Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamba

Mamba

12-02-2009 om 18:43

Snelzwemcursus

Heeft iemand ervaring met een korte zwemcursus? In één week halen ze dan hun diploma, de kinderen moeten al wel eerder zwemles hebben gehad. Wij zijn er erg over aan het denken, kind 2 heeft na 2 1/2 jaar haar A gehaald, kind 3 na ruim 2 jaar heeft nog niets . Momenteel zwemmen ze een uur per week, zijn altijd volledig watervrij geweest en 'mankeren' niets.
Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

12-02-2009 om 20:49

Geen ervaring met snelzwemcursus, maar

wel met een kind dat er erg lang over doet. Hier haalde een van de kinderen diploma a gehaald na twee jaar en tien maanden en b een paar maanden later. Kind was vanaf het begin ook volkomen watervrij en mankeerde in onze optiek niets. Toch kwamen er op een gegeven moment signalen (van een andere zweminstructeur) dat er motorisch wel iets mis kon zijn. Kind werd getest bij een kinderfysiotherapeut en inderdaad bleken wat dingen die het leren zwemmen negatief beïnvloedden (hypermobiliteit, verminderde kracht in benen en rug en een niet heel sterke motoriek). Er was ook een automatiseringsprobleem. Hadden we allemaal zelf echt niet ontdekt. We moesten oefeningen doen en er moest in ieder geval twee keer in de week naar zwemles gegaan worden. Dat hebben we gedaan en uiteindelijk duurde het na die overstap nog wel een tijd, maar we zagen in ieder geval vooruitgang. Die snelzwemcursus hebben we wel overwogen, maar niet gedaan omdat we dachten dat een kind met een autonatiseringsprobleem meer baat heeft bij de lange duur.
Mijn advies zou dus eerder zijn om ke kind in ieder geval door een goede kinderfysiotherapeut te laten bekijken. Die zien dingen die ons leken niet zo maar opvallen.
Groetjes,
Carolien

Mamba

Mamba

13-02-2009 om 09:27

Heb info aangevraagd

Als er plek voor allebei is, gaan we het proberen. Kind 1 schoot ook niet zo snel op, tot we gingen bellen hoe het ging. Dan mocht hij de volgende les opeens met kleding of konden we ons opgeven voor het afzwemmen.
Ik heb motorisch erg sterke kinderen en ik heb het gevoel dat ik bij de zwemschool nu een beetje genept word.

Groetjes, Mamba

Vrienden doen het

voor hun 5 jarige, het lijkt mij ERG veel om 4 uur per dag te moeten zwemmen voor een kind van die leeftijd. Onze kinderen (3 en bijna 5) hebben 'gewone' zwemles, half uur per week en dan zijn ze echt bekaf 9is ook na school natuurlijk).
Als je geen goed gevoel over de zwemschool hebt, misschien proberen te wisselen (weet niet hoe makkelijk dat kan)
Gek iinderdaad, dat las je belt ze wel vooruit mogen.
succes

Mamba

Mamba

13-02-2009 om 14:22

Contact gehad

De voorjaarsvakantie zit vol, we gaan nu voor de meivakantie. Half april mogen ze komen 'voorzwemmen' om te bepalen wat het niveau is. De cursus is namelijk met diploma-garantie, als kind het niet haalt mogen ze gratis doorlessen tot ze het hebben (kijk, zo'n regeling had ik bij het autorijden moeten hebben *grijns*). Het is twee uur zwemmen per dag met tussendoor een pauze met wat fruit en limo. Ik denk dat ze het aankunnen, nu zwemmen ze een uur op zaterdagmorgen en zijn de hele dag kicking and alive .
Met een beetje mazzel hebben ze eind 2009 allemaal een zwem-ABC.

Prada

Prada

13-02-2009 om 14:39

Ja, ervaring

en fantastisch. Kind had in een week haar a-diploma. Dat was overigens wel uitzonderlijk; de meeste kinderen hebben na die week nog een 10 tot 15-tal zwemuren nodig. Maar dat is natuurlijk nog steeds peanuts in vergelijking met reguliere zwemblessen.

Groet, Prada

Mamba

Mamba

13-02-2009 om 16:23

Straks heb ik een nieuwe nick nodig

In het zuidwesten van het land met de naam van een springende amfibie.

Mamba

Mamba

13-02-2009 om 16:24

Pelle

Waarom zou ik het niet doen?

Mamba

Mamba

13-02-2009 om 21:28

Ik denk het niet pelle

Kind 2 heeft in november afgezwommen en oefent nog niet eens met kleren aan. B is naar mijn idee nog lang niet in zicht.
Kind 3 is vorige week voor het eerst (!) door het gat gegaan. Niet omdat hij niet durft maar omdat dit voor het eerst werd aangeboden. A gaat voorlopig nog niet komen, denk ik zo. Ze zwemmen een uur per week, geen speeltijd. De snelcursus is ergens anders, ik weet niet welk systeem ze gebruiken.

Mamba

Mamba

15-02-2009 om 19:38

Pelle

De snelcursus kost 170 euro voor A en 183 voor B en C. Ze zwemmen dan twee uur per dag met een pauze tussendoor waarbij ze wat drinken en fruit krijgen.

Mamba

Mamba

15-02-2009 om 21:58

Valt wel mee:

Ik betaal nu 40,50 euro per maand (5 lessen van een uur). Als bij het voorzwemmen blijkt dat ze op cursus mogen, zeg ik de reguliere les op. Ze garanderen een diploma, voor een bad verder zou ik het niet doen. De pauze vind ik wel handig, kan me voorstellen dat de kinderen even op adem moeten komen. Nu al overdoen voor de lessen daar is niet handig: het is dan niet de snelzwemcursus en ze moeten 2x per week (doordeweeks) lessen. Dit zwembad is een half uur rijden, we doen het pas als het nodig is.
Het is even een investering en daarna zullen we het zelf goed moeten bijhouden met vrijzwemmen. Ik denk dat we op deze manier goedkoper uit zijn.

Vic

Vic

16-02-2009 om 10:41

Van zwemschool veranderd

Mijn dochter heeft twee jaar zwemles gehad bij een zwemvereniging. Het was niet zo duur (200 euro per jaar voor 1 uur per week, m.u.v. vakanties), maar na die twee jaar kon ze niet veel meer dan door het water huppelen. En een drama iedere keer om haar erheen te krijgen. Na een zwempauze van anderhalf jaar is ze afgelopen september begonnen bij een andere zwemschool. In die paar maanden heeft ze al meer geleerd dan in twee jaar bij de oude zwemvereniging. Gisteren heeft ze mogen voorzwemmen voor het pre-afzwemgroepje, dus het lijkt erop dat ze binnenkort toch een zwemdiploma heeft! De nieuwe zwemschool kost 62 euro per maand voor 2x drie kwartier per week zwemmen. Een heel bedrag maar ik vind het het wel waard.

Scheelt per kind

het ene kind is sneller dan de ander hier krijgen ze een half uur zwemles 42 euro per kwartaal en duurt gemiddeld 1,5 tot 2 jaar tot t a dimploma b en c volgen dan meestal binnen t half jaar. mijn oudste had in 2,5 jaar tijd alle zwemdimplomas met 1 keer zwemmen per week. onze jongste had met 2 keer in de week pas na 2,5 jaar haar a maar wel meteen b en c erachteraan, morgen zwemt ze proef voor zwemvaardigheid 1
beide hadden les in zelfde zwembad en zwemleraren, de oudste is heel serieus en pakt alles snel opde jongse ziet alles als een spelletje en heeft zoiets komt het vandaag niet dan morgen wel.
hoorde touwens wel als ze heel jong zij dat het dan langer duurt dan met 5 of 6 jaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.