Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

23-08-2009 om 10:12

Speelgoed vanaf 6 jaar

Hallo,

Wat is nou leuk speelgoed vanaf zes jaar? Mijn zoon raakt een beetje uitgekeken op zijn Playmobil. Hij knikkert, voetbalt, doet weleens een computerspelletje, kijkt tv, leest boekjes. Maar was is nou leuk en educatief speelgoed vanaf zes jaar?
Zie ik iets over het hoofd, of is het gewoon buiten spelen, spelletjes en lezen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

23-08-2009 om 10:17

Lego?

Hier was lego en knex altijd een groot succes,ook alles wat met dino's te maken heeft,en ontdekspeelgoed,zoals proefjes doen met zeepsop enzo,de Hema heeft hier leuke dozen van.
Groetjes,bastet

angel3

angel3

23-08-2009 om 10:35

Zoon van 6

vindt inderdaad lego ook erg leuk en dan met name alles van star wars!
Ook kapla speelt hij nog mee en toch ook de playmobil, maar dat is inderdaad ook een tijdje minder populair geweest.
Zoon doet ook veel rollenspelen nu met andere kinderen . Hij is ook gek op die educatieve boekjes met raadsels, doolhofjes en letter oefeningen e.d
Echt spelen met speelgoed is wel minder geworden nu hij wat ouder wordt.

Lego, k'nex, dino's

Dat wordt hier het meeste gebruikt. Ik zet de doos Kapla regelmatig wat opzichtig in de kamer neer, maar denk dat ik die echt te vroeg (nl. anderhalf jaar geleden!) heb aangeschaft. Zoon van 6 speelt heel veel met lego en k'nex, en daarnaast worden er nog altijd hele toneelstukken opgevoerd met de dino's.

Parel80

Parel80

23-08-2009 om 12:17

Wisselen

Paar weken de lego in de kamer en de playmobil buiten zicht, en na een poos dus omruilen. Hier spelen ze boven de tien jaar nog veel met playmobil!
Verder zijn gewone autootjes met een stratenplan altijd in trek. Ook hotwheels met attributen zijn erg leuk.

angel3

angel3

23-08-2009 om 13:36

Vergeten

hoe kan ik het vergeten? DE HIT bionicles!
hij heeft er wel 8 denk ik....helemaal leuk vindt ie het.

Bastet

Bastet

23-08-2009 om 14:15

Ohja liora

De playmobil een tijdje opbergen,kan wonderen doen!
Groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

23-08-2009 om 21:05

Hier succesvol

Hier zijn een succes bij zoon van net 7:
stepje, skelter, goocheldoos, spionageattributen. Verder een stapel wit papier, schaar, pen en plakband, laat die fantasie maar werken. Autootjes doen het hier al lang niet meer goed, die zijn allemaal doorgeschoven naar kleine broer. Alleen als zoon ze zelf van lego bouwt vindt ie ze nog leuk.

Hier ruim 7...

Bakken vol met lego die alleen maar worden gebruikt om af en toe iets kleins te bouwen voor fantasiespel. Playmo hebben we minder, ook alleen ingezet voor fantasiespel. Hij speelt hele dagen verhalen met buurmeisje. Dat is wel een geluk trouwens, dat buurmeisje.

Verder even aanhaken bij wit papier: als buurmeisje er niet is knutselt zoon het liefst met spullen die niets kosten. Verpakkingsmaterialen (man koopt veel via internet dus veel van die zooi in huis). Ik heb nu een bak waar ik alles ingooi. Panties, afgewassen bakjes van smeerkaas en yoghurt, plakband inderdaad, nou ja je krijgt het idee..

Kapla ook af en toe.

Afwisselen is ook erg belangrijk inderdaad.

Asa Torell

Asa Torell

23-08-2009 om 21:26

Als hij technisch spul leuk vindt

Ik zag het hier nog niet genoemd, maar man heeft zijn jeugd op meccano, technisch lego en modelboten gesleten.

Hier ook jongens

Mijn jongens zijn zes en negen jaar en spelen met:

knutselspullen, klei, grote hit hier is een enorme rol afzetlint (ja, dat rood/witte lint) daar spelen ze van alles mee (vooral buiten, maar ook wel binnen), lego, playmobil, kapla (is ook goed te combineren met de lego en playmobil), autootjes, knexx. Verder voor buiten de mammoetskelter, voetballen en hockeyen, en klooien met modder, water en zand.

Groetjes van Purk

liora

liora

23-08-2009 om 22:55

Dank

Hoi,

Dank voor de leuke ideeen. Playmobil een tijdje wegzetten helpt niet, al geprobeerd. De grote dingen heb ik niet weggezet moet ik eerlijk bekennen... misschien eens proberen.
Autó's vindt hij niet meer zo boeiend, alleen als hij ze zelf bouwt inderdaad.
Hij speelt heel veel fantasiespellen.

Ik denk toch dat ik wat moet verfrissen.... hot wheels ding gehad, ging heel snel kapot vond ik. Knex goed plan, verder denk ik wat spelletjes zoals Monopoly junior en vier op een rij. Stepje vind ik ook goed idee! Kapla twijfel ik over. Hij speelt er eigenlijk nooit mee op de naschoolse... en hij is sowieso niet zo'n bouwer. Knutselen doet hij echt totaal niet.

Wat hij heel leuk vindt is lezen en van die vakantieboeken maken, kleuren, puzzeltjes, etc. Maar ja, je blijft niet dat soort boeken kopen natuurlijk.

Liora

angel3

angel3

24-08-2009 om 11:53

Werkbladen

zoon vindt van die werkbladen superleuk. Ze staan op huiswerkweb.nl (letters maken, beetje rekenen etc).
Ben benieuwd nu groep 3 gestart is hoe lang hij dit in zijn 'prive' tijd nog leuk vindt

liora

liora

24-08-2009 om 22:47

Pelle

Hoi Pelle,

Ik heb nauwelijks lego omdat zoon geen bouwer is en ik bang ben dat het een loze investering is. Ik moet maar eens bij iemand komen die heel veel lego heeft om te kijken. Het Lego dat hij heeft heeft hij keurig volgens het voorbeeld in elkaar gezet en speelt er dan mee.

Goed punt van Monopoly. Ik vind het heel leuk om spelletjes te doen maar inderdaad ook handig dat hij zelf kan spelen.

Het is inderdaad een beetje lastig op deze leeftijd...

Liora

Mijn zoon

speelt met playmobiel, keukentje, auto's op zo'n kleed met autowegen, Thomas trein op houten rails, spelletjes op de wii, Nintendo DS, tekenen, spelletjes zoals Rummykub junior en kwartet, puzzels. Verder veel rollenspelen met vriendjes en buiten spelen.
Kapla hebben we (nog) niet, maar lijkt me voor Sinterklaas een heel goed idee. Is zo mooi spul.
Wij wisselen inderdaad speelgoed af. Keukentje staat nu weer even op zolder, trein weer in de kamer.

Lego en knex

Mijn jongens (6 jaar) spelen graag met lego, liefst van die dozen met een boekje erbij. Ze bouwen zelf complete auto's en vliegtuigen en zo, kunnen ze uren mee zoet zijn. Ook Knex vinden ze erg leuk, en Magnetix.
Verder is de één gek op tekenen en de ander is meer een spelletjes kind. Monopoly junior, rummikub junior, Uno, dat soort spul. Oh ja en legpuzzels zijn ook populair. Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.