Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ilva

Ilva

16-06-2011 om 15:48

Rots en water

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de trainingen van Rots en Water. Voor mijn zoontje zijn we op zoek naar een SOVA training en de mensen van het Jeugdriagg raadde Rots en Water aan. Omdat mijn zoontje geen indicatie heeft kan hij niet via het Riagg een sova training volgen dus moeten we het zelf regelen. En als jullie deze club kennen weten jullieo ook of je er een vergoeding voor kan krijgen via de verzekering? Ben benieuwd naar de reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rots en water?

Hier in de regio is dat gewoon een cursus/sport bij een sportschool.

Ik heb het even voor je opgezocht. Bij de organisatie itokan amersfoort is rots en water een cursus zelfverdediging die net even iets anders is. Zelfvertrouwen, zelfbeheersing en techniek zijn bij deze cursus de sleutelwoorden.

Nu weet ik natuurlijk niet of het riagg dit bedoelt maar deze cursus komt vast niet in aanmerking voor vergoeding bij een verzekeringsmaatschappij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

16-06-2011 om 16:17

He?

Ik heb ook de site van Rots en Water gekeken en daar hebben ze het wel degelijk over training voor kinderen met ASS of kinderen die gepest worden. En ja, ook fysieke onderdelen horen daarbij. Ik heb het nog niet helemaal goed doorgelezen, ga ik snel nog doen maar ervaringsdeskundige vind ik altijd prettig om te horen en daar is OO ideaal voor.

Hier....

...wordt het sinds een paar jaar standaard gedaan in groep 7, met de hele klas. Geloof 10 keer een vrijdagmiddag. De kinderen vonden het erg leuk.

Ingrid

Annet

Annet

16-06-2011 om 17:17

Oudste ook

Ze heeft een individuele training gedaan en met een groot deel van groep 8 op school.
Het was weerbaarheidstrainig, geen sova.

Annet

Annet

16-06-2011 om 17:52

Misschien nog niet duidelijk

Dochter deed dus ook Rots en water

ayla

ayla

17-06-2011 om 08:18

Hier ook

Bij ons op school doen ze ook rots en water en volgens mij heeft dochter daar afgelopen weken aan meegedaan. Ik heb van dochter zelf niets gehoord erover maar volgens de juf waren alle kinderen die meededen superenthousiast. Het is bij ons volgens mij een jaarlijks terugkomende training die gegeven wordt aan kinderen die dat nodig hebben

Ilva

Ilva

17-06-2011 om 16:49

Juist

Via school dus, misschien moet ik eens op school gaan informeren. Is het net zoiets als de kanjertraining, want daar was ik niet echt van overtuigd.

Via een orthopedagoog

zijn er ook trainingen te volgen voor je kind. Mijn kind heeft jaren terug ook een soort kanjer training gedaan met veel ingredienten van Rots en Water.

Ikzelf was er juist heel erg op gebrand om dit buiten school om te doen omdat school zat te slapen.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-06-2011 om 09:57

Op school

onze oudste (brugklas) heeft dit op school gedaan afgelopen maanden. Inderdaad SOVA training, maar dan anders, met een behoorlijke fysieke component. Het wordt ook gegeven in de gymzaal. We hebben behoorlijk op hem in moeten praten voor hij dit accepteerde (weer een extra uur erbij na een toch al lange schooldag), maar de eerste keer was hij helemaal enthousiast. Hij heeft de houding van 'als het toch moet kan ik er maar beter zoveel mogelijk van leren' en daar ben ik heel blij mee. Helaas hebben niet alle deelnemers dat, en had hij er de laatste paar keer helemaal geen zin meer in want er waren er een paar die de zaak verstoorden. Het bureau wat dit op school verzorgt geeft ook gezins en individuele/groeps cursussen op dit gebied. Geen idee hoe het vergoed wordt, in ons geval kost het niets want school biedt het aan.
Marjoleine

Ilva

Ilva

21-06-2011 om 13:39

Na de vakantie

We hebben besloten om het uit te stellen tot in het nieuwe schooljaar. Hij zit nu redelijk goed in z'n vel en school zou nog iemand op school naar hem laten kijken. Dat wil ik dus nog even afwachten maar bedankt voor de info!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.