Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

28-02-2009 om 16:12

Sokken aantrekken

Een klein probleem, maar toch... Mijn dochter van 4 kan nog niet zelf haar sokken aantrekken. Dat is nog niet zo erg, maar als ik het zelf bij haar doe is het ook altijd zo'n gedoe. Mijn eigen sokken trek ik aan door gewoon mijn voet erin te steken en hem dan op te hijsen. Bij mijn dochter moet ik het sokje opstropen, dan om haar voet heen wurmen en dan zit hij meestal scheef. Dat is toch gek? Haar sokken zijn groot genoeg (schoenmaat 26, sokken 27-30) dus daar kan het niet aan liggen. Als de sok dan niet lekker zit zegt ze dat nooit op een normale manier, maar meestal heel dramatisch en dan trekt ze hem weer uit en gooit hem door de kamer. Doen nog meer kleuters dat? Iemand nog een goede tip voor het aantrekken van sokken (maillots is helemaal een drama natuurlijk)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sokken aantrekken

Ja dat ken ik ook, bij mijn zoon. Hij trekt alle kleren aan, behalve zijn sokken. Typisch!!
Ik help hem er dan mee en dan lukt het ook wel.

Gr. Jane

Tip

misschien doeje dat al lang, maar sokken (en helemaal maillots!) aantrekken bij een kind gaat het makkelijkst als je achter je kind zit of staat. Met voeten-dingen vind ik zittend het makkelijkst: kind zit dan op schoot of tussen je benen op de bank / bed, en je trekt de sokken aan op dezelfde manier als je bij jezelf zou doen. Gaat ook op voor broeken, ritsen, veters etc.

caroro

ayla

ayla

03-03-2009 om 16:01

Ja hier ook

ze kan alles aan en uittrekken maar sokken aantrekken kan ze niet. Dat moet ik altijd doen. En wat een drama als die niet goed zitten. blijkbaar moet het randje ergens zitten waar ik het nooit doe en trek ik ze op juist te hoog op of laat ze te laag. Ik doe het in ieder geval nooit naar haar zin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.