niet helemaal. Heb je'm na één nacht met een ongeluk(je) meteen weer een luier aangetrokken?

Guinevere

Guinevere

21-09-2011 om 10:43

Spanning

Ja, het zou natuurlijk spanning kunnen zijn, hij gaat vanmiddag naar zijn eerste kinderpartijtje.
Inderdaad, gelijk weer een luier aan, en dat was maar goed ook, anders hadden we vannacht weer midden in de nacht het hele bed af kunnen halen met al het bijbehorende slaapgebrek. Nu heeft zoon doorgeslapen en meldde 's morgens dat zijn pyjamabroek nat was. Onze nachtrust is me nogal heilig, en niemand doet hier moeilijk over een nachtluier (zoon zelf ook niet).

Thursday Next

Thursday Next

21-09-2011 om 12:56

Hier ook

hier ook zoiets gehad met toen 4-jarige dochter. Ze was 's nachts zindelijk maar opeens een paar keer in een week nat. Dat duurde maar 1 of 2 weken, net toen ik dacht "dan maar weer een luier" hield het weer op. Ik weet nu niet meer of er ook wat byzonders was in die weken. Het waren voor mij gewone weken, maar zoiets spannends als "voor het eerst naar een kinderfeestje" zou wel kunnen.

Klassieker

Ik ben gewoon weer aan de luiers gegaan, bij ons was het wat later in het jaar. November met school begonnen, weer nat, en Sinterklaas kwam er ook nog achteraan?? Ik heb het gewoon laten zitten tot alles rustig was. En ja, hij heeft een half jaar weer natte luiers gemaakt. Of zelfs een jaar.
Ik kon die gebroken nachten niet gebruiken.

Guinevere

Guinevere

21-09-2011 om 13:53

Anyway

In elk geval, als het spanning is, dan is het hopelijk na vanmiddag weer over, want het Belangrijke Feest is nu gaande. Sowieso kan ik me voorstellen dat het eerste partijtje spannend is, en dan ook nog als allerallerjongste (4) tussen de 6-jarigen rondrennen, dat maakt het misschien nog enerverender. In elk geval is het geloof ik geen feestje met zakdoekje leggen, ezeltje prik en koekhappen, maar een post-kleuterfeest. Ik ben benieuwd (of ik het zelf wel droog houd, ha).

Guinevere

Guinevere

23-09-2011 om 14:01

Yes

Ja hoor, feestje is voorbij, en meneer houdt het weer droog 's nachts. Ik wist wel dat spanningen overdag konden zorgen voor een terugval naar nattigheid, maar in de nacht had ik er nog niet van gehoord.
Zijn spanning was kennelijk enigszins terecht want hij trok het niet tussen de 6-jarigen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.