Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

22-03-2009 om 17:21

Partijtje en aantal kinderen

Hoi allen,

Mijn zoon wordt over ruim 2 maanden 6 jaar en vroeg vandaag aan mij of hij dan ook een partijtje heeft. Ik zei van wel en toen zei hij dat hij niet wist wie uit te nodigen. Na veel moeite kwam hij op vijf kinderen, waarvan drie van zijn school en twee van de naschoolse.

Ik vind dat op zich prima, maar zie om me heen dat kinderen vaak acht of negen kinderen uitnodigen. Maar mijn zoon heeft gewoon niet zoveel vriendjes. In de klas heeft hij 1 vriendinnetje, en nog 1 vriendje die een klas hoger zit, en verder dus op de naschoolse nog een paar kindjes met wie hij daar heel leuk speelt, maar die op zich nooit hier thuis spelen en hij ook niet bij hun.

Ik krijg er een beetje een sneu gevoel van. En ben benieuwd of dit normaal is, of dat hij gewoon erg weinig aansluiting heeft.

Hij zit nu op een school waar ik ook vind dat hij niet zoveel aansluiting heeft. Hij is het enige Nederlandse jongetje in de klas. volgend jaar gaat hij naar een school hier vlakbij en verwacht ik wel dat hij wat meer aansluiting zal hebben.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

22-03-2009 om 18:16

5 is prima!

Een vuistregel is vaak de leeftijd van het kind. Maar in de praktijk zie ik alle variaties, meestal ook afhankelijk van het soort feestje.
Zoon is ook 6. Hij is het afgelopen jaar (deels groep 2, deels groep 3) meegeweest naar een speelparadijs (3 kindjes uitgenodigd), thuisfeestje (8 kindjes), thuisfeestje (4 kinderen), schilderfeestje (3 kindjes), eigen feestje thuis (6 kinderen).

Monique D*

Monique D*

22-03-2009 om 19:14

Prima, hoor!

Vijf kinderen op een verjaardagspartijtje is prima! Het hoeft toch geen huis vol met 20 kinderen te zijn? Zeker als hij het heel goed kan vinden met die vijf vriendjes. Dat is veel leuker dan als je een hele kamer vol met kinderen hebt waarvan hij met drie kwart niets mee heeft.
En wat het binnenspelen met die buitenlandse kinderen betreft: dat komt over het algemeen wel goed als ze iets ouder zijn. Ze trekken dan, behalve op school ook na schooltijd, dus buiten met elkaar op en op een gegeven moment komen ze ook bij elkaar binnen. Dat zag ik ook bij mijn kinderen gebeuren, die ook op een zwarte school zitten. Met verjaardagen ligt het een beetje anders, over het algemeen (uitzonderingen nagelaten) vieren Turkse en Marokkaanse kinderen geen verjaardagen. Maar dat neemt niet weg, als ze ouder zijn, toch bij elkaar langswippen. Mijn kinderen hebben op die manier ook kennis gemaakt met veel Turkse, Marokkaanse en Egyptische gerechten!-) Ze hebben vriendjes van verschillende culturen.
In groep 1/2 spelen de kinderen meer thuis met neefjes en nichtjes, etc. Als ze groter worden en zelfstandig buiten spelen dan zoeken ze elkaar zelf op.

liora

liora

22-03-2009 om 20:20

Pelle

Hoi Pelle,

Je hebt gelijk dat ik vooral een beetje een sneu gevoel kreeg dat hij ook eigenlijk zo weinig kinderen weet te vragen. Hij is dit jaar op drie feestjes geweest.
Ik heb niet de indruk dat hij vindt dat hij te weinig vriendjes heeft of zo, wel merkte ik dat hij wel even schrok bij wie hij uit moest nodigen. Want hij vindt de jongens uit zijn klas allemaal niet zo leuk.

Liora

Holiday

Holiday

22-03-2009 om 21:04

Sneu

"Hij is het enige Nederlandse jongetje in de klas" en "Want hij vindt de jongens uit zijn klas allemaal niet zo leuk".

Goh wat is dat voor school/klas? Dit komt op mij helemaal niet leuk over voor je zoon. Kijk van dat feestje, hij is pas 6 en dan vind ik het niet zo gek dat hij nog niet zoveel vriendjes heeft. Maar die twee regeltjes die raakten me wel. Het sneue gevoel dat je hebt is toch ook een klein alarmbelletje. Heeft ie het wel naar zijn zin op school?

liora

liora

22-03-2009 om 21:20

Holiday

Hoi Holiday,

Ik ben er ook erg ongelukkig mee en denk dat hij het elders veel leuker zal hebben. Na de zomervakantie gaat hij dan ook switchen naar een witte school om de hoek.

Hij is door omstandigheden op deze school gekomen en het is een redelijke school, maar nu er plek is in de buurt, geef ik daar de voorkeur aan. Ik hoop ook echt dat hij volgend jaar op de nieuwe school wat meer aansluiting zal vinden.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.