Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wilma

Wilma

02-02-2009 om 11:18

Prinsessenfeestje, wat te doen?

Mijn dochter wordt op valentijnsdag 5 jaar en wil dan een prinsessenfeest. Prima. Uitnodigingen zijn al de deur uit, we houden 't op de maandag erna (is studiedag voor de juffen) van één tot vier.

Nu heb ik al als "onderdelen" van 't feestje cakeje versieren met roze eetbare frutsels. De kadootjes uitpakken. En iets knutselen (waarschijnlijk spiegeltjes van Ikea versieren, maar ik moet nog even naar Ikea, dus 't kan ook iets anders van gelijke strekking worden).

Toen mijn zoon vijf werd, hadden mijn man en ik een heel spelparcours, garage leeg en daar alles uitgestald enzo. En wat bleek, al bij 't eerste spelletje vroegen de jongetjes wanneer ze zelf mochten gaan spelen. Prima, dan geen spelletjes.

Maar ik heb eigenlijk nu even geen idee hoe 't met meiden gaat (althans, vijf meisjes en één jongen). Ik dénk dat ik gewoon wat achter de hand moet houden ofzo, voor als 't wél spelletjes-kinderen blijken te zijn.
Maar wát ??

Ik heb overal wel de tips gezien bij Vanharte.nl en weet ik veel, maar ik wil zo graag wat ervaringsverhalen of ervaringstips. Wie o wie helpt me of wil meedenken ??

Alvast bedankt,

Groetjes,
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
judiths mama

judiths mama

02-02-2009 om 19:34

Opplak'diamanten'

Bij de hema, misschien ook bij zeeman, hebben ze van die opplaksteentjes. Daar hebben ze bij mij kroontjes mee beplakt, groot succes.

Ik vind die modeshow van Loes ook wel een erg leuk idee!

Saskia

Wilma

Wilma

03-02-2009 om 09:56

Oh leuk!

Hier kan ik wat mee, leuk ! Die modeshow klinkt leuk en dat spelletje ook ! Ik ga inderdaad nog van die nepsteentjes kopen, 'k dacht dat Zeeman ze ook had laatst. Leuk leuk leuk ! Wij hebben ook op de uitnodiging gezet dat ze verkleed mogen komen.

Meer tips uiteraard welkom !! En GirlsOnlyMom, hoelang duurde bij jou 't feestje, hier is 't van één tot vier.

Groetjes,
Wilma

Wilma

Wilma

04-02-2009 om 12:56

Bedankt

Oh fijn zeg, die tips. Ik zie 't echt al een beetje voor me.

Groetjes,

Wilma

Prinsessen kist!

Hallo daar ,

Weet niet of het bij jullie in de omgeving kan , maar hier in de omgeving kan je kisten huren met alles erop en eraan. Verkleed spullen , versier spullen , knutsel spullen een voorlees boek , smink , spelletjes enz enz. Die kisten heb je in thema's en'met zo'n kist hou je ze een paar uur zoet !

Groetjes

Wilma, leuk he, jarig op valentijnsdag

Ik vind het zo leuk. Mijn dochter is ook jarig op Valentijnsdag (wordt 4). Ik heb er zelf he-le-maal niks mee, maar al dat rose, rood, hartjes etc, vind zij natuurlijk super.
Al leuke slingers en ballonnen gekocht!!
Zo weet je tenminste zeker dat je kaartjes krijg met Valentijnsdag (van wie dan ook...)

mamvanjoey

mamvanjoey

16-02-2009 om 19:46

Wat leuk!

Mijn zoontje is op valentijsdag ook 5 geworden! Hij heeft afgelopen zondag een partijtje gegeven. Heb nog geen ervaring met prinsessen feestjes (mn dochter is pas 2) maar je kan altijd spelletjes gaan doen met de meiden. Ik heb hier ook een aantal spelletjes gedaan met het groepje. Detective, vond het meisje dat er was ook erg leuk! Zet ze op de grond in een kring, leg een aantal dingen in het midden (speelgoed, boek, handoek, verzin iets) ongeveer 10 artikelen. Laat ze er goed naar kijken. 1 kindje gaat naar de gang en 1 kindje uit de groep mag boef spelen en iets weghalen en verstoppen. Dan komt kindje uit de gnag terug en moet raden wat er weg is. Vervolgens gaat de boef op de gang en is dan dus detective. Enz enz.
Ook hebben we apen vlooien gedaan. Twee kinderen tegen over elkaar. op 1 kind ze je 10 wasknijpers op de kleding. andere kind een blindoek en dan in 15 seconde tijd zoveel mogelijk knijpers zoeken.
Ook heb ik een aantal kleine speculaas poppetjes gekocht en die hebben ze versiert met allemaal lekker dingetjes (zelf even suikerlijm maken met poedersuiker en een heel klein beetje water, goed steving papje maken) Vonden ze allemaal erg leuk, zorg wel dat er wat zoutjes oid op tafel staan anders gaan ze de koek direct opeten! hahahaha.
Ook hebben we nog een speurtocht gedaan. Je zou roze touwtjes kunnen knopen aan takjes ed die ze moeten volgen. Dan een grote roze strik of zoiets om de zoveel meter (hoe groot je het maken wil) en daar in de buurt een klein cadeautje verstoppen voor 1 van de kinderen die moet zoeken. je kan de tocht zo lang maken als je zelf wilt. Was hier allemaal erg geslaagd! Ze hebben genoren. Veel succes met het vinden van leuke dingen, heb zelf veel gehad aan internet. Gewoon zoeken op prinsessenfeest en je vind vast wel wat!
Groetjes Marjolein

mamvanjoey

mamvanjoey

16-02-2009 om 19:47

kijk eens op doosvolplezier.nl daar heb ik zelf leuke dingen vandaan gehaald!

mamvanjoey

mamvanjoey

16-02-2009 om 19:48

Ohjee

hahaha lees nu pas dat je het feestje vandaag had. Nouja hoop dat je wat leuks hebt verzonnen!

mo

mo

18-02-2009 om 18:59

Wilma

Hoe was het prinsessenfeestje? Erg roze? Erg meiderig? Had je er nog jongetjes tussen?
Feetje's feestje is begin maart, nog tips?
Groetjes, Mo

Wilma

Wilma

21-02-2009 om 16:49

Laat ze dus vooral ook zelf spelen

Da's eigenlijk de grootste tip . En sluit af met frietjes of pannekoeken. Hier vonden ze 't zonder frietjes helemaal geen echt feestje. En zo kwam 't dus dat ik ineens anderhalf uur uitliep. Maar gelukkig had ik de ouders al ingelicht vantevoren dat 't wel later kon worden.

De cakejes versieren vonden ze prachtig. Evenals 't spiegeltje versieren en mee naar huis. Ik had nu niet eens dus echte spelletjes verzonnen en ze vonden 't al práchtig. Vooral dat ze ook boven mochten, scheen bijzonder te zijn, dat mag kennelijk niet overal bij een feestje.

De twee jongetjes, eentje was hond (?) en de ander was prins-op-t-witte-stokpaard (zo'n ding van sinterklaas), vonden 't ook prima allemaal. Ze hebben leuk gespeeld, toen weer aan tafel voor 't spiegeltje en toen weer spelen en toen later nog aan tafel voor de frietjes. Allemaal prima. Ook nog even de muziek aan en de meiden hebben gedanst.

Al met al was 't dus helemaal niet zo'n echt feestje-feestje, maar de kindertjes vonden 't allemaal práchtig en daar gaat 't om.

En nog even als reactie op jullie berichtjes. Ja, zó leuk dat ze op valentijnsdag jarig is. Al die hartjesdingen, énig, van de wasknijpertjes met hartjes waarmee ik de verjaarskaarten ophing tot aan de hartjesslingers en hartjesballonnen toe, ze vindt 't allemaal even leuk.

En mo, de enige tip is dus, bouw er tijd in waarin ze zelf mogen spelen .

Groetjes,

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.