Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

02-02-2009 om 15:36

Pestende buren door prépuberende zoon

Help,
Ik had gisteravond weer de politie aan de deur. Onze prépuberende zoon van tien wilde niets meer dus werd heel boos, schreeuwen, gillen,krijsen enz. Na eerdere meldingen gaat hij tegenwoordig het portiek op zodat de buren kunnen zien dat er niets loos is en nog bellen ze de politie. Er wordt een kind mishandelt, ja, ja, komediant wij staan er naast en kijken er naar. Buren weten dit, politie (wijkagent) weet dit en mijn zoon, die denkt hé ik heb publiek dat probeer ik over twee maanden weer (buiten deze buien is het echt mijn teddybeer) De buren bellen expres om ons in een kwaad daglicht te stellen en daar ben ik zoooo boos over. Dus ik ben geneigd om melding bij het AMK tegen de buren te doen wegens geestelijke mishandeling (hij is toch bang dat hij bij ons weg moet is geen veilige basis vooral niet voor een adoptiekind), daarnaast ondermijning van mijn gezag want hij zet het op dat moment op een schreeuwen omdat hij weet dat ik er een hekel aan heb als de politie aan de deur staat).
Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt en weet veiliger ludieke oplossingen.
Ik ben niet bang dat er iemand in mijn omgeving is die deze melding serieus neemt, politie deed dit ook niet, gewoon omdat mijn zoon in uitstraling het tegenovergestelde is van een mishandelt kind,open, enigszins naïef naar vreemden. Maar ik word het geemmer zo zat. En toch dat geroddel enz. HELP!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

02-02-2009 om 15:48

Briefje schrijven?

Hoi,

Misschien een briefje met uitleg maken voor alle betrokken buren, misschien bellen er andere buren wel, van de andere zijde of overkant?? In ieder geval de mensen inlichten over het hoe en waarom en uiteraard ook gewoon excuses maken voor de eventuele overlast (ik dacht in eerste instantie dat ze belden ivm geluidsoverlast)

Maxime

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

02-02-2009 om 16:07

Dank voor het meedenken

Maar dit hebben we eerdere keren al gedaan en hier zijn ook gesprekken over gevolgd met wijkagent enz.
Er zijn gewoon andere motieven om ons niet aardig te vinden en ze willen ons eigenlijk weg hebben dus iedere kans om overlast te melden grijpen ze aan. Verhuurder trapt er niet in, politie eerder ook niet en ze worden kwaadaardiger en kwaadaardiger en verspreiden ronduit leugens.

Bastet

Bastet

02-02-2009 om 18:12

Poeh

Oh wat lastig zeg.Een briefje aan alle overige buren,dat zij in ieder geval weten van het hoe en wat?Dan hoef je in elk geval niet elke keer bang te zijn dat andere buren verkeerde ideeen krijgen.
Groetjes,Bastet

bobbit

bobbit

02-02-2009 om 18:18

Pestende buren

dat is dus wat er aan de hand is. Onzettend lastig, want ook al sta jij in je recht , zij zullen de aandacht nodig hebben en jullie als bliksemafleider blijven gebruiken. Negeren en er boven blijven staan is natuurlijk het eerste advies....maar dat betekent niet dat je alles maar moet accepteren.Ik neem aan dat de wijkagent en de woningbouwcooperatie al gesprekken met hun hebben gehad en hen niet kunnen overtuigen van het feit dat zij raar bezig zijn.

Probeer je niet te laten isoleren en blijf in contact met de andere buren.Ik heb op dit moment geen betere tips, maar wil je wel een bemoedigende schouderklop geven. Zulke buren zijn tergend. Sterkte

Misschien

iets doen aan "die andere motieven?". Je zoon heeft er blijkbaar niets mee te maken en zijn geschreeuw buiten wordt gebruikt als excuus om de politie te bellen. Er zijn dus blijkbaar andere conflicten.
Zijn die niet op te lossen? En ik zou een schreeuwend, krijsend kind niet buiten zetten, vooral niet als hij vaker van die buien heeft. Dat galmt door het hele portiek/buurt. Beetje irritant wel, voor de buurt. Accepteren de andere buren het wel? Niemand stoort zich aan het gekrijs? "Pestende buren door prèpuberende zoon". Ligt het conflict met de buren nu wel of niet aan je zoon?

Tirza G.

Tirza G.

03-02-2009 om 19:22

Je woont toevallig niet naast

Stoepkrijt? Die heeft een heel andere visie op geluidsoverlast door de buren.

Tirza

Haha

Nee hoor, ik heb ook andere buren waarvan de kleuter nog wel eens een enorme gilbui kan hebben, maar daar stoor ik me helemaal niet aan! En verderop nog een kwekkende zesjarige die op zondag om 8 uur naar zwemles gaat en daar helemaal opgewonden over is als hij onder mijn slaapkamerraam doorloopt, geen probleem. En een achtjarig temperamentvol dametje dat niet op haar eigen fiets naar school wil maar bij papa achterop en daar elke ochtend een drama van maakt: blij dat het mijn kind niet is, maar geen reden om er verder iets van te vinden of de politie te bellen. Beetje slappe ouders, zullen binnen ook wel wat met dochterlief te stellen hebben.
Waar ik helemaal agressief van kan worden is dat moedwillige getreiter met harde muziek, toeterende auto's en iedere week wilde feesten na kinderbedtijd.

Gallifrey

Gallifrey

04-02-2009 om 13:43

Buiten gezet?

Misschien begrijp ik het niet goed, zet je je zoon nou buiten? Of bedoel je dat hij in zo'n soort hal staat? Misschien vinden jouw buren het wel kindermishandeling dat je je zoon met dit weer buiten (?) zet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook wel een beetje mijn bedenkingen bij heb. Zowel opvoedkundig als vanwege het geluidsoverlast lijkt het me niet zo'n geschikte oplossing. Een kind van 10 moet je toch duidelijk kunnen maken dat dit echt niet kan, lijkt me. Dat vind ik anders dan met een kleuter. Heeft hij dit op school ook? Waarom is hij niet meer onder de indruk van het feit dat er misschien politie komt? Je hebt het over een onveilige basis en dat dit niet goed voor hem is, maar blijkbaar is hij zelf helemaal niet onder de indruk want hij doet het gewoon weer. Ik vind dit, eerlijk gezegd, echt een beetje zorgelijk klinken.
Ik zou overigens zeker geen melding doen over je buren, daarmee maak je jezelf volstrekt belachelijk en ongeloofwaardig. Dat kan alleen maar tegen je werken, lijkt me.
Succes er mee. Ik hoop dat je mijn kritiek niet te vervelend opvat. Ik heb zelf een zoon van die leeftijd en ook dat gaat af en toe niet zoals ik vind dat het zou moeten...
Groeten,
Gallifrey

Polly Shearman

Polly Shearman

04-02-2009 om 21:37

Ja buiten!

mijn kinderen zijn wel jonger maar als die moeten uitrazen gaan ze de gang op, soms proberen ze die nog af te breken en dan gaan ze een deur verder. idd de voortuin in. Dan is het zo klaar hoor!
werkt prima.
Noem mij een slechte moeder maar een heeft het zo gek gemaakt dat ik hem in de regen buiten heb gezet... even afkoelen.

Buiten is nog wat anders dan een portiek

Ik kan me voorstellen dat buren het niet echt kunnen waarderen dat er een gillend kind op het portiek wordt gezet. Want dat geeft natuurlijk geluidhinder. Een kind in de voor of achtertuin galmt een stuk minder!

Christientje

Christientje

07-02-2009 om 00:02

Begrijp het niet goed.

Je schrijft: Na eerdere meldingen gaat hij tegenwoordig het portiek op zodat de buren kunnen zien dat er niets loos is en nog bellen ze de politie.

Omdat er klachten zijn geweest, stuur je je zoon naar buiten als bewijs ?
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.