Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Scholenwissel groep 8 - wel of geen goed idee?

Marietjepietje

Marietjepietje

11-08-2025 om 14:38 Topicstarter

Hippocampus schreef op 11-08-2025 om 13:32:

Onze dochter is ook in groep acht van school gewisseld. In ons geval door een verhuizing. Achteraf was het een van de beste beslissingen die we ooit hebben genomen, want dochter had zich al jaren groot gehouden maar toen ze merkte hoe ze liefdevol werd opgenomen en meegenomen in de dynamiek van haar nieuwe klas kwam alle verdriet van de voorgaande jaren er opeens uit. Ze kon met hernieuwd zelfvertrouwen naar de middelbare en het schooladvies viel ook nog eens veel hoger uit dan dat van haar oude school.
Wat mensen al eerder schreven, je bent toch interessant als nieuwkomer en oude patronen (zoals bij mijn dochter van buitensluiting) verdwijnen.
Wij waren ook laat met onze inschrijving trouwens, maar dat was geen enkel probleem, we konden uit 4 scholen kiezen. Het gebeurt natuurlijk veel vaker dat kinderen om allerlei redenen later van school wisselen.

Hippocampus, is jouw dochter direct na de zomervakantie gewisseld of later nog in het jaar van groep 8? 

Marietjepietje schreef op 11-08-2025 om 14:38:

[..]

Hippocampus, is jouw dochter direct na de zomervakantie gewisseld of later nog in het jaar van groep 8?

Direct na de zomervakantie! Dochter had opeens 9 weken vakantie, we gingen naar een andere regio. Maar dat maakte de overstap juist spannender, omdat ze zo lang moest wachten.

Overigens vond dochter het in eerste instantie vreselijk gemeen dat ze van school moest wisselen dus we hebben daar wel mee geworsteld. Zekerheden heb je niet en we hadden wel een sterk gevoel dat het beter zou zijn, maar het was best moeilijk om dochter verdrietig en boos te zien.

Ik begrijp dat je dochter er in principe best positief tegenover staat? Ik denk dat dat wel een duidelijk teken is dat een verandering nodig is.

Marietjepietje

Marietjepietje

12-08-2025 om 20:22 Topicstarter

Hippocampus schreef op 11-08-2025 om 17:07:

[..]

Direct na de zomervakantie! Dochter had opeens 9 weken vakantie, we gingen naar een andere regio. Maar dat maakte de overstap juist spannender, omdat ze zo lang moest wachten.

Overigens vond dochter het in eerste instantie vreselijk gemeen dat ze van school moest wisselen dus we hebben daar wel mee geworsteld. Zekerheden heb je niet en we hadden wel een sterk gevoel dat het beter zou zijn, maar het was best moeilijk om dochter verdrietig en boos te zien.

Ik begrijp dat je dochter er in principe best positief tegenover staat? Ik denk dat dat wel een duidelijk teken is dat een verandering nodig is.

Dank Hippocampus! Dat moet niet makkelijk voor jullie zijn geweest, voor zowel dochter als ook voor jullie als ouders, zo fijn dat het goed heeft uitgepakt voor haar! ♥️ En ergens ook fijn dat er geen keuze was, omdat de wissel voortkwam uit een verhuizing. Weet je nog hoe lang het duurde voor jouw dochter zich op haar plek voelde, was dat een kwestie van dagen of weken? Mijn dochter weet niet of ze wil wisselen, ze kent niet anders dan de situatie waar ze nu in zit, dus ik moet de knoop voor haar doorhakken.

Hoe gaat het nu TO? Is school weer begonnen? En hebben jullie een keuze kunnen maken voor dochter?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.