Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Osteopathie en faalangst

Hallo,
Is er iemand hier bekend met osteopathie als behandeling voor faalangst bij kinderen? Mijn middelste blokkeert volledig als er iets staat te gebeuren warbij er 'gepresteerd' moet worden zoals bijvoorbeeld toetsen of wedstrijden; vooral omdat hij zichzelf niet toestaat fouten te maken. Hij krijgt dan vaak een woede-aanval en eens die bezig is krijg je hem er niet meer uit. Die woede aanval is overingens op zichzelf gericht, huilen, haren uittrekken, soms tegen tafelpoot stampen ... We hebben al -tig oplossingen geprobeert (al dan niet samen met juf) en denken nu aan de osteopaat. Alle ervaringen of andere tips zijn welkom!
groetjes,
COrleone

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nedu

Nedu

02-02-2009 om 10:33

Waarom juist osteopathie?

Waarom osteopthie? Ik zou eerde denken aan een psycholoog? Maar ik ben daar niet helemaal in thuis, ben nieuwsgierig naar je motivatie.

Linda99

Linda99

02-02-2009 om 10:41

Corleone

Heb zelf behandelingen bij een osteopaat gehad en ook mijn jongste dochter. Maar beide voor lichamelijke klachten. Zou eerlijk gezegd niet weten wat een osteopaat bij faalangst kan doen.

Is een specifieke training niets? Deze bijvoorbeeld: http://www.levenskracht.info/content/view/38/69/

Mijn oudste heeft ook last van een milde vorm van faalangst aangevuld met een flinke dosis perfectionisme. Ze heeft onlangs een Kanjertraining gedaan met de hoop dat ze daar wat zekerder van zou worden. Helaas niet helemaal gelukt dus zelf ben ik ook verder aan het kijken hoe ik haar kan helpen.

Corleone

Corleone

02-02-2009 om 11:22 Topicstarter

Osteopathie

Het dochtertje van een vriendin was hier erg mee gebaat, maar ik wou toch graag meer klokjes horen luiden.
gr, Corleone

mar

mar

02-02-2009 om 13:59

Osteo

het is wel een van de dingen op het emotionele vlak die osteopaten kunnen aanpakken. ook bv concentratieproblemen. het idee is dat het zelfgenezend vermogen van het lichaam wordt hersteld, waardoor het kind ook op emotioneel vlak groeit.
Als je je er in gaat verdiepen, komt je eracter dat lichamelijke "stoornissen" invloed kunnen hebben op het hormoonstelsel via de dura, waardoor bv de hypofyse en hypothalamus overprikkeld raken. Een osteopaat kan je het vast veel beter uitleggen.

Een andere optie zou een haptonoom kunnen zijn. Laat hem voelen wat er gebeurt. En hoe hij dat kan veranderen.

Educatieve kinese

hier een zoon (erg slim maar ook faalangstig en perfectionistisch) die op psychisch vlak enorm geholpen is met educatieve kinese. Lichamelijke blokkade's verholpen met osteopathie. Met beide zeer goede ervaringen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.