Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Slaapfeestje

rutiel schreef op 10-06-2026 om 13:08:

Klinkt als een superleuk feestje en volgens mij ben jij wel zo relaxt dat je gedoe over maskertjes op een bril en nagels die niet perfect gelakt zijn aankunt.
Ik zou wel uitkijken met al teveel suiker 's avonds. Zo'n toetje is hartstikke leuk, maar als dat pas om 21 uur genuttigd wordt zullen ze vast niet allemaal om 23 uur slapen.
Veel plezier en laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Ik zou mij eerder zorgen maken over de cafeïne. Van Cola worden het stuiterballetjes. Maar als dat het ergste is wat kan gebeuren een nachtje niet slapen, leven wij in een goede wereld.  

Hartstikke leuk! Ik denk dat de mensen die negatief reageren vooral bang zijn voor drukke nachtelijke taferelen? Ik denk dat dit vooral te maken heeft met een gebrek aan zelfvertrouwen in en/of bereidheid te begrenzen. Ik heb met slaapfeestjes, met wat oudere kinderen, gezegd: jullie mogen nog x tijd kletsen en dan moet het stil zijn. Na de gegeven tijd ook melden dat het nu tijd wordt om te gaan slapen.  En vooraf aankondigen: als het niet stil is, kom ik erbij zitten. Ik heb dat ook bij een kamp wel eens gedaan, met een boek op een stoel gaan zitten midden in de ruimte. Als jij meeluistert, hebben ze echt geen zin meer om met elkaar te kletsen en als het stil is, vallen ze vanzelf in slaap. Met zevenjarigen kun je zelfs nog beginnen met voorlezen, dan een half uurtje de tijd geven, ze welterusten wensen, even afwachten en er daarna stil bij gaan zitten met het licht uit als het nodig zou zijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.