Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

23-04-2012 om 09:31

Sabbel sabbel sabbel

Aan één stuk door is dochter (bijna 5) aan het sabbelen: op haar t-shirt-mouw, op haar t-shirt-kraag, op haar jaskraag, op haar duim, op haar haar... Alles wordt vies, nat, gaat stinken, er komen gaatjes in, kortom het zou fijn zijn als ze er mee op kon houden. Iemand een tip hoe je dat gesabbel met succes kunt ontmoedigen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kauwgum?

Het is de ene slechte gewoonte vervangen door de andere, maar is kauwgum kauwen misschien een (tijdelijke) oplossing?

Groeten,

Temet

Sisigma.nl

Daar kan je veel leuke bijttouwen ed kopen. Werkt hier goed. Wij hebben de tube.

Thursday Next

Thursday Next

23-04-2012 om 23:50

Hier ook

een kleuter (nog net, ze is bijna 6) die met van alles in de mond zit. Het wordt wel iets beter gelukkig. Om niet de hele dag te verbieden geven we een alternatief, wij hebben nog bijtringen uit de babytijd over en die mag ze dan pakken.

Asa Torell

Asa Torell

24-04-2012 om 09:55

Reactie

Mamarijke, bedoel je die theratube, waar je echt een ketting van kunt maken? En welke sterkte is dan handig voor een kleuter? Of is een los object (zoals ook de bijtring van Thursday Next's dochter) ook prima?
Ik denk dat we inderdaad maar een vervangobject moeten aanschaffen want alleen verbieden helpt tot nu toe ongeveer 5 seconden... en maakt de sfeer er niet echt beter op .

Bijter

Het is afhankelijk hoe hard ze bijt welke sterkte je van de tube moet kopen. Wij hebben sterkte 4 gekocht. Iets van 15 cm afgeknipt, aan een koord geregen en dat om zijn nek.
Hiervoor had hij een ander 'plupje', ook van sisigma, maar dat beet hij binnen een week middendoor.
Hier is het hoe zenuwachtiger hij is, hoe meer hij bijt. Ook is hij het bijten in zijn kleren daardoor afgeleerd, en als hij het koord nu niet om heeft, gaat het vaak ook goed.

Guinevere

Guinevere

24-04-2012 om 16:27

Drastische maatregel

Tegen dat gelebber heb ik een drastische maatregel getroffen: het belebberde kledingstuk gaat uit. Dan loop je maar in je hemd buiten.
Wel fijn dat het nu geen -20 is buiten. En hiet werd ook alleen op kleding gelebberd, dus dat kun je nog uittrekken. Na 2 keer shirtje uit is het een stuk verbeterd.

Kauw armband

Ik zou dan voor deze gaan:
http://www.hetkinderpunt.nl/product/528/8/Oh_Plah__bijtarmband__Roze_
gewoon een armband waar ze op kan bijten..staat ook wat leuker..

Asa Torell

Asa Torell

27-04-2012 om 20:42

Heb deze besteld

http://www.senso-care.nl/excessief-bijten-frasl-kauwen/p-2a/SC243--chewlery.html
Die armbanden van Oh Plah zijn inderdaad leuk maar ik ben wel bang dat ze die op school (waar ze ook aan één stuk door kauwt en sabbelt) kwijtraakt! Dus toch maar een ketting.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.