Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Roblox geld terugkrijgen

ChatGPT heeft de volgende tekst geformuleerd. Ik zou deze sturen via hun contactpagina.

Subject: Unauthorized Purchase by Minor (Roblox Gift Cards)

Dear Roblox Support,

I am the parent of a 10-year-old child who has a Roblox account. Recently, my child took money without my permission and used it to purchase Roblox Gift Cards at a physical store in [vul hier de stad/winkel in]. These cards were redeemed on her account without my knowledge or approval.

The funds were intended for household needs and the purchase was completely unauthorized. I have contacted the store, but they cannot refund the money since the codes have already been redeemed.

I kindly request that the funds associated with the redeemed gift cards be reversed or refunded, or that the corresponding Robux balance be removed from the account and refunded.

My child is under 13, and according to Roblox’s Terms of Use, purchases by minors require parental consent. This was clearly not the case.

Relevant details:

• Approximate date of purchase: [datum]
  • Cards purchased: Roblox Gift Cards (physical)
  • Total amount spent: [bedrag in euro]
  • Account username: [gebruikersnaam van het Roblox-account]

Please let me know if any additional information is needed. I hope this issue can be resolved appropriately.

Kind regards,

[Jouw volledige naam]

[Je e-mailadres]

(Optional: [Telefoonnummer])

"I am the parent of a 10-year-old child who has a Roblox account."
Ik lees hierboven dat de minimumleeftijd voor Roblox 13 is, daar is het dus al mis gegaan. 

Dat klopt. Het is ook de verantwoordelijkheid van de ouders om hier op toe te zien. Maar er zijn zoveel kinderen met accounts die ze eigenlijk niet horen te hebben. Daarom is het wel goed dat de regels (hopelijk) strenger gaan worden.

Ik ben overigens wel van mening dat een verkoper alert moet zijn op ongebruikelijk hoge bedragen die een kind zonder ouders en dus uitdrukkelijke toestemming komt uitgeven. Dus bij honderden euro's lijkt me dat wel het geval. Weinig ouders die hun kind van 10 met zo'n bedrag op pad sturen. En als ze wel iets duurs willen kopen, een tablet of telefoon of zo, nadat ze daar lang voor gespaard hebben en/of voor een verjaardag of zo, dan gaan de ouders doorgaans mee naar de winkel. 

Maar alsnog; kind heeft account bij spel waarvoor ze te jong is en heeft wel de leeftijd om te begrijpen dat dingen geld kosten want ze moet er immers voor naar een winkel en hoort ook te snappen dat geld van je ouders niet van jou is en dat stelen niet mag en dat een paar honderd euro echt wel veel geld is. Mijn dochter is ook tien. Ik zou haar dit echt wel terug laten betalen. Met een jaar geen zakgeld en geen cadeau voor verjaardag en sinterklaas kom je al een heel eind.

Indien de Robux er nog opstaan, zou je wellicht wat coulantie kunnen krijgen van Roblox. Een vriendin had dit ooit met de Playstation. Haar dochter van toen 3 had een paar dure online spellen gekocht voor ruim 300 euro. Playstation heeft toen uit coulance de spellen weer gedeactiveerd en het bedrag teruggestort.
Recht heb je denk ik niet, misschien geluk dat ze je tegemoet willen komen.

Ik vind dat jouw dochter bij jou nu een schuld heeft. Op een leeftijd dat ze dit prima kan begrijpen.
Dus betaalt zij dat terug. Met klusjes, een saaie zomer en geen cadeaus met de feestdagen. Flinke straf die eind van het jaar afloopt. Duidelijke einddatum.

Een dure les maar die leeftijdregel is er niet voor niets , die spellen zijn gemaakt om verslavend te zijn en de waarde van geld snappen niet alle kinderen van 10, dat stelen niet mag snappen de meeste wel. Bij mij zou er tot haar 13de geen betaalde spellen meer gespeeld worden. Niet als straf maar omdat ze er nog niet mee om kan gaan.

TO, in je OP heb je het over geld voor de oorlog. Over welke oorlog heb je het?

Naminokurashi schreef op 23-06-2025 om 20:12:

TO, in je OP heb je het over geld voor de oorlog. Over welke oorlog heb je het?

Er was laatst een advies van de overheid om een noodpakket aan te leggen waaronder contant geld. Voor het geval de Russen komen en/of onze systemen waaronder betalingssystemen ontregelen.

Los van waarvoor mijn geld bestemd is; m'n kind dient er vanaf te blijven. Als ze iets wil kan ze het vragen of van eigen geld kopen. En nee is ook een antwoord.

Sonia222

Sonia222

23-06-2025 om 20:15 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 23-06-2025 om 18:51:

"I am the parent of a 10-year-old child who has a Roblox account."
Ik lees hierboven dat de minimumleeftijd voor Roblox 13 is, daar is het dus al mis gegaan.

Is dat echt zo? Ik heb net een account geprobeerd te maken met een geboortedatum in 2015 en dat kan gewoon. 

Sonia222

Sonia222

23-06-2025 om 20:17 Topicstarter

Gingergirl schreef op 23-06-2025 om 18:02:

[..]

Vraag advies bij het juridisch loket.

Als je dochter voor een hoog bedrag bij dezelfde winkel op hetzelfde moment Robloxkaarten koopt weet ik niet hoe dit jurisch zit. Kijk die kaarten zijn 10 euro per stuk dus als een kind voor een paar tientjes kaarten koopt snap ik dat een winkelier daar niks achter zoekt. Als een kind van 10 jaar voor zeg 350 euro ( ik roep maar wat) kaarten koopt in 1x in dezelfde winkel....tja dan is het wel wat vreemd dat dat zomaar kan. Maar ik ben geen jurist, dus vraag het aan iemand die weet hoe dit zit.

Op die kaarten staat 20 en 50 euro?

ik vind persoonlijk 50 euro al een behoorlijke uitgave voor een 10-jarige en ik snap ook niet dat dochter zomaar een veelvoud kon afrekenen. Ik ben er ook vrij snel achter gekomen dus ze is zeker niet een week lang elke dag één kaartje gaan halen. 

Sonia222 schreef op 23-06-2025 om 20:17:

[..]

ik vind persoonlijk 50 euro al een behoorlijke uitgave voor een 10-jarige en ik snap ook niet dat dochter zomaar een veelvoud kon afrekenen. Ik ben er ook vrij snel achter gekomen dus ze is zeker niet een week lang elke dag één kaartje gaan halen.

Nee volgens mij 10 euro. Ik heb er ooit een als cadeau voor iemand gekocht bij een speelgoedwinkel en daar stond een vast bedrag van 10 euro op, kon ik niet zelf aanpassen. Maar wellicht zijn er verschillende kaarten te koop, daar ben ik niet in thuis.

Sonia222 schreef op 23-06-2025 om 20:17:

[..]

Vraag eerst je kind maar eens hoe het precies gegaan is. Waar heeft ze die kaarten gekocht, is dat in 1 keer gegaan, of in meerdere keren? Staat inderdaad dat hele bedrag op haar roblox account? Of is ze onder druk gezet door 'vrienden' om voor hun kaarten te kopen.

Sonia222 schreef op 23-06-2025 om 20:15:

[..]

Is dat echt zo? Ik heb net een account geprobeerd te maken met een geboortedatum in 2015 en dat kan gewoon.

Klopt Sonia. Nu ik de bewering van iemand anders nakeek, zie ik dat Roblox geen minimumleeftijd heeft. Maar goed, als ouders het verbieden, dan maken kinderen gewoon een account aan met een nepgeboortedatum. 

Het geld van Roblox proberen terug te krijgen is slechts een deelprobleem.
Het echte probleem lijkt me dat dochter geld heeft gestolen.
Het voorstel om tot einde van het jaar (Bijv tm 23 december) af te betalen vind ik wel een mooie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.