Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamba

Mamba

21-11-2008 om 11:25

Sint-cadeau voor 10-jarige zoon gezocht

Mijn inspiratie is een beetje op . Zoonlief is kortgeleden jarig geweest en nu ben ik op zoek naar Sintspul. Het liefst iets waarvan je denkt: 'wauw, dat ik daar nu niet ben opgekomen........'
Wat meer info:
Hij houdt van voetbal, speelt harp, leest graag de Donald Duck, houdt van Pokemon en is dol op feitjes. Van alle sporten/hobby's is de uitrusting compleet. DD-abo heeft hij en die ingebonden jaargangen heeft hij met zijn verjaardag gekregen. Ik geef liever geen boek want dat heeft hij binnen twee uur uit, dan ga ik liever naar de bieb. Hij krijgt in de zak een stemapparaat voor de harp.
Hij computert ook graag, maar doet alles online dus spelletjes geven is geen optie.
We willen hem graag verrassen want hij heeft een beetje de Sintblues. Vindt het dit jaar niet leuk omdat het allemaal 'nep' is.
Ik zoek iets van rond de 20 a 30 euro.

Groetjes, Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-11-2008 om 11:42

Biosbon?

Is een bon voor de bioscoop een goed idee? Dan kan hij stoer alleen met een vriend gaan o.i.d.

Maylise

Maylise

21-11-2008 om 13:39

Zoon van 9

Mijn zoon is iets jonger (9) en wil met sinterklaas en kerst eigenlijk vooral lego en playmobil.
Ik weet niet in hoeverre jullie zoon nog echt speelt maar lego blijft hier nog steeds enorm succesvol evenals playmobil trouwens en knex. Mechano (hoe schrijf je dat?) is anders misschien ook wat? Is wat serieuzer en moeilijker dan lego en knex.
Hoewel je van lego trouwens ook moeilijke dozen hebt (lego technic en zo)
Verder zijn gezelsschapspellen hier altijd wel een succes.
Verder zag ik dat national geographic hele mooie dozen had uitgebracht met een model van het heelal bijvoorbeeld. Maar ik geloof dat dit vrij prijzig was.
Verder goed serieus teken materiaal of verf materiaal.
Als hij een Nintendo DS heeft of andere spelcomputer daar spelletjes voor.
Ik geef zelf trouwens wel heel graag boeken. Als je boeken wil die niet vlug uit zijn zou je ook voor informatieve boeken kunnen gaan, van de naslag werken (encyclopedie,geschiedenis). Er loopt een draadje in de rubriek off topic waar een paar hele interessante informatieve boeken worden aanbevolen voor kinderen zoals het boek van Bill Bryson herverteld voor kinderen.
Anders misschien spulletjes voor op zijn kamer: lamp, kussens, posters, wereldbol.
Of pokemon kaartjes en ander rage speelgoed.

Maylise

Maylise

Maylise

21-11-2008 om 13:47

Gekocht

Tot nog toe heb ik overigens voor zoon gekocht:

playmobil pyramide doos
playmobil romeinse strijdwagen

Lego star wars naboo starfighter (nou ja, dat is misschien niet de exacte naam, het is dat gele ding aan het eind van the phantom menace in elk geval)
Lego reddingshelicopter

Pakje pokemonkaarten

Verder heb ik nog niets in huis

Terpi

Terpi

21-11-2008 om 19:33

10jarige zoon hier

Heeft op zijn lijst meccano, puzzelbal (zo'n grote, historische wereldkaart), wereldbollamp, radiografisch bestuurbaar vliegtuig, skateboardspullen, technisch lego, starwarslego, rubics cubic (die nieuwe variant), mobiele telefoon, magnetix, en verder weet ik het niet meer uit mijn hoofd

Nog even een heel andere tip, als hij van feitjes houdt is de National Geographic Junior vast een leuk tijdschrift voor hem. Doet het hier geweldig bij zoon, hij geniet van al die behapbare artikeltjes en mooie foto's.
Groet Terpi

m@

m@

21-11-2008 om 21:10

Kinderencylcopedie?

ER zijn er verschillende en erg leuk voor de theoretischen onder ons, zoals ook mijn zoon van 9. Verder is de mijne dol op geld, boekenbonnen en bonnen voor de speelgoedwinkel. Hij koopt wel spelletjes voor zijn nintendo ds lite.

sint

sint

21-11-2008 om 21:39

Het lijstje van de 9 jarige hier

- puzzel met afrikaanse dieren erop
- keepershandschoenen
- winterhandschoenen voor voetbal.(hebben rubber aan de binnenkant zodat het stroef is bij het ingooien van de bal)
- voetbalblad just kick it..heeft hij van de week in zijn schoen gehad en daar zat het stickeralbum van champions league bij. (de stickers kosten 50 cent een pakje dus goed voor de volgende schoen en kan hij ook zelf kopen van zakgeld)
- koptelefoon
- boxjes voor mp3 speler
- strijkkralen doos van auto's
- dvd spel jungle life (wild life heeft hij en vind hij leuk)

succes...en niet door vertellen
groeten de sint

pientje

pientje

22-11-2008 om 08:42

Scheurkalender

verkrijgbaar in werkelijk alle themas, hobbies etc:
fokke en sukke, kindertaalkalender, moppen ,sudokus etc. Heeft hij lettelijk een jaar lang plezier van.

Piet

Piet

22-11-2008 om 19:00

Donald Duck scheurkalender en hier is meneer in tranen te krijgen van dankbaarheid voor star wars lego... Blijer kun je um niet maken. Maar daar loopt die van jou niet warm voor begrijp ik... Misschien een lekkere cd om naar te luisteren? Een microscoop? Suk6!

Mamba

Mamba

26-11-2008 om 10:33

Bedankt voor alle tips!

Ik ga straks inkopen doen en heb een hoop inspiratie gekregen. Waarschijnlijk wordt het een lamp, een wereldkaart en dat boek van Bill Bryson of de scheurkalender. Meneer heeft de gewoonte om de afgescheurde blaadjes onder zijn bed te bewaren omdat hij de stripjes zo leuk vindt, vandaar dat ik nog even twijfel. Verder krijgt hij een soort leeslamp die je aan je boek kunt klemmen (gek ding bij de Bruna), nieuwe Duckpocket, pyjama, sloffen, letter, markeerstift en een ontdekdoos bubbels van de Hema. De voetbalhandschoenen hou ik ook nog in mijn achterhoofd.
We hebben al erg veel gezelschapsspelletjes en ik heb een absoluut verbod gekregen om nog bij te kopen :0.
Bedankt voor alle inspiratie! Mamba

Mamba

Mamba

06-12-2008 om 14:43

Geen voetbalhandschoenen

maar wel een USB-stick met daarop software om zelf games op de Mac te kunnen maken. Ook het boek van Bill Bryson en de scheurkalender heeft hij van een vriendin gekregen. Hij vond het helemaal geweldig, en het zelf cadeautjes voor de rest van het gezin mogen uitzoeken vond hij ook leuk. Kortom, een geslaagde Sintviering! Bedankt voor alle tips, Mamba

Lynna

Lynna

06-12-2008 om 22:05

Usb stick

Hallo Mamba,

vertel eens wat meer over die usb stick met daarop software om games op de mac te kunnen maken? Klinkt fantastisch! Waar koop je zuks?

Mamba

Mamba

07-12-2008 om 21:10

Niet gekocht

Ik dacht dat het Marmar was die het over het programma 'gamemaker' had in een ander draadje. Dit was niet geschikt voor de Mac, dus ik heb gezocht naar (gratis) software wat ik wel kan gebruiken. Stickie geregeld en de software er opgezet.
Het Klokhuis heeft ook iets om zelf games te kunnen schrijven.

Groetjes, Mamba

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.