Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
cecile_s

cecile_s

02-04-2010 om 18:38

Rode muur op slaapkamer zoon (bijna 8 jr)?

Zoon van bijna 8 wil graag 1 rode muur op zijn (niet zo grote) slaapkamer. Ik vond het prima tot ik hoorde dat kinderen daar hyper van worden. Nou is hij inderdaad al een redelijk druk jochie, dus misschien is het niet slim, maar ik wil toch even vragen: wie heeft er ervaring mee? En merken jullie verschil?

Ik dacht trouwens aan knalrood op een van de lange muren (degene die je niet ziet als je binnenkomt en waar ook nog een deur naar het balkon in zit. Er komt of komen ook nog posters op te hangen en (momenteel) staat zijn halfhoge bed er tegenaan, dus je ziet niet alleen een groot rood vlak. Bovendien speelt hij veel buiten ('s winters natuurlijk minder) en sowieso niet heel veel op zijn kamer. Wordt wellicht anders als hij ouder wordt..

Ik hoop op veel reacties, voordat ik zoonlief wellicht onnodig (heel erg) teleur moet gaan stellen....

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Wij hebben een knalrode muur op zolder waar de kinderen vaak zijn. En ik vind ze beneden in de huiskamer waar de kleuren neutraal zijn een stuk drukker

mama75

mama75

02-04-2010 om 21:37

Hier ook

onze dochter heeft ook een rode muur. Niet felrood, maar donkerrood. Ze is al een lekker druk kind van zichzelf maar ik zie haar niet nog veel drukker worden door die muur hoor! Inslapen kon ze voordat de muur behangen was ook al moeilijk, dat gaat nu niet slechter of beter.
Dus als je het mij vraagt: gewoon doen! Wij doen het nooit meer op deze manier, maar dan gaat het om het behangen en niet om de kleur (maar dat zegt meer over onze behangkwaliteiten dan over wat anders)
Succes ermee!

Helderrood is moeiljk

dat kan je haast niet mooi laten mengen in muurverf, het wordt altijd donkerder, verder moet je het ook mooi dekkend kunnen schilderen anders krijg je vlekken.

Bloem

Bloem

03-04-2010 om 12:54

Blauw

..hier blauwe muren op de slaapkamer en stuiter, stuiter, poink,poink. En degene die een kamer in alle kleuren heeft, die is de rust zelfde. Volgens mij is het dus een beetje onzin.

Maxime.M

Maxime.M

03-04-2010 om 17:23

Ook rood

Hoi,

Hier hebben we ook een rode muur in de huiskamer (gehad) nu hebben we weer wat anders omdat we wat afwisseling wilden, maar we vonden het altijd heel mooi en warm/knus staan. Het verven viel bij ons hardstikke mee, terwijl we wel waren gewaarschuwd dat rood slecht dekt. 2 laagjes verf van de praxis (huismerk) was voldoende.

Maxime

p.s. als je kind naar bed gaat is het toch donker, dus ziet ie dat rode toch niet (àls het al invloed zou hebben op je humeur)

ishtar

ishtar

03-04-2010 om 19:35

Geen verschil

in zijn vorige kamer had zoon (ook zo'n stuiterbal) een rode wand.
Nu heeft hij geen drupje rood in zijn kamer, en hij stuitert nog net zo hard

Nooit aan gedacht

Mijn zoon wilde een cars-kamer en die heeft nu 3 knalrode (volgens mijn dochter overigens oranje) muren en 1 pikzwarte. Heb volgens mij nog niet echt verschil ontdekt.

Vuurrood

Hier heeft zoon ook rood op zijn slaapkamermuren. Het is zijn lievelingskleur. Ik was ook bang dat het erg druk zou zijn en we hebben het echt gedaan omdat hij mocht kiezen.
Eigenlijk vind ik het hartstikke leuk geworden en helemaal niet druk. Zijn meubeltjes zijn wit en het is gewoon een vrolijke kamer.
Mijn zoon is ook best een druk mannetje, maar als hij gaat slapen heeft hij alleen een klein leeslampje aan en ik merk geen verschil in zijn gedrag. Het rare is dat zijn kamer vrolijk is door het rood maar niet fel.

cecile_s

cecile_s

11-04-2010 om 21:46

Dank!

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb vandaag zijn ene muur rood geverfd (kleur Kers van Histor), volgens mij in twee lagen mooi dekkend gekregen en het is een mooie warmrode kleur. Nu afwachten of onze knul niet meer gaat stuiteren dan anders. Maar gezien jullie reakties ben ik er niet bang voor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.