Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

15-12-2008 om 21:28

School stom iedereen stom

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een week is mijn zoon (5,5) heel negatief. School is stom, de naschoolse is stom, alle kinderen zijn stom, niemand vindt hem lief.

Is dit ernstig of is hij aan vakantie toe?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

15-12-2008 om 21:45

Sorrie liora, inkoppertje:

Hij is ernstig aan vakantie toe! (Ha ha ha...)
Wat ook heel goed kan, is dat hij iemand zo heeft horen praten. Ik vraag wel eens aan mijn zoontje "wie praat er zo bij jou op school?"
Of hij heeft het echt even erg niet naar zijn zin, dat kan natuurlijk ook. Je zou hem eens kunnen vragen of er iets gebeurd is waardoor hij het opeens zo stom vindt. Misschien houdt hij niet van Kerstlampjes, of donker, of baalt hij dat Sinterklaas toch echt vertrokken is?
Groeten, Maw.

Mayte*

Mayte*

15-12-2008 om 21:47

Juf

Ik zou eens even bij zijn juf (of meester natuurlijk) polsen of er iets gebeurd is. Vaak relativeert dat de boel enorm.

Mijn dochter had laatst zo'n periode. Juf vertelde toen dat ze soms niet mee mag doen met een groepje kinderen en dat ze dat heel erg vind. (vandaar dat school stom was en niemand haar lief vond in haar ogen) Maar dat ze tegelijkertijd erg goed in de groep ligt, veel initiatief en fantasie heeft en ook juist weer veel kinderen aantrekt. Het is een grote sociale leerschool die kleuterklas en ik maak me dan ook niet meer zo druk als ze weer eens thuis komt met kommer-en-kwel verhalen.

Daarnaast zijn volgens mij alle kleuters nu zo'n beetje aan het eind van hun latijn. Vanaf Sint Maarten is het in een ruk door gegaan met spannende, leuke dingen. Dus dat mag je zeker meerekenen als invloed op de belevingswereld van je zoon.

Neu niet ernstig

Dochter heeft ook wel eens dat alles stom is en dat niemand lief deed. Meestal is er ook wel iets gebeurd, dan heeft een vriendinnetje of iemand anders iets lulligs gezegd ofzo.

Combinatie van dat alle kinderen (en volwassenen) moe zijn en doorgedraaid van alle feestperikelen en dan gaan ze elkaar afkatten ed.

Het is hier thuis een slome boel en dat vindt dochter momenteel heerlijk, beetje samen op bed liggen boekjes lezen of film kijken. Bijna vakantie !

liora

liora

16-12-2008 om 16:19

Viel mee

Hoi,

Had vanmorgen een gesprekje met de juf en ze zei dat het prima gaat. Er zijn mindere en betere dagen, maar niks aan de hand. Ze gaf wel aan dat hij gevoelig is voor afwijzingen en zo, er zijn ook wel kinderen die daar wat minder mee zitten.
Ik denk ook dat hij mijn zorgen voelt, en daardoor zelf ook wat zorgelijker wordt. Dus de verandering ligt, zoals altijd, voor een groot deel ook bij mij.
Ik ben ook zwanger nu en merk dat ik daardoor veel emotioneler op alles reageer en me sneller zorgen maak.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.