Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ise

Ise

01-02-2010 om 13:51

Smalle jeans

Ik geloof dat er al eens een draadje over dit onderwerp is geweest, maar ik ben niet zo goed in zoeken......
Mijn zoon van 11 is nu zo'n 1.50 m lang en heeft wat betreft de lengte van broeken maar 152 of 158, maar als het om de breedte gaat zou hij maar 128 nog met gemak aankunnen. Wie weet een merk of winkel waar ze echt smalle spijkerbroeken hebben? Het is nu een ramp! Iedere broek moet zo aangesnoerd worden dat het wel een bandplooibroek lijkt en 'helaas' doet hij niet mee aan de mode dat de broek halverwege je billen hangt. Ik heb bij H&M wel een smal model gekocht, maar daar krijgt hij weer van die vreselijke spillebenen in. Ik weet het even niet meer. Iemand een idee?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

01-02-2010 om 13:54

Hema

Hier ook en spillepoot in huis. En ik vind broeken van Hema nog wel aardig. Ook bij C&A slaag ik ook regelmatig voor passende broeken.

kaatje43

kaatje43

01-02-2010 om 14:26

De we

Laatst een heel smal model spijkerbroek bij de We gekocht. Zoon heeft zelfde probleem namelijk.

C&a inderdaad

C&A heeft 3 soorten spijkerbroeken: small, regular en wide. Middelste wil ook meedoen met het broek laag (en dan roze gebloemde boxers van Hans Textiel), dat lukt dus met de wide prima.

Ilva

Ilva

01-02-2010 om 14:46

Inderdaad we en c&a

Ik kocht altijd voor mijn magere zoon bij C&A. Maar zaterdag kocht mijn man voor hem een broek bij de We. Hij zit prachtig en dat voor maar 9 euro! Ik ga daar vaker kijken. De normale prijs was 23 euro maar de broek is zo mooi en paste perfect!

Puck

Puck

01-02-2010 om 16:21

C&a en hema

Bij C&A kunnen wij meestal wel goed slagen en van het najaar hadden ze bij de Hema ook broeken in een heel smal modelletje. Pelle, ik weet zeker dat jouw kinderen die ook passen.

maan.

maan.

01-02-2010 om 16:28

Outfitters nation

Hier een meisje met hetzelfde probleem. Wij zijn laatste keer eigenlijk per ongeluk in een boetiekje beland daar verkochten ze spijkerbroeken van het merk 'outfitters nation' zijn er zowel in jongens als meisjesbroeken. (ca 30 euro) De verkoopster vertelde dat ze dit spul was gaan verkopen omdat haar zoon ook zo'n lange stengel was. De broeken zijn in breedtematen vanaf maat 21 in diverse lengtes. Zo had mijn dochter voor het eerst sinds jaren een broek die zónder elastiek was en toch niet te kort!!

Ik zal met haar nu nooit meer een C&A, Hema of H&M in gaan voor broeken.. na tien broeken nóg geen passende dat doen we niet meer!!

Ise

Ise

01-02-2010 om 17:31 Topicstarter

Dankjewel

Ik zal maar eens naar C&A gaan. Zijn dat wel 'neutrale' jeans? Zoonlief wil geen rare prints op achterzak of been. Geen doodskopen, grote letters of wat dan ook. Bij de WE kom ik ook regelmatig en daar slaag ik zo nu en dan.

Zijn vrij neutraal

die broeken van C & A, tenminste die middelste heeft wel.

Kumquat

Kumquat

01-02-2010 om 19:10

Name it & skinny model

ik vind juist dat het heel makkelijk is om smalle broeken te vinden voor mijn sprieterige dochter.

Hier ooit een tip gehad

Deze vraag is hier vaker langsgekomen en laatst was de tip hier Cars. Dit zijn duurdere broeken (vind ik) maar bij de V en D hadden ze nu een actie 3 afgeprijsde artikelen halen, 2 betalen. Ik heb 3 Carsjeans voor in totaal 40 euro voor zoon meegenomen en ze zitten redelijk bij hem. Ze hangen in ieder geval niet als een zak om hem heen.
Ik heb ook jarenlang de goedkoopste van de Hans Textiel gekocht, die vielen ook smal. Alleen nu is zoon er op uitgekeken want recht model en een beetje saai en wil hij hippere broeken (hij zit in groep 7). Bij h en m heb ik nooit iets voor hem kunnen vinden, te wijd. Ik kan nooitzo maar wat voor hem mee nemen in ieder geval.

Cars is bij

de jola hier 23 euro, net zo dur als een spijkerbroek van de WE.
Ik heb het er wel voor over als zoon de broek fijn vind zitten.
Zelf wil ik ook geen broek die niet goed past.

jippa

jippa

01-02-2010 om 23:08

Hema niet vind ik

..vanmorgen weer een broek moeten wegleggen omdat die van dochters (7 jr) achterste zakt, hema is niet smal in mijn ogen. Ik probeer altijd in Frankrijk te kopen, of merken met knoopsgatenelastiek

Puck

Puck

02-02-2010 om 09:28

Jippa

Veel modellen van de hema hebben juist knoopsgaten elastiek, misschien heb jij juist het verkeerde model uit het rek gehaald? En net als jij koop ik ook veel broeken voor de kinderen in Frankrijk, alleen hebben wij de pech dat ze daar niet de tussenmaten hebben, dus het ene jaar kunnen we er veel beter slagen dan het andere.

Ise

Ise

02-02-2010 om 09:37 Topicstarter

Frankrijk

Bij welke winkels in Frankrijk kopen jullie de broeken? Ik ga over twee weken naar Zuid-Frankrijk dus wie weet kan ik daar nog even iets scoren. Zouden ze bij de Carefour ook iets bijzonders hebben? Ik sla de kledingafdeling altijd over. Of gaan jullie naar kledingwinkels in de steden? Geen idee of ik nog in de stad kom. Ik denk dat ik zeker nog wel op de markt kom. ZOuden ze daar ook wat hebben?

Ise

Knoopsgaten elastiek

Zoon vindt knoopsgaten elastiek ook niet fijn. Dan heb je steeds een dikke prop in je zij. En dan slobbert de broek nog steeds om de kont. Hij vindt een smalle broek met riem erom fijner zitten dan een broek met knoopsgaten elastiek. Met riem kan hij namelijk zelf de stof wat verdelen, zeg maar en met knoopsgaten elastiek zit de stof meer op een smalle plek geconcentreerd.

jippa

jippa

02-02-2010 om 10:10

Frankrijk

Ja dat is waar met die tussenmaten in Frankrijk.
Ilse, wat winkels betreft: ik slaag bijna altijd bij de Monoprix, een soort Franse hema. Er verder allerlei winkels, o.a. Okaidi die tegenwoordig ook in NL zit by the way ( ik moet weer eens naar Noordwijk denk ik).
Bij de hema zal ik voortaan beter kijken, dit was en leuke aanbieding, maar ja nu kan ik weer gaan knutselen...

Pippin

Pippin

02-02-2010 om 10:28

Hema meisjes/jongens

Mijn ervaring is, dat de jongensbroeken van de Hema, wel redelijk zitten. Ze hebben elastiek, wat ik inderdaad behoorlijk moet aanhalen, maar dan staan ze niet gek bij hem. Ze zijn ook niet zo duur. Wel gaan de knopen er snel af bij zoon.
De meisjesbroeken koop ik daar nooit meer. Of ze zitten veel te wijd in de taille, of ze zijn te kort, of ze zitten niet lekker, i.v.m. rare randjes op kniehoogte bijvoorbeeld. Misschien zijn mijn meiden wel misvormd? Ze zien er op het eerste gezicht redelijk doorsnee uit.
Meidenbroeken koop ik tegenwoordig bij h en m. Maar daar kan de kwaliteit soms ineens erg tegenvallen. Het is ook nooit goed, of het deugt niet.

We en zara kids

Hoi Ise,
Ik zit hier regelmatig ook met de handen in het haar. Voor mn mannetjes van 6 en 8 kan ik goed terecht bij de de en zara, bij zara is het een kwestie van mazzel soms hangen er smalle broeken. Voor mn slanke den van 9 heb ik wat meer moeite, online kan ik soms iets vinden bij mtf jeans en anders koop ik skinny modellen van vingino. Wel bij een outletwinkel natuurlijk. Succes

Puck

Puck

02-02-2010 om 11:22

Frankrijk en pippin

In Frankrijk kopen wij meestal niet in de steden, maar juist bij die grote hypermarché's en bij van die winkels die je in de voorsteden op zo'n winkelterrein hebt.
Pippin: bij de Hema hebben ze nu ook skinny jeans voor meiden, die zitten mijn dochter erg goed.

krin

krin

02-02-2010 om 11:22

C&a, okaidi en hema-meisjesbroeken

Hier ook een gespierde spijker (jongen van 5), die ook nog eens geen riemen wil (duurt te lang in de wc, hij is wat lui aangelegd. Van wie hééft-ie dat
Bij C&A wil het nog wel eens lukken, en als ik bij een Okaidi in de buurt kom, sla ik ook meteen wat in. Overigens heb ik laatst bij de Hema een meisjesbroek voor hem gekocht. Die paste best mooi, blijkbaar zijn ze iets smaller (het was ook een skinny). Uit voorzorg heb ik hem maar niet verteld dat het eigenlijk een meisjesbroek was.

Guinevere

Guinevere

02-02-2010 om 11:30

Krin, speciale riem

Krin, ik zag laatste speciale riemen daarvoor. Die haal je alléén door de achterkant van de broek. Dus het gaat net zo snel als bij een broek zonder riem met aan- en uittrekken. Maar vraag me nou niet waar ik dat zag, in elk geval ergens op internet. Nadeel is wel dat het evt. opgepropte gedeelte alleen aan de achterkant zit.
Zoon hier heeft trouwens dezelfde problemen met broeken, maar heeft geen bezwaar tegen een riem.

Bij scooter

Hier bij ons in het dorp zit een winkel genaamd Scooter en daar slaag ik voor mijn dochter van 12 erg goed nu het merk is Anna en zit als gegoten. verkoopster vertelde dat deze broeken mondjesmaat binnen komen dus gelijk maar 2 meegenomen.
Ik weet dat deze winkelketen niet in het zuiden zit maar wel veel in het noorden van het land.

En knoopsgatenelastiek knip ik ook altijd af nooit problemen gehad daardoor, tegen de tijd dat hij ruimer moet is inmiddels de broek al te klein qua lengte.

Hillary

Hillary

02-02-2010 om 11:52

Gap

Ik ben erg gecharmeerd van Gap, die zit in Parijs en Londen oa, heel veel breedtematen. Online is er nog meer keus in alle modellen. Dus als je familie hebt in Frankrijk, Engeland of USA zou je online kunnen bestellen en naar hen laten sturen. Gelukkig moet man regelmatig naar Londen.

Nogmaals elastiek

Het gaat zoon niet om het elastiek zelf dat vervelend zit. Maar als je het elastiek (flink) aantrekt, dan houd je de stof aan de buitenkant over want die zit losser. Deze stog rekt niet want dat is de buitenstof, de broekband ook. Die gaat bobbelen en op elkaar zitten en geeft een dikke prop in beide zijden. En dat vindt zoon zeer vervelend, in iedere zij zo'n opgfrommelde broekband. Lastig uit te leggen maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Hebben jullie kinderen dan niet zo'n prop broekband in de zij of moeten de broeken van mijn zoon behoorlijk aangetrokken worden?

krin

krin

02-02-2010 om 13:58

Dank, guinevere

Goede tip, ik ga op zoek.

Puck

Puck

02-02-2010 om 14:07

Snap het helemaal bintje

Ik snap precies wat je bedoelt en ook mijn kinderen vinden het niet lekker zitten, die opgepropte broekrand. Maar ik kan dus ook wel broeken vinden waar mijn spijkers redelijk in passen en waar het elastiek niet zo veel aangetrokken hoeft te worden.

Opgepropte broek

Ik snap het ook helemaal bintje. Mijn jongste is ook zo'n spijker, en die heeft het ook met broeken met van dat knoopsgatenelastiek. Ik denk dat het ook te maken heeft met..."je hebt spijkers én héle dunne spijkers"...dochter valt in de laatste categorie en die andere kinderen (die dus niet zo'n grote prop hebben) in de eerste. Voor de laatste categorie is dat elastiek dus géén oplossing. Het is zelfs géén gezicht. Ik heb een keer gemeten met een broek van de hema. Dochter had qua broeksband de helft (!!!!) maar nodig....Dus ze pastte in een halve broek zeg maar...(mm ik zou er natuurlijk 2 van kunnen maken...)
Ik heb allang een oplossing...ik koop al sinds ze een jaar of 8 is spijkerbroeken bij spijkerbroekenwinkels. Dus niet bij kinderkledingwinkels. Van die winkels waar ze alleen (of voor 80%) broeken hebben. ' broekenbinkie', 'de jeansshop' en weet ik veel hoe al die popiejopiebroekenwinkels heten....Waar zeg maar ook meiden van 16 broeken kopen en mannen en vrouwen (met slanke lijnen...). Dát soort winkels dus. Die hebben bijna altijd ook wel wat kindermodellen. En dan vraag ik hulp (laat dochters slanke lijn zien) en ik noem de maat...en de laatste jaren slaag ik bijna altijd. Dáár hebben ze spijkerboeken voor super-spijkers dus.Meestal zijn het kleine volwassenmodellen...ideaal voor onze spijkers dus.
Kinderwinkels of tienerwinkels komen wij alleen nog binnen voor truien of jassen. Broeken past er écht nevver nooit 1 !!! Zelfs niet de slankste modellen.
groeten albana

Fiegel

Fiegel

02-02-2010 om 21:08

Albana...

Er is nog een derde categorie: de heeeeel erg dunne spijkers. Dochter is 165 cm, past qua lengte makkelijk broeken voor volwassenen, maar de smalste maat (maat 25) is voor haar nog te wijd....

Astrid

Astrid

02-02-2010 om 21:21

Vingino voor hele smalle dochter

Hier alle 3 de kinderen met alleen maar Vingino spijkerbroeken. Ik heb zo wat alle merken al gehad, maar alleen Vingino kunnen ze zo aan. Ideaal hier. ik koop ze overigens allemaal 2e hands op Marktplaats (€ 10,= tot max. € 20,= en zo goed als nieuw). H&M en Hema probeer ik geeneens meer voor de 2 oudste. Drama. We gaat nog.

Zoon van 11 is 1,64 en 40 kilo, dochter is 9 en 1,45 en 26 kilo en jongste dochter is 6,5 haar lengte en gewicht weet ik niet, maar volgens de statistieken is zij precies gemiddeld.

Vooral voor oudste dochter zijn broeken een ramp, maar Vingino schuift ze zo in, eigenlijk alle modellen wel. Ze heeft 6 verschillende broeken. Elke maat weer iets anders en ik blijf tevreden. In haar maat is er geen knoopsgaten elastiek meer, maar dat hoeft ook niet. Riem er om en hij hoeft geeneens echt aangesnoerd. Zoon idem dito.

De jongste kan dus niet alle Vingino broeken aan, taille zit net aan. Zeker de skinny modellen zijn in de taille veel te smal. Ik vind van Vingino broeken de skinny modellen wel mooi staan, maar van andere merken niet. Krijgt ze nog meer spille pootjes.

sjalot

sjalot

03-02-2010 om 01:03

Jako-o

Mijn zoon is ook erg smal, ik ben erg tevreden over broeken van jako-o. Dat is een Duits postorderbedrijf dat ook een Nederlandse website heeft.
Een link naar de spijkerbroek voor bonestaken:
http://www.jako-o.nl/produkt/nl/produkt_detail.mb1?mb_f020_id=vrvNl15-9nsQHWasWL7&fag=nl&lang=nl&set=4&subset=&suchtext=&detail=on&g_id=32510&s_id=5000284&p_id=5036063&k_id=37477&mb_v301_s=1&mb_v301_g=13&back_sid=5000284&back_gid=32510&group_sortiment=&wmnr=&mb_v301_ch=1b2ef
Het is niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit en écht smal. Een verademing voor mijn zoon en het staat hem echt beter dan zo'n broek met elastiek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.