Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Rare regeling buitenschoolse opvang


ik vond het wel interessant dat zoveel van jullie rustig zouden afwachten! Ik zou meteen verwoed het contract en de voorwaarden doorspitten 

Waarom zou je meteen in actie komen? To doet niets verkeerd. En alvast een andere BSO zoeken zou ik al helemaal niet doen als je tevreden over deze bent.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-05-2023 om 07:57

Je hebt dit alleen mondeling te horen gekregen? Dan zou mijn eerste stap zijn: vragen waar deze voorwaarde staat. Mondelinge informatie van een leidster zou ik in dit geval met een flinke korrel zout nemen.

En als ze inderdaad ergens in je contract of algemene voorwaarden zoiets hebben opgenomen zou ik bij de Autoriteit Persoonsgegevens polsen of dit wel mag. Het lijkt me namelijk ook in strijd met privacywetgeving. Ze zouden dan moeten registreren of en zo ja hoeveel broers/zusjes er zijn, en hoe de opvang voor hen geregeld is.

BOINK is ook een organisatie waar je informatie over je rechten en plichten kunt krijgen.

_Arianna_ schreef op 02-05-2023 om 07:47:

Waarom zou je meteen in actie komen? To doet niets verkeerd. En alvast een andere BSO zoeken zou ik al helemaal niet doen als je tevreden over deze bent.

Na dreigen mijn kind van de bso te joppen als ik baby er niet ook heen breng, zou ik niet meer zo tevreden zijn met deze bso hoor. Mensen chanteren hoort naar mijn idee niet bij een fatsoenlijke opvang.

BlairW schreef op 02-05-2023 om 08:01:

[..]

Na dreigen mijn kind van de bso te joppen als ik baby er niet ook heen breng, zou ik niet meer zo tevreden zijn met deze bso hoor. Mensen chanteren hoort naar mijn idee niet bij een fatsoenlijke opvang.

Ja dit dus. Rustig afwachten zou ik niet doen,  zou vragen of ze wel helemaal lekker is

_Arianna_ schreef op 02-05-2023 om 07:47:

Waarom zou je meteen in actie komen? To doet niets verkeerd. En alvast een andere BSO zoeken zou ik al helemaal niet doen als je tevreden over deze bent.

Gaat er niet om dat to iets verkeer doet, die leidster is koekoek

En die hele organisatie volgens mij als je het over verschillende opvoedstijlen hebt.

_Arianna_ schreef op 02-05-2023 om 07:47:

Waarom zou je meteen in actie komen? To doet niets verkeerd. En alvast een andere BSO zoeken zou ik al helemaal niet doen als je tevreden over deze bent.

Omdat ik niet zo gecharmeerd zou zijn van de manier waarop die leidster me aanspreekt op zogenaamd beleid. Dus ik zou uitzoeken hoe de vork in de steel zit en dan (hopelijk) de leidster terecht wijzen.

oké, dat is duidelijk. 
Ik ben benieuwd of to vandaag van het KDV hoort.

Ik zou niet niks doen. Ik zou in ieder geval het contract uitpluizen op wat er in staat.
En als die medewerker gaat zeiken, dan zou ik zeggen dat je graag zwart op wit ontvangt waar het staat. En dat het niet aan haar is om zich daarmee te bemoeien.

Stel er worden vanuit de organisatie stappen ondernomen, dat je wel weet hoe een en ander juridisch in elkaar zit. 

Wat een vreemd verhaal! Moet toch niet kunnen dit? Ik zou zeker voet bij stuk houden en desnoods je dochter dan maar naar een andere BSO..

Ik zou een gesprek aanvragen met het management. Die hebben of iets uit te leggen of iemand aan te spreken.
Ik vind het namelijk heel bijzonder dat een pedagogisch medewerker iemand op dat niveau aanspreekt.

Tobelion

Tobelion

04-05-2023 om 11:38 Topicstarter

Hier even een update. Eergister kreeg ik 's avonds laat een appje (!!) van de directeur met opnieuw de waarschuwing wat wij gingen doen aan dit probleem, dat wij ons niet aan hun beleid houden op deze manier. Ik heb een screenshot gemaakt van hun beleid, waar dus wat anders in staat, maar ze bleef volhouden en zei zelfs dat wij het lezen zoals we het willen lezen. Haha, laat me niet lachen. Er staat dus letterlijk wat anders, maar ze zegt dat ze het wel zo bedoelen zoals zij het zegt: alle opvang uit 1 gezin moet worden afgenomen binnen hun organisatie. Prachtig, iets anders opschrijven wat wettelijk gezien wel mag, maar ondertussen sneaky iets anders ermee bedoelen en daar naar handelen. Er begon een hele discussie en op een gegeven moment ging ze ook echt lelijk doen. Wij zijn zo klaar met deze organisatie. Zij hebben het contract van onze dochter nu echt opgezegd, omdat wij ons zogenaamd niet aan hun beleid houden, maar wij zouden ook geen eens meer willen dat ze daarheen gaat. Wat een asociale figuren. We hebben al een klacht ingediend bij klachtenorganisatie kinderopvang en gaan nog wel meer stappen zetten. Al is het alleen al om voor andere ouders op te komen, dat ze dit in de toekomst niet meer kunnen flikken. Zij gaan hier niet mee wegkomen. Voor onze dochter zoeken we nu een andere BSO, maar dat valt nog niet mee moet ik zeggen.. Er is nergens plek en de basisschool werkt alleen met deze organisatie samen. Erg vervelend allemaal!

Maar... wordt het jongeren kind al ergens opgevangen? Want je zou toch ook kunnen aangeven dat het kind niet opgevangen wordt maar thuis is?

Maar goed ik begrijp je keus dat je helemaal van deze organisatie af wil...waarom zouden ze dit toch doen?

Tobelion schreef op 04-05-2023 om 11:38:

Hier even een update. Eergister kreeg ik 's avonds laat een appje (!!) van de directeur met opnieuw de waarschuwing wat wij gingen doen aan dit probleem, dat wij ons niet aan hun beleid houden op deze manier. Ik heb een screenshot gemaakt van hun beleid, waar dus wat anders in staat, maar ze bleef volhouden en zei zelfs dat wij het lezen zoals we het willen lezen. Haha, laat me niet lachen. Er staat dus letterlijk wat anders, maar ze zegt dat ze het wel zo bedoelen zoals zij het zegt: alle opvang uit 1 gezin moet worden afgenomen binnen hun organisatie. Prachtig, iets anders opschrijven wat wettelijk gezien wel mag, maar ondertussen sneaky iets anders ermee bedoelen en daar naar handelen. Er begon een hele discussie en op een gegeven moment ging ze ook echt lelijk doen. Wij zijn zo klaar met deze organisatie. Zij hebben het contract van onze dochter nu echt opgezegd, omdat wij ons zogenaamd niet aan hun beleid houden, maar wij zouden ook geen eens meer willen dat ze daarheen gaat. Wat een asociale figuren. We hebben al een klacht ingediend bij klachtenorganisatie kinderopvang en gaan nog wel meer stappen zetten. Al is het alleen al om voor andere ouders op te komen, dat ze dit in de toekomst niet meer kunnen flikken. Zij gaan hier niet mee wegkomen. Voor onze dochter zoeken we nu een andere BSO, maar dat valt nog niet mee moet ik zeggen.. Er is nergens plek en de basisschool werkt alleen met deze organisatie samen. Erg vervelend allemaal!

Ik zou dit dan ook zeker met school bespreken. Misschien kunnen zij zich beradenheid op samenwerken met een andere organisatie. Dit kan echt niet…!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.