Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sanne

Sanne

02-11-2010 om 09:25

Spannende film voor 11 jarigen.

Mijn zoontje is vorige week 11 geworden, en hij geeft as zaterdag zijn kinderfeestje, een filmavond thuis. Er komen 20 jongetjes, allemaal van rond de11 jaar. Wij hadden gedacht 2 films te kijken, een spannende en een comedy. Nou wilde onze zoon graag "de lift" kijken, wij die film bestelt, maar hij is voor 16 jaar en ouder. En er zijn natuurlijk genoeg kinderen die nog niet tegen zo'n enge film kunnen. Wie weet er een spannende film voor 11 jarige jongetjes? Ik weet het namelijk niet zo goed. Het liefst echt spannend!
Mijn zoon vindt James Bond enzo niet zo geweldig.

Alvast bedankt, Sanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sanne

sanne

02-11-2010 om 09:47

We zullen zien

Misschien wat overmoedig maar we zullen zien hoe het loopt!

koentje

koentje

02-11-2010 om 09:52

Nou....

dat lijkt me ook niet alles nee, 2 films. En 20 jongens? Waarom zo veel?

Sanne

Sanne

02-11-2010 om 10:03

Nou

Eigenlijk gaat mijn vraag niet over de hoeveelheid films of jongens, maar over welke film.
Groetjes, Sanne

Kobalt

Kobalt

02-11-2010 om 10:05

Spannend

Ik zou wel oppassen met spannende films voor deze leeftijd. Mijn zoon heeft bijvoorbeeld een jongen in de klas die helemaal niet tegen spannende (enge) films kan. Griezelbus 9+ is al te eng voor hem. Als zo'n kind het niet durft te zeggen, omdat hij zich dan af voelt gaan (dat zou niet gek zijn in zo'n grote groep), zadel je dat kind met maanden nachtmerries op. Ik zou het dus eerst met de ouders overleggen.
En ik zou nooit met zo'n groter groep een film kijken die niet die leeftijdsaanduiding heeft. Je zult het dus bij de 9+ films moeten houden. Mijn zoon mag wel films kijken die een oudere leeftijdscategorie hebben, (hij is ook al bijna 12) maar dat zou ik nooit voor een ander kind beslissen.
Waarom niet gewoon comedy's? Of de Adams family, leuk griezelig. Of Shrek, ook leuk, van deze films is het ook niet erg als je ze al eens gezien hebt.

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 10:31

Tips

Haunted Mansion, met Eddie Murphy is een leuke film.
Ovrigens heb ik ooit een feestje gehad met een hele klas, 19 kinderen, en dat ging prima hoor.

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 12:56

Pelle

We aten eerst taart, toen een kado uitpakspelletje, toen een spelletje, toen film, terwijl wij ondertussen broodjes kroket klaarmaakten. Wij hielden het bij een film, en ouders stonden alweer op de stoep voor we erg in hadden..

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2010 om 12:57

Bij mijn puberzonen zijn pizza, cola, chips en een paar films voldoende, overigens.

Marjoleine64

Marjoleine64

02-11-2010 om 19:54

Back to the future

is een erg leuke film. Tenminste, onze 11 en 13 jarige zoons hebben hem de laatste maanden meermalen bekeken (en voor het eerst op het feestje van oudste). Comedie en spannend in één.
Marjoleine

vlinder72

vlinder72

02-11-2010 om 20:56

Gremlins

De lift zou ik niet doen. Ik zou mijn zoon daar niet naar laten kijken. Zeker niet in gezelschap van andere jongens. Dan durft hij nooit toe te geven dat hij een film veel te eng vindt. Daar moet je wel rekening mee houden. Niet alle kinderen houden van eng.

Maar misschien is de Gremlins wel leuk. Dat is tenminste nog eng met humor.

Pirates of the caribbean. Die doodshoofdpiraten zijn een beetje eng maar zelfs mijn zes jarige zoon kijkt naar die films. Hij vergelijkt die piraten gewoon met zijn playmobil poppetjes. Of het derde deel van Spiderman.

Oja, mijn zoon vond Sneeuwwitje ook doodeng .

Sanne

Sanne

02-11-2010 om 21:20

En het is geworden...

Men in Black met Will Smith. Onze zoon en wij hebben er zin in! Bedankt voor alle bijdragen. Gremlins leek mij ook leuk, maar zoonlief vond t minder. Twister was ook nog een optie geweest maar had een te lange levertijd.
Groetjes, Sanne

Puck

Puck

03-11-2010 om 16:18

Men in black

Men in Black is vorige week net uitgezonden op t.v. Je loopt dus wel het risico dat een aantal kinderen het misschien al gezien heeft en volgens mij is de kijkwijzer 12 jaar (tenminste, dat zei Puckzoon)

Kobalt

Kobalt

03-11-2010 om 18:17

Men in black

Deze film is spannend-vies-eng. Het betreffende vriendje van mijn zoon zou daar nachtmerries van krijgen. Vooral die scene waarin in er een agent wordt opgegeten en dan vanbinnen uit het monster dood schiet. Maar ook de achteroverklappende hoofden, de alien die het vel van een mens over zich heen trekt en alle lijken, zijn nogal afschuwelijk. Als een kind nog niet gewend is aan dit soort horror, kan het diepe indruk maken. Ik vind het een erg leuke film, maar hij is terecht 12+.
Ik zou het erg op prijs stellen om het van te voren te horen te krijgen dat mijn kind naar een film gaat kijken die niet geschikt is voor zijn leeftijd. Dan kan ik zelf beslissen of hij wel of niet mag.

Puck

Puck

04-11-2010 om 08:42

Kobalt

Jij ervaart Men in Black als spannend-vies-eng. Puckoudste (12) heeft hem van het weekend dus op t.v. gezien en vond hem vooral grappig en nep. De stukjes die ik vanuit een ooghoek zag vond ik vooral schreeuwerig. Mij lijkt de hele film helemaal niets.

Kobalt

Kobalt

04-11-2010 om 21:27

Puck

Je hebt gelijk en dat bedoel ik eigenlijk. Het is natuurlijk afhankelijk van het kind, wat het van de film vindt. Maar ik weet dat er kinderen zijn, van die leeftijd, die echt nog niet zoveel kunnen hebben (ik ken er drie persoonlijk van). En daar wil ik dus voor waarschuwen.
Het lijkt mij niet dat Sanne alle twinig kinderen die komen, echt goed kent. Dat zij van elk kind weet wat het 'gewend' is. En in dat geval zou ik me aan de leeftijdsnormen van de kijkwijzer houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.