Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Rare regeling buitenschoolse opvang


waarom moet je naar de bso waar de school mee samenwerkt? Bij ons werkt de school met geen een bso samen en kunnen we dus zelf kiezen. Je moet alleen vragen bij de nieuwe bso of ze je kind van deze school op kunnen halen (of dat lukt qua tijden etc) maar meestal lukt dat wel 
 

Engeltje schreef op 04-05-2023 om 11:52:

[..]

Ik zou dit dan ook zeker met school bespreken. Misschien kunnen zij zich beradenheid op samenwerken met een andere organen. Dit kan echt niet…!!!

Dit zeker! Ik weet dat het gebeurt dat scholen samenwerkingen met organisaties opzeggen omdat zulke dingen ook schade toe kunnen brengen aan hun school. 

Wat een bizarre situatie, goed dat je hier verder mee gaat, want dit is hoogst asociaal.

Wauw, echt geen woorden voor hoe deze organisatie om gaat met hun klanten! Echt bizar. Ik zou het hier ook zeker niet bij laten zitten nee en goed dat je een klacht hebt ingediend. Dit mag volgens mij helemaal niet, je kan mensen niet verplichten een dienst bij je af te nemen. En ik zou school ook zeker inlichten hierover. Als school zou ik geen binding willen hebben met een organisatie die zo handelt!

Nou, dat loopt dus niet met een sisser af. Succes met de procedures die je inzet. Heel goed! Zou dit idd ook bespreken met de basisschool.

Moradora schreef op 04-05-2023 om 11:58:

waarom moet je naar de bso waar de school mee samenwerkt? Bij ons werkt de school met geen een bso samen en kunnen we dus zelf kiezen. Je moet alleen vragen bij de nieuwe bso of ze je kind van deze school op kunnen halen (of dat lukt qua tijden etc) maar meestal lukt dat wel

Mijn ervaring is dat dat soms dus niet lukt. Misschien wel een Amsterdamse ervaring, maar hier in de buurt zitten redelijk veel scholen. Als die allemaal op of rond dezelfde tijd uitgaan dan kan een BSO niet bij al die scholen de kinderen tegelijk ophalen. Je kan (of kon, mijn kinderen zitten niet meer op de basisschool) er niet vanuit gaan dat de BSO er wel een school bij kan nemen. 

Dat was destijds ook al mijn ervaring. Geen enkele BSO die in dezelfde wijk zat wilde mijn kinderen halen. Dat kon niet uit voor hun. Ze hebben liever een grote groep kinderen van dezelfde school.

Als je een regel hebt, moet je die in je beleid zetten zoals die gehandhaafd wordt en niet iets anders met een 'we lezen het zoals we het willen lezen'. Ik kan de wet ook lezen zoals ik het wil, maar daar kom ik bij de rechter niet mee weg hoor.

Ik zou hier sowieso een klacht over indienen bij zowel de organisatie als bij boink.
Dit mag gewoon echt niet.
En ook op school communiceren met wat voor een partij ze in zee zijn gegaan. Want dit geldt dus voor alle kinderen op die BSO. 
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkel ander kind is waar een broertje/zusje naar een andere opvang gaat. Stel je hebt je kinderen bij kdv X en de oudste gaat naar de betreffende basisschool en bijbehorende BSO. Dan is het niet logisch om jongere kinderen dan ook van kdv te laten wisselen als ze het bij kdv X naar hun zin hebben en je bent tevreden. En dan zijn er ook nog mensen met een kind op speciaal onderwijs bijvoorbeeld, die gaan misschien wel daar in de buurt naar een BSO, want dat is lang niet altijd in de buurt. Of je oudste kind mag bijvoorbeeld al alleen thuisblijven na school, maar de jongere kinderen nog niet. Dat zijn geen dingen die een BSO bepaalt.

wat bizar! Zeker bij de klachtencommissie indienen want dit is volgens mij gewoon wettelijk verboden. Ook zou ik school inlichten want dit is niet ok. 

Je kunt het ook nog melden bij de ACM.
Van hun website: Uw tip of melding doorgeven aan de ACM

Denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? En gaat het om regels waarop de ACM toezicht houdt? Maken bijvoorbeeld uw concurrenten afspraken over prijzen of over klanten? Alle informatie kan ons helpen een overtreding op te sporen. Neem dus vooral contact met ons op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.