Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maylise

Maylise

07-04-2009 om 17:21

Spel voor twee mensen

Ik ben op zoek naar spelletjes die leuk zijn om met twee mensen te spelen. Zowel spelletjes die heel lang duren als korte spelletjes. Het mag best een beetje ingewikkeld zijn maar het moet voor een kind van 9 jaar redelijk te doen zijn.

Veel spelletjes kan je wel met twee mensen spelen maar veel spelletjes zijn niet echt leuk vind ik met maar twee mensen. Zoals Hotel bijvoorbeeld. Het kan wel met twee mensen maar dan zit het spel heel vlug vast. Ik zoek dus echt spelletjes die voor twee mensen gemaakt zijn. Zodat ik van de zomer eens een spelletje kan spelen met alleen een van de kinderen.

Maylise

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Carcassonne!

Zelf net ontdekt via een tip hier. Erg leuk, denk dat het wel kan met een kind van 9 (geen ervaring mee), en er zijn heel veel uitbreidingen (ook nog geen ervaring mee).

Aantal spellen die niet zo bekend zijn maar

die hier bij 9 en 11 jarigen goed vallen;
Reversi; je begint met allebei 2 rondjes en door middel van elkaars rondjes in te sluiten mag je die rondjes omdraaien naar je eigen kleur.Doel is om zoveel mogelijk je eigen kleur op het bord( dat je dus helemaal vol speelt )te krijgen.
Cameleon; torens met verborgen kleuren. de kleuren komen te voorschijn als je ze opstapelt en als je de verkeerde kleur hebt moet je ze tot op de onderste weer weghalen en dus de kleur onthouden die eronder zit want die klapt dan weer weg zeg maar.
Allebei de spellen zijn leuk omdat het verloop heel grillig is, zo sta je voor en even niet opletten en je ligt ver achter.....
Reversi kun je alleen met 2 spelen en cameleon ook met meer.

Fraz

Fraz

07-04-2009 om 18:33

Ja pelle

erg leuk. Mijn kinderen spelen dat erg graag en hoewel het niet erg eenvoudig is gaat het best goed al ( 7 en 9 jaar). Verder misschien scrabble, schaken, mastermind, regenwormen (ook erg leuk), familie poen

Guinevere

Guinevere

07-04-2009 om 18:41

Ja, en

Ja, ik wilde ook Mastermind zeggen en Reversi heb ik helemaal versleten gespeeld. Verder speelde ik vroeger altijd "kruiswoordduel" met mijn moeder, een letterspel. Denk ook eens aan Zeeslag of Stratego. Of kaartspellen zoals Canasta en pesten. Volgens mij kan dat best met 9 jaar.

Blokus duo

is hier helemaal favoriet!

Jesse_1

Jesse_1

07-04-2009 om 23:28

Kolonisten van katan kaartspel

Doe ik erg graag, met man of met zoon van 8.
Jesse

Carcassonne met uitbreidingen en

kolonisten van Catan. Beiden spellen worden hier een paar keer per week gespeeld met zoon van 9. Ik ben zelf helemaal aan de carcassonne verslingerd. Hmmmmm, volg. mij komen mijn zus en zwager dit spel met alle uitbreidingen vanavond hier spelen.

Janitha

O en koehandel

is hier ook favoriet.

Wilma

Wilma

08-04-2009 om 11:13

Skip bo en abalone

Hier zijn de kaartspelletjes Uno en Skip Bo erg in trek. Het Kolonisten van Katan kaartspel trouwens ook maar dat vindt zoon van 8 nog wel moeilijk. Abalone (bordspel met een zeshoekig bord, 14 witte en 14 zwarte knikkers) spelen ze ook graag. Evenals koehandel (kaartspel). Zelf vind ik Kolonisten van Katan erg leuk vooral met dochter van 12.

Groet, Wilma

Ouderwets pesten

wordt hier veel gespeeld door mij en oudste. Verder Piratatak (van Djego, heeft overigens veel leuke spellen) en zoals al meer genoemd Uno. Vier op een rij blijft ook leuk, dammen en sinds kort schaken (zoon zit op schaakles). En Mens erger je niet is ook leuk met z'n 2.

angel3

angel3

08-04-2009 om 18:18

Regenwormen

kan ook met 2 en is best heel aardig.... ik speel het weleens met zoon van 6 (is eigenlijk vanaf 8 jaar) en er moet gerekend worden dus voor hem nog wat moeilijk, maar dan nog is het een aardig spel.

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

08-04-2009 om 19:18

Lost cities

Lost Cities is ook een heel leuk spel. Je kunt het ook alleen maar met 2 spelen.
(Kijk ook eens op www.feuerteufel.nl voor online spellen.)

Maylise

Maylise

08-04-2009 om 19:38

Ah veel tips!

Geweldig, wat een enorme hoeveelheid tips! Ik heb een lijstje gemaakt met alle spelletjes en ga vrijdag maar eens naar de speelgoedwinkel.
Sommige van de spellen die hier genoemd worden hebben we al zoals betoverde doolhof, schaken en uno maar veel ook nog niet.
Kaartspel van Katan is misschien wel wat. Of Carcassone. Stratego had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat is ook wel een hele goede. Mastermind dus misschien. Of die minder bekende spelletjes die genoemd werden.
Ik ga vrijdag even kijken. Ik denk dat ik ga proberen om een paar spellen te kopen. Een kortdurend om tegemoet te komen aan mijn zoon en een die wat ingewikkelder is en meer geduld vraagt omdat dochter dat leuker vindt.

Maylise

Primavera

Primavera

09-04-2009 om 15:24

Backgammon

Ik mis nog backgammon in het rijtje. Mastermind is inderdaad ook erg leuk.
Primavera

Kolonisten kaartspel

Speel ik veel met mijn dochter van 10. Het leukste vinden we het toernooispel (moet je allebei een basisset hebben, dan kun je je eigen "deck" maken) met wat uitbreidingen. Op marktplaats is er goedkoop aan te komen.

Verder ben ik ook blij met de tips hier, ik ga ook zeker bij de speelgoedwinkel kijken!

tonny

tonny

10-04-2009 om 22:42

Gewoon blokus

kan ook best met twee personen hoor, je gebruikt dan allebei twee kleuren.
Leuk spel!

Tonny

Wilma

Wilma

14-04-2009 om 11:05

Doolhof (en ot voor die andere wilma)

vinden wij hier met ons tweetjes ook leuk. Oké, met meer ís leuker, maar met twee ook prima te doen.

(en ot voor die andere Wilma, ik loop hier al heel lang rond onder de naam Wilma, zou jij het heel erg vinden om iets achter de naam Wilma te zetten om verwarring te voorkomen?)

Groetjes,

Wilma

Wilma

Wilma

16-04-2009 om 12:06

Wilma2

Hoi,

Ik lees (en reageer sporadisch) mee vanaf 1997 en ben al verschillende Wilma's tegengekomen. Maar ik begrijp dat het verwarrend is als er 2 vaker reageren in dezelfde rubrieken. Ik ga eens nadenken over een andere naam. Wilma2 wordt het in ieder geval niet

Groet, Wilma

Wilma

Wilma

16-04-2009 om 13:25

Wilma2 (nu nog even)

Oké, dankjewel.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.