Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lynna

Lynna

06-02-2009 om 22:13

Sesamstraat naar half 7 (petitie!)

Er is een actie gaan om Sesamstraat weer naar half 7 te gaan. De laatste jaren wordt het programma alsmaar weer verplaatst en dat geeft veel onduidelijkheid. Mijn kinderen zijn de Sesamstraat leeftijd alweer ontgroeid, maar ik vind het een sympathieke actie!

Teken aub de volgende petitie:

http://www.sesamstraatnaarhalfzeven.nl/

Iets meer info op http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/nieuws/)/components/actueel/rtlboulevard/2009/02_februari/entertainment/articles/06022009_Red_Sesamstraat.xml

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goede actie

Idd toen mnijn dochter nog regelmatig keek, is het ook al twee keer verschoven, en ze zenden het soms echt op heel onhandige tijden uit.
Vroeger bij mij thuis was het sesamstraat kijken en naar bed, dat heb ik bij mijn dochter wel eens jammer gevonden, als het weer net voor of tijdens etenstijd uitgezonden werd. Ik zal het ff invullen. (ook al kijkt mijn dochter allang niet meer
Ank

Yaron

Yaron

09-02-2009 om 15:07

Liever niet

Hier keken ze altijd om half zes, voor ons een ideale tijd, want rond een uur of zes gaan we eten, daarna in bad en dan na een verhaaltje naar bed. Als Sesamstraat om half 7 komt, kunnen onze kinderen het niet meer zien.

Cindy

Cindy

10-02-2009 om 07:40

Het zou best een uitkomst zijn

...voor die 2 dochters van mij (resp. 3j7m & 5j2m)
Wij eten 's avonds pas rond half 6, omdat we beiden een fulltime baan hebben. En daarna gaan ze om 6 uur bad in. En eer dat de dames schoonzijn, d'r luiers en d'r pyjama's aanhebben en hun tandjesgepoest hebben, is het al weer half 7. Dan mogen ze nog even op de bank met ons tv kijken.
De jongste gaat om 7 uur naar bed en de oudste een kwartier tot een half uur later.
Dus Sesamstraat om half 7, ik zeg ja.
Ik neem het wel eens regelmatig op om 5 uur en speel het om half 7 af.

Christientje

Christientje

10-02-2009 om 09:34

Nee

Ik vind het te laat wanneer het om half 7 begint.
Wij eten om half 6, dus om 6 uur is het douchen en om half 7 gaan we naar boven om een verhaaltje voor te lezen, waarna mijn zoon gaat slapen.
Wanneer sesamstraat van half 7 tot 7 uur komt, en ik moet daarna nog een verhaaltje voorlezen, slaapt hij pas kw. over 7. Net een half uur te laat dus.
Christientje

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 09:44

Nee

Voor ons ook niet handig. Ik wil liever ook niet tv vlak voor het slapen gaan, maar tijdens het koken!

amk

amk

10-02-2009 om 10:18

Nee

ik prefereer 6 uur, dan kom ik thuis en ga koken.
Wij eten om half 7 en na het eten wordt er geen tv meer gekeken. Alleen de keren dat we wel om half 6 thuis zijn wil dochterlief Sesamstraat helemaal niet zien, ze vindt er niks aan. Ook 's morgens niet.

Mij maakt het daarom helemaal niets uit hoe laat het uitgezonden wordt.

Zo zullen er heel veel verschillende meningen zijn over wat de ideale tijd is.

zon

zon

10-02-2009 om 11:47

17.00 uur

vind ik de beste tijd. Meestal begin dan ongeveer met koken. 17.30 eten we altijd en daarna heb ik liever geen tv meer. Meestal kleuren of puzzelen we na het eten nog een half uurtje en 18.30 gaan we badderen of wassen, pyjama's aan trekken, tandenpoetsen, voorlezen en naar bed. 19.00 liggen ze er dan in.
Van 18.30 tot 19.00 zou ik dus ook geen prettige tijd vinden. Eventueel zou van 18.00 tot 18.30 nog wel een optie zijn maar tijdens het koken vind ik prettiger.

amk

amk

10-02-2009 om 20:55

Of rigoreuzer

afschaffen dat sesamstraat.

En dan terug met Beertje Colarcol, beertje dat kan zingen.

Tja LP op cd gezet en nu vind dochterlief van 3,5 dit ook een fantastisch lied. Zijn er ook dvd-s van? Iemand die dat weet toevallig.

Angela

Geen petitie maar hd recorder

Om hier nou een petitie voor in te stellen vind ik wel wat overdreven.Ik heb zelf nooit een trauma opgelopen omdat ik de fabeltjeskrant of Paulus de boskabouter miste.Maar ja, misschien ga ik wel teveel van mezelf uit

Simpel: Neem het op op een HD recorder, dan kun je het iets later afsprelen, evt zelfs terwijl het ding nog aan het opnemen is. Je kunt hem zo instellen dat hij elke dag of willekeurig elke dag iets opneemt.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.