Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mamavan2

mamavan2

15-03-2011 om 10:39

Pgo

Krijg ik gisteren een brief met daarin de vermelding dat ik binnenkort een oproep krijg voor een Preventief Gezondheids Onderzoek voor mijn zoontje die nu in groep 2 zit. Daarbij laten ze de juf ook nog een vragenlijst invullen over zoon en als ik het daar niet mee eens ben, moet ik even bellen.

Nu heb ik maanden geleden al een consult aangevraagd via de juf bij de schoolarts (of de schoolarts niet eerder naar onze zoon kon kijken omdat ik mij toch zorgen maakte over zijn gewicht). Kortom, we zijn dus al het hele circus doorgeweest.

Even bellen om door te geven dat wij zo'n uitnodiging niet hoeven omdat we al geweest zijn…..Nou, dat blijkt toch lastiger dan gedaan zeg! Wat een bureaucratische meuk is dat Centrum voor Jeugd en Gezin zeg! Pffff.

Na het hele verhaal uitgelegd te hebben…."jaaaaa, maar dit gaat om een regulier onderzoek en dat wat u heeft aangevraagd valt buiten het reguliere" "??????!!!!" Nou , je hoeft toch geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat zoonlief 3 maanden terug PRECIES HETZELFDE ONDERZOEK heeft gehad. Het miepje bleef maar aandringen met "ik laat mijn collega toch even terugbellen", tot ik nijdig werd en haar koel toe beet: "Nou, dat hoeft helemaal niet, want ik zeg je nu bij deze dat ik geen uitnodiging moet" en.."Ik geef geen toestemming dat de juf een vragenlijst invult".

Nou, ben benieuwd!….ik denk dat ik toch weer een uitnodiging krijg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waar woon jij?

He, hoezo moet de juf een lijst invullen? Ik heb hier al eens gepost dat dat bij mijn zoon ook stond te gebeuren, maar dat ihkv een experiment in Amsterdam Nieuw-West. Woon jij daar ook, of ergens anders?
Ik heb overigens aan de GGD meegedeeld dat zoon gemeten en gewogen mocht worden maar dat wij geen toestemming gaven dat juf de vragenlijsten invulde. Want als je niks doet, wordt zo'n lijst dus wel ingevuld (en blijft tot kinds 34e in zijn dossier zitten, meen ik).

Groeten,

Temet

RoosjeN

RoosjeN

15-03-2011 om 17:55

Regulier

Als hij buiten regulier is geweest omdat je je zorgen maakte over zijn gewicht is er naar zijn gewicht gekekenmaar niet de hele reut. Regulier wordt er meer bekeken bijvoorbeeld ook een ogentest en een gehoortest. En de vragenlijst van de juf haha. Bedoelde het miepje dat misschien, dat er nog een ogen en orentest kan zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.