Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Rare regeling buitenschoolse opvang


Dat zou echt absurd zijn! 
Ik ben heel benieuwd of je hier nog iets van hoort. 

Volgens mij is dit een ijverige leidster die hun regel verkeerd interpreteert. 

Zou de leidster het persoonlijk opvatten en het zien als kritiek?

Ik probeer de beweegredenen te plaatsen van de melding.

Het lijkt me niet dat ze dit kunnen verplichten. Neem inderdaad contact op met Boink en/of met de stichting werkende ouders als de directie het zo hoog gaat spelen.

Is het één of andere hocus-pocus-opvang (type freinet ofzo) dat ze het hebben over "verschillende opvoedstijlen"?
Staat het ergens in één of ander reglement dat je per ongeluk ondertekend hebt?

En hoe weten ze uberhaupt dat er een extra kind is? Daar hebben ze toch helemaal geen zaken mee tot het moment dat kind 4 is en ook naar de opvang gaat?

Als opvang zou ik het onhandig vinden moest het oudste kind uren en uren zitten huilen omdat hij niet samen met zijn broertje op de opvang zit. Maar daar lees ik niets van terug.

wij hebben wat jullie ook willen. Oudste kind op een bso bij organisatie A, jongste dagopvang bij organisatie B. Nooit opmerkingen over gehad. Bij belasting ook geen probleem voor de teruggave. 

Heel apart dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Voor mijn gevoel is de bso echt anders dan de kinderopvang, dat zijn gescheiden werelden ook al vallen ze onder dezelfde organisatie. Andere locatie, andere locatiemanager, de bso is vaak gerelateerd aan de school, de kinderopvang niet. Tenminste, hier is dat zo.

Hahaha, zo meteen gaan ze nog beweren dat Oma niet op de kinderen mag passen omdat de opvoedstijl niet past met de BSO 

Jesse_1 schreef op 01-05-2023 om 21:11:

Hahaha, zo meteen gaan ze nog beweren dat Oma niet op de kinderen mag passen omdat de opvoedstijl niet past met de BSO

Dat kan je natuurlijk ook nog beweren.

Dat jullie geen opvang hebben, maar dat de oma's oppassen afgewisseld met thuiswerk en papa-dagen. Maar dat op thuis-werkdagen 2 kinderen entertainen terwijl je werkt toch écht teveel van 't goeie is.

Laat ze maar eens 't tegendeel bewijzen.

Niets doen, behalve je contract of de voorwaarden nog even doorlezen.
Dit kunnen ze helemaal niet eisen, dus waarom zou je bewijs willen zoeken, rechtsbijstand inschakelen, mailen en allerlei andere dingen terwijl je in die tijd ook met je kinderen kunt knuffelen. 
gewoon negeren is het makkelijkste. 

verder denk ik ook dat ze helemaal niet mogen eisen dat je oudste kind niet ook naar een andere bso gaat. Nu er zo’n schaarste is, zullen wel meer kinderen op twee bso’s of crèches zitten als die beide niet vijf dagen plek hebben. 

Wij hadden een tijdje oudste op de Bso bij school, middelste KDV en jongste bij gastouder. Nooit iets over gehoord.
vraag maar of je alles schriftelijk kunt krijgen, benieuwd of je er ooit nog iets van hoort

Ik werk al 15 jaar in de kinderopvang op verschillende lokaties en bij verschillende organisaties. Ik heb dit nog nooit gehoord en eerlijk gezegd vind ik het ook belachelijk. Dit kunnen ze gewoon niet eisen. Zij bepalen niet waar jij je kinderen heen brengt. Al heb je er 10 en breng je ze allemaal ergens anders heen, als jullie dat willen is dat jullie pakkie an. 

Ik zou in zo'n geval met hun gedreig zelfs oudste kind op een andere bso inschrijven en zodra er daar plek is overstappen. 

MissBobby schreef op 01-05-2023 om 21:47:

Wij hadden een tijdje oudste op de Bso bij school, middelste KDV en jongste bij gastouder. Nooit iets over gehoord.
vraag maar of je alles schriftelijk kunt krijgen, benieuwd of je er ooit nog iets van hoort

Ik vind juist dat ze helemaal niks moet doen. Waarom zou ze zich werk op de hals halen? Negeren werkt het beste. 

Huh wat is dit voor iets raars? Ik werk al ruim 25 jaar in de kinderopvang, bij diverse organisaties en zowel op kinderdagverblijven als BSO en heb dit nog nooit gehoord! Te bizar voor woorden en zeker niet mee akkoord gaan.

Het is zo dat een opvang goed verdient aan een baby qua uren en jaren blijven. Als er staat dat ze dat willen is het geen verplichting. Verplichten lijkt mij juridisch niet mogelijk. Dus laat ze het maar via de directie navragen. Wacht rustig af. 

In tussentijd goed nalezen wat het reglement zegt en als het er zo staat, wat de consequenties zijn als je het niet doet. Dat moet volgens mij ook dan in het reglement staan. Staat er dat ze dan jouw kind van de bso kunnen sturen? Laat het iig niet oplopen naar ruzie. Dan grootste kans op met sisser aflopen. Blijf kalm en blijf je waardering voor deze bso en mdw  uitspreken. Opvang van je baby staat daar los van. 

Je zou vanaf nu de discussie kunnen afkappen / gewoon niet meer aangaan. Iets van zeggen bedankt voor de informatie. Punt. Dat geeft hopelijk al rust. 

Misschien is er overigens een groot verschil in het pedagogisch beleid bij deze bso en die van het kdv? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.