Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Pruimpitten ingeslikt

Dochter van net 4 heeft maar liefst twee gedroogde pruimen in zijn geheel opgegeten en dus ook de pitten doorgeslikt. Heeft iemand een idee of dit gevaar oplevert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

24-06-2009 om 16:42

Denk van niet.

Als het goed is komen ze er vanzelf weer uit
M.

Pippie

Pippie

24-06-2009 om 19:32

Ha pelle

Die ga ik onthouden. Geweldig joh.

Als kind dacht ik altijd dat er een boom in mij zou groeien als ik pitjes inslikte. Zal vast ook niet zo snel gebeuren he ha.

Toch zitten er aan pruimpitten wel scherpe randjes/puntjes volgens mij. Wel even oppassen. Maar misschien vergaat dat wel een beetje met de zuren in je lijf.

Pippie

damei

damei

24-06-2009 om 21:17 Topicstarter

Afwachten dus

Ik had zelf ook wel het idee dat het mee zou vallen, maar inderdaad, die randjes zijn best scherp. We wachten dus maar gewoon even af.....

Misschien

kun je een beetje peperkoek te eten geven om er een mooie keutel van te maken? Voor die scherpe randjes?
Dochter hier was twee toen ze 6 (!) bolle moertjes van een lampje peuterde (wie anticipeert nu DAAROP?) en doorslikte. Twee dagen lang heb ik luiers gecontroleerd. Ze kwamen er allemaal gewoon weer uit. Gelukkig.

ayla

ayla

25-06-2009 om 14:37

Hier ooit

een kinderring met een hartje erop. toen ben ik wel even naar de ha gegaan want de randen van dat hartje waren toch wat scherp. Ha heeft de kinderarts gebeld en die zei dat het vanzelf wel weer eruit kwam. Heb het trouwens nooit teruggevonden

Sherryglas

Mijn zus heeft een keer een hap uit een sherryglas genomen (ja, ja, was begin '70) en de stukken glas doorgeslikt. De huisarts vertelde dat scherpe voorwerpen meteen ingekapseld worden in slijm en er vanzelf weer uitkomen. Mijn moeder dus elke dag ontlasting gechecked en jawel glas kwam er keurig weer uit. Zus ook nergens last van gehad.

2-euromunt

Mijn zoon van toen 5 had zijn overblijfgeld, 2 euro, per ongeluk opgegeten in plaats van zijn boterhammen. Ik heb er destijds ook een draadje over geplaatst. Uiteindelijk, na 7 weken, 3 rontgenfoto's en een al bijna geplande operatie (via de keel uit de maag halen) kwam het muntje er in de vorm van een muntendropje via de natuurlijke weg weer uit...

Steen

mijn dochter heeft wel eens een grote steen ingeslikt en zoals al eerder gezegd: het paste door de roeper en dus ook de poeper.

Dochter heeft inderdaad steen weer netjes uitgepoept.

Gr Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.