Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maria 39

Maria 39

20-07-2009 om 14:13

Slapen met het licht aan

Help, mijn zoontje van 4.5 wil sinds zijn tweede jaar niet zonder licht slapen. Eerst lukte het nog om het licht uit te doen als hij sliep, maar nu is het zo dat hij in paniek wakker wordt en niet meer wil gaan slapen en zijn we een halve nacht bezig om hem weer rustig te krijgen.Dus we laten het licht maar gewoon branden..Wie heeft er tips of een idee om deze gewoonte te doorbreken..
Mary l

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

20-07-2009 om 15:07

Minder licht?

Geen ervaring, maar kun je de hoeveelehid licht niet langzaam afbouwen. Dus een minder sterkte lamp erin, overstappen op een klein nachtlampje, en zo steeds minder licht?

Klein 5 watt lampje of zo erin doen

Hier ook jaren een lichtje aan gehad 's nachts. Een gewone schemerlamp met een 5 watt bolletje erin. Ik kon me er niet druk om maken en op een gegeven moment ging mijn dochter het lampje steeds vaker zelf uit doen en nu is het nooit meer aan. Alleen in de winter om er nog eventjes bij te kunnen lezen. Gaat vanzelf over.

angel3

angel3

20-07-2009 om 19:12

Nachtlampje

zoon hier ook hoor. PIKdonker is ook best eng als je klein bent. Hier slapen ze inderdaad met lampjes met 5 watt erin. Net ff iets meer dan zo n stekkerlampje en veeeeeeeeeeel minder dan het grote licht. Bij inslapen doen ze: nachtlampje aan, deur op een kier, licht op overloop aan. Als ik naar bed ga doe ik overloop uit en deur dicht en hebben ze alleen nachtlampje

Guinevere

Guinevere

20-07-2009 om 20:02

Als een blok

Oudste zoon hier slaapt ook altijd met het licht aan. Vanaf zijn 2e jaar moet dat van hem. We gebruikten er wel een "zachtere" verlichting voor. Het mocht ook absoluut niet uit 's nachts. Sinds zijn 5e jaar mag dat gelukkig wel. Hij slaapt nu in met het grote licht aan en wij zetten dat 's avonds laat uit. Al die jaren heeft hij prima geslapen ondanks al dat licht.
Voor op de camping gebruikten we een zaklamp met een LEDje, dat is lekker zuinig. Anders was de zaklamp 's morgens alweer leeg. Nu heeft hij zo'n knijpkatachtig zaklampje. Een paar keer knijpen en je hebt een paar uur licht. Gaat in de loop van de nacht vanzelf uit. En als je weer licht wilt knijp je gewoon weer een paar keer. Wie weet een idee?

Janeway

Janeway

20-07-2009 om 21:50

Dimmer

Een lamp met een dimmer er tussen? Dat je steeds iets minder stroom geeft waardoor het langzaamaan donkerder wordt, of dat je het zo zacht zet dat er nog net een gloed van de lamp afkomt..

Elisa

Elisa

20-07-2009 om 21:57

Nachtlampje mag toch best?

je kind mag toch best een nachtlampje aan hebben
ik heb nu nog steeds een lampje aan
als kind was ik nog erger. al het licht wat er was moest aan. meestal groei je daarwel overheen of het vermindert. bij mij is het laatste het geval.
ik zal er geen probleem vn maken, en het lampje aan houden voor je kind

Spoka

Ik heb vorig jaar "Spoka" bij Ikea gekocht. Een heel leuk lampje dat blauw licht geeft. Je kunt hem opladen zodat hij zolang blijft branden als dat hij is opgelaad, maar ook constant in het stopcontact laten zitten, zodat hij blijft branden.

Oudste had hier op een gegeven moment (ergens tussen de 2 en 3 jaar) ook behoefte aan een nachtlampje.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.